Inlägg från: kalin |Visa alla inlägg
  • kalin

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:27:04 följande:
    Självklart ska man lära barn hur man beter sig mot alla djur oavsett vad vi pratar om, det tycker jag är jätteviktigt. Men man får aldrig se hunden som ett extra barn med lika rättigheter för då kan det gå rejält fel. Och tyvärr tror jag att allför många hundägare inte längre ser sin hund som en hund.
    Lojligt, vad fan ger dig ratten att sitta har och bestamma vem som ska ha stort rattigheter. Da katterna betyder mer for mig an ungarna har dom sjlavklart samma rattigheter. Nar en av ungarna drog en av katterna i svansen fick han ett antal rivmarken. Skitbra...Han har aldrig vart pa djuren igen efter det...Jag varken vill eller kan lara katterna att inte forsvara sig nar ungerna ar pa dom...hur fan skulle det ga till?
  • kalin
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:44:19 följande:
    ??? Svarade du på rätt inlägg där? Fick inte ihop det!
    Ja, egentligen var jag val mest nyfiken pa varfor du anser dig har ratt att sitta har och betstamma att barn och hundar inte ska ha samma rattigheter. Sen kunde katterna lika garna varit sk kamphundar enligt min mening. Ungarna maste lara sig hur man behadlar djur...
  • kalin
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:55:24 följande:
    Vilket jag även skrev i mitt inlägg. Jag tycker att man oavsett ålder alltid ska bete sig bra mot djur och medmänniskor, men en hund får aldrig tro sig vara högre i rang än de övriga familjemedlemmarna. Det bäddar bara för problem... Men som jag även skrev så tror jag att allför många ser på sina hundar som om de vore barn och inte ett djur med nedärvda instinkter. Spännande iallafall att du drog in katter i diskussionen.
    Spelar ingen roll om det ar en katt eller en pitbull....Om jag varderar min hund (katt) hogre an sambons ungar sa ar val det upp ditt mig...Kan inte ungen behandla djuret pa ratt satt sa kan man bli attackerad...
  • kalin
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 20:06:20 följande:
    Usch... jag blir fasiken väldigt illa till mods när jag läser dina inlägg men hoppas någonstans att det är mörk ironi bakom. För du kan väl inte tycka det är okej att ett djur skadar ett barn? Det är lika litet okej att ett barn skadar ett djur med flit.
    Oprovocerat ar det inte okej. Men att  djur forsvarar sig om ett barn behandlar det illa ar sjalvklart.
  • kalin
    Dynah skrev 2010-05-01 20:16:45 följande:
    Har man en unge som inte har vett att fraga eller ar for liten, sa far man for fan halla koll pa den...
  • kalin
    Dynah skrev 2010-05-01 20:21:14 följande:
    STRIKT ÄGARANSVAR!!!!!!! Läs lagen!!!!!!!!! Ta ditt ansvar som HUNDÄGARE!!!!!!!!
    Jag har inte hund. Klart man ska ta ansvar for hunden, och att det inte ar okej att hunden attackrar nagon som klappar. Men nog fan ska man ta ansvar aven for sina ungar...
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!