Inlägg från: anuya77 |Visa alla inlägg
  • anuya77

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hej, min vårdcentral har skickat en remiss ersta, nu i veckan. Nån som vet hur lång väntan det är för ett samtal o slutligen en ev operation?

På vissa sidor står minst BMI på 40 och på Danderyd sjukhus hemsida står 35. Vad gäller?
    Mitt är 37 och diabetes som följd tyvärr.

• anuya77

Har idag fått bekräftelse på att remissen inkommit till ersta.

Hur lång tid tror ni det tar innan man Får komma dit på bedömning nu?

• anuya77
    Jätteglad för jag fick en sista minuten tid på Ersta sjukhus imorgon.
    Då ska jag träffa dietisten. Vad kan man vänta sig inför det mötet?
    Sedan ska jag till sköterska och läkare den 26/10. Känns oerhört befriande och lättande att nånting är på gång.

MEN min sambo är inte alls med på tåget. Han menar att jag kan gå ner i vikt genom och äta mindre och motionera mer. Yadda yadda. NEJ! jag kan verkligen inte det. Han vet det också. Vidare menar han att han stöttar mig inte alls i det här o att jag har två små barn mm. Känns så ledsamt.

• anuya77

Jag har heller inte skrivit så mycket men läst mer. Jag ska opereras på ersta den 6 december.
    Det ska bli spännande. I läskigt.

Vad händer efter operationen? Ligger man i ett rum med en massa andra människor de där 2-3 dagarna efter ?
    Nån som vet?

• anuya77

Hej!
    I måndags opererades jag. Tycker det är helt OK att äta soppor. Men längtar ju till man kan äta puremat eller ännu hellre vanlig mat.

Dock undrar jag när vågen rörde på sig, efter OP för er? Jag hr gått ner ett halvt kilo och tycker det är urtrist resultat :(
    Hur ska det komma igång?

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)