Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Någon som har fått ont i vristerna efter att droppat en massa vikt? Jag har fått sjukt ont idag, kan knappt gå . Har aldrig haft ont i dom förr.
Någon som har fått ont i vristerna efter att droppat en massa vikt? Jag har fått sjukt ont idag, kan knappt gå . Har aldrig haft ont i dom förr.
Har haft några riktiga skitdagar (koperat från min status på Facebbook)... "Jag är så jävla ledsen, sur, besviken och arg *gråter*... Jag har räknat totalt jävla fel. Jag har bara gått ner 27 kilo, ist för 37 kilo. Fan, jävla helvetes skit. *Gråter lite till i ren ilska*..."
På Ersta fick man lämna blodprov på bedömmningen, men inget avföringsprov.
Jag har blivit laktosintolerant, känns inte som någon större hit. Vad kan man äta/dricka då? Laktosfritt förstås, men just nu står det still... Någon mer som blivit det?
Grattis till att tider.
Grattis till alla tappade kilon.
Grattis till alltannat som jag missat .
Fy vad det straffar sig att inte äta ordentligt. Idag började jag bra med frukost, men sen har vi varit hos mina svärföräldrar tills nu och de bjöd på Billys panpizza till lunch, och sen var det födelsedagskalas med tårta och kakor. De brukar alltid ha väldigt vällagad mat annars, men nu vet jag att jag ska ta med mig mat dit nästa gång. Åt det första vettiga nu sedan imorse hoppas att illamåendet kan försvinna lite om en stund. Hur har man lyckats klara sig med dessa dagar förut? Då var det ju lugnt att skita i frulle och äta kakor hela dagen. Hur kunde man misshandla kroppen så? Jag förundras över hur fel man åt tidigare, och hur man lyckades förneka det hela.
Jag kan förstå att man tvivlar, det ser jag som sunt, det är ju ändå en stor bukoperation, och ett ingrepp som förändrar hela ens liv.
Många har tankar kring alkohol, jag för min del ser det som det minsta probemet, kan jag inte dricka så gör det mig nada, vinsten med operationen är större än "förlusten" att inte kunna dricka alkohol.