• 1638

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Gjorde en kropps analys igår, (HERBALIFE)
    Inte en enda grej de kollade stämde....
    Enl deras sätt att mäta så är jag överviktig, har mycket bukfett o har bra vätske balans o dricker bra...
    Hmmm... jag har bmi på 23, dricker typ max 5-6 dl vätska/dag o i midjan drar jag klädstl 40 (buk fet?????)
    Är 175 o väger 70...

Tackar min lyckliga stjärna att jag inte stötte på dem innan jag opererades o då kanske var mer "mottaglig" för deras humbugg/gojja....

• 1638

Nu e jag i mål!
    27/1 - 28/8
    Har på denna tid tappat 39,5 kg o väger nu under 70 o det var till 70 jag ville...
    Är 175 lång o med nuvarande vikt på 69.5 kg så är jag mer än nöjd...
    På så kort tid... trodde jag ju aldrig
    Men kroppen väljer ju själv när den är klar så vem vet.....
    men för min del får det avta nu, känner att även muskelmassa börjar försvinna o nu räcker det....
    Ville bra dela med mig....

BTW- kan meddela att jag pga smärta i en axel tvingades ta en tradolan retard (depåtablett)
    Skulle jag INTE gjort!!!!
    Blev hög so mett hus o gick i dvala i nästan ett dygn..
    Snacka överdos...
    Allt togs ju upp i tarmen på kort tid o det handlde om en depå tablett (långtids)... ujujuj... gör jag aldrig om....
    Pratade med läkaren om detta o han hade svårt att hålla sig för skratt med tanke på att han så väl vet att värktabletter är svårt att få i mig hur ont jag än har... han förstod att jag hade ruggigt ont o skrattade gott åt mitt "rus"....

• 1638
    Fragile Angel skrev 2010-08-30 15:14:25 följande:
    Tack .

Det var som jag trodde, jag har LUNGINFLAMMATION. Mitt CRP (snabbsänka) var på 290, det ska vara på mindre än 10 om man är frisk. Antibiotika i 10 dagar.
    Krya på dej!
  • 1638

Har nu fått tid för 6 månaders kollen efter operation. Fast det hunnit gå mer än 7 månader... men men...

Jag undrar om någon kan svara på exakt VAD det är för prover man ska ta en vecka innan besöket?
    Har en diabetes i botten som nu efter op ligger så pass till att den inte ens märks men jag antar ändå de ska kolla njurar o hba1c (sockervärde)
    Före op låg mitt kolesterol högt så det borde de ju oxå kolla.... eller?
    Förstår att de kollar hb o sådant samt b-vitamin värde...

Har inte tid hos diabetesläkaren förrän till våren men tar de inte alla de prover jag nämnde här ovan så får jag helt enkelt be om tid till honom innan våren.

TACKSAM FÖR ERA SVAR!

• 1638

Var på 6 månaders kollen nu i veckan ( gått 7 månader sen op)

Vikt minskningen var 40 kg...  o det är ju bra men mina värden var USLA...
    Ssk duktigt orolig över mina värden.... frågade om jag slarvar med pillren o det erkänner jag ju... inte med flit men usel på att få till rutin så jag kommer ihåg att ta dem....

Fick ny tid om 2 månader för nya prover o då måste de ha stigit annars blir det inläggning med intravenös medicinering.... sucka....
    Tjatade om neurologiska skador som kan uppstå... jag vet jag vet... *påminner mig själv om att skapa ordentlig fungerande rutin*

• 1638
    snöstjärna skrev 2010-09-18 13:16:50 följande:
    Vad var det för värden som var på tok?
    B12?
    ALLA värden... från B12, Hb, blodtrycket.... alla blodvärden, samtliga järnvärden...
    Enda som de nu då inte tog var mina diabetes prover för de ska tas på vc av min ordinarie läkare.
    Då tas även njur o kolesterol proverna....
  • 1638

VPE

Jo jag vet ju....
    Måste verkligen bli bättre på detta....
    Men som jag ofta säger- JAG MÅR BRA... just nu ialla fall...

• 1638
    sabina1983 skrev 2010-09-19 19:36:48 följande:
    Någon som vare me om detta..Gjorde min GBP för ca 4 månader sen..känt mej yrslig å så i ca 1 vecka. Igår ramlade ja ihop..men va lixom med ändå tänkte ähh ja e bara fumlig som vanligt..Å så nu ikväll när ja va ute me hundarna..vart allt svart å ja föll ihop igen..URCH!!! riktigt otäckt..nån som vet va de kan vara?? ska ringa VC i morron bitti men vart lite nervös nuGråterRynkar på näsan
    7 månader sen jag opererades o jag ahr varit yr i stort sett halva den tiden.
    Nu på kontrollen i veckan fick jag ju då veta att samtliga av mina värden var katastrofala...
    Jag har en diabetes i grunden, obehandlad men det finns ju där ändå. Mitt hb låg nu på 100 o mitt bltr var på 95/60....
    Jag för min del vet ju med mig at jag missat både 1 och 178 gånger med mina tillskott så att mina värden ligger lågt var inte så konstigt. Äter du dina tillskott men ändå mår så där skumt kanske du borde be om en kontroll innan du kommer till 6 månaders kontrollen
  • 1638
    J L86 skrev 2010-09-21 18:41:55 följande:
    Föresten är det någon som vet om man kan ha modifast som flyt men även köpa något annat märke som tex natrudiet och vad allt heter? såg en sort som såg så god ut, elle måste man hålla sig till modifast om man bestämmt sig för det???
    Jag blandade modifast o naturdiet...
  • 1638
    Tulipanen skrev 2010-09-25 11:12:41 följande:

Hej

En som är nyficken och inte opererad ännu. Vad betyder dumpar?

//MÅNGA LIKNAR EN DUMPING VID ANTABUS KÄNNING, ELLER JAG SOM DIABETIKER KAN ÄVEN LIKNA DET VID SOCKERKÄNNING (LIGGA FÖR LÅGT) Kan variera hur det känns med att säga att man blir yr, kallsvettig o illamående brukar vara det som de flesta känner...

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)