Inlägg från: bakeacake |Visa alla inlägg
  • bakeacake

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Säger som föregående talare, Vad exakt för ras är en kamphund???

och det beror visst på ägaren..!! Dra inte alla över samma kam!!

• bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:17:48 följande:
    De jag har hört är värst är väl Rottweiler, Amstaff, Pitbull mm
    SÅ det är rasen kamphund???
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:17:48 följande:
    De jag har hört är värst är väl Rottweiler, Amstaff, Pitbull mm
    Det finns många många tusen av dessa raser som är fantastika hundar.. som tränas av sina ägare i lydnad osv.. varför skulle dem automatiskt vara kamphundar?? för att vissa tar framd eras dåliga sidor??
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:20:09 följande:
    Jo jag drar alla över en kam, jag har aldrig träffat en rottweiler, pitbull mm som är friska i huvudet.
    Då ska du nog besöka en brukshundsklubb... för jag antar att du aldrig gjort det om du uttalar dig såhär...
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:19:15 följande:
    Golden retriver ? Det var det dåligaste skitsnack jag hört! Om man läser om de olika raserna INNAN man skaffar en hund så står det klart och tydligt att Golden är en familjehund.
    det är faktiskt sant.. alla tror att golden är såååå snälla, men om ett barn irriterar hunden så säger den ifrån.. å det kan vara genom att bitas....
  • bakeacake
    Lady Dahmer skrev 2010-05-01 18:22:44 följande:
    problemet är att vissa raser kräver mer av sina ägare. Alla klarar inte av att träna hundar. Att fostra en pudel och att fostra en rottweiler är två skilda saker.
    jo självklart är de så. Alla mina hundvänner som har om vi nu ska ge dem ett gemensamt namn "kamphundar" är på klubben minst 3 dagar i veckan flera timmar för att träna, även hemma blir det vardagslydnad och milslånga promenader..

men det är klart det kan bli fel när en 4 barns familj köper en rottis för att pappan vill...

eller när en skinskallekille köer en pitbull för att ha som vapen...
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:24:21 följande:
    Jag har inte bara läst tidningar, jag har sett med egbna ögon ett par fall där det har förekommit. Ägarna hade pli på sina hundar, tränade lydnad, var utställningshundar. Men lik förbaskat högg en av hundarna mot deras dotter!
    och vad hade dottern gjort, dragit i svansen hundra gånger hemma och tillslut tröttnar hunden.. det är helt normal, att sen en stor hund har starkare käkar ja de kan man tycka är fel.. men OM man lär sina barn från början att hundar inte är leksaker behöver inte såna saker ske...
  • bakeacake

Sen ska vi inte sticka under stolen med att alla hundar oavsett ras har olika stabil mentalitet. det är bara att se på mina Aussies.. den ena avskyr barn och morrar så fort de kommer innanför dörren, men accepterar dem bara dem inte är på henne..
    Den andra är helt annorlunda och har andra föräldrar älskar barn och ska vara med å leka heeela tiden..

• bakeacake
    Molly1982 skrev 2010-05-01 18:31:01 följande:
    Vad vill du säga då? Att det är hunden det var/är fel på?
    vart har hon sagt nått om att hunden var problemet??
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:32:11 följande:
    Jag var inte närvarande så jag kan inte säga vad som egentligen hände. Det jag vill komma fram till är att det spelar fan ingen roll hur barnen är mot hunden. Skaffar du en hund som är beredd att hugga så ska man inte ha barn i hemmet. JAg tycker det är konstigt att man hela tiden skyddar dessa djävulska avkommor.
    Eller så LÄR man barnen att hunden inte är en leksak? eller nått man kan rida på?? och ser till att barnen inte gör det? varför är det hundens fel? hade den bett om att bli dragen i svansen?
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!