Inlägg från: Molly1982 |Visa alla inlägg
  • Molly1982

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Alla hundar kanmangöra till "kamphundar" om man uppfostrar de till det!
    Precis på sammas ätt som att vapen inte dödar människor i sig, så är det samma sak med hundar, d uppfostras fel eller så är det idioter somhetsar de till att attackera!

Det är inte hunderna det är fel på, det är ägarna!

• Molly1982
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 18:23:43 följande:
    ja och nej. Till stor del beror det på slappa ansvarslösa ägare, men olika raser har olika temperament. Vissa är nervösa av sig, vissa inte.
    Om man köper en hund så ska man vara påläst om just den specifika rasen.
    Kan man inte hantera hunden så är det inte hunden fel utan ägarens helt och hållet!
  • Molly1982

Jag är uppväxt med rottisar, de är helt harmlösa, vi har haft ett par stycken genom åren och mna föräldrar liksom morföräldrar har alltid haft rottisar.

ALDRIG har det varit problem med de, så jag förtår inte vad vissa här pratar om.

• Molly1982
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 18:27:01 följande:
    det är fortfarande svårt att verkligen förstå just hur STOR skillnad det är. Jag är själv gammal dobis-ägare (och kan inte tänka mig nån annan ras) men ingenstans förstod jag just HUR svåra de kan vara innan jag faktiskt köpte en.
    Då borde DU ha läst på!
    Det är inte hundarnas fel att DU inte läste på inte gjorde ordenligt research!
  • Molly1982
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 18:30:19 följande:
    shit, jag läste framlänges och baklänges! Jag läste allt jag kom över. Jag åkte på utställningar och träffade dobisar och ägare och gjorde min läxa ett halvår innan jag köpte hunden.
    Vad vill du säga då? Att det är hunden det var/är fel på?
  • Molly1982
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 18:32:06 följande:
    det var inget fel på min hund. Det jag vill säga är att vissa raser kräver mer av sina ägare och är svårare att fostra.
    Absolut är det så, vissa barn kräver mer av sina föräldrar och är svårare att uppfostra också.

Inte kan vi förbjuda dessa barn heller?...det finns föräldrar kurser och hjälp att få där, precis på samma sätt som det finns kurser och hjälp för hundägare
  • Molly1982
    bakeacake skrev 2010-05-01 18:32:49 följande:
    vart har hon sagt nått om att hunden var problemet??
    Chilla ett par kilo nu! Inte kaxa i onödan när det inte ens berör dig!
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!