Inlägg från: Stealth |Visa alla inlägg
  • Stealth

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Faber skrev 2010-10-17 12:11:17 följande:
    Licensen skall vara graderad, ju större skada hunden har potential att åsamka ju mer omfattande skall utbildningen vara. I annat fall finns risken att man av kostnadsskäl lobbar fram en tandlös symbolisk kvällskurs uppdelad på två tillfallen.
    Hur tänkte du nu? Hur ska du finansiera en individualiserad utredning av varenda jycke som föds?
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Faber skrev 2010-10-17 20:16:05 följande:
    Missförstår du med avsikt? Man gör förstås som med andra saker här i livet, delar in i ett lämpligt antal klasser.
    Du har aldrig blivit hundbiten va?
    När vi ändå licensierar saker kabn vi väl dra in licensen för sveriges rätt til getingar. Jag dör om jag blir stucken.
    Så hur tänkte du att klasserna ska e ut? Jag har ett sönderslaget/bitet ansikte från en hund som du kommer klassa som ofarlig. Ska vi väga in det?

Jag gillar bara inte att folk kläcker ur sig totalt ogenomförbara saker och sen hyllar det som en toppenide. Men finansierar du allt detta privat och har helt fungerande klassificeringar så kör. Jag tycker vi borde införa cert på att få skaffa ungar, för vissa lider större risk att växa upp till mördare än andra. Alla ska tvingas genomgå examen om de inte steriliserar sig direkt när de blir könsmogna. Hur jag ska finansiera det? Med monopolpengar!
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Faber skrev 2010-10-17 20:42:51 följande:
    Nu hänmger jag inte med, inget förbud och inget körkort. Ska vi bara låta det vara som det är då? Isåfall bör man ju ha rätt att avliva en hund som anfaller en.
    Det har du, du får "avliva" en människa som anfaller dig med, använd bara inte övervåld så är det lugnt.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!