• 3way

Ngn annan som försökt i 1 år!

jag har ringt idag ang. Utredning och vi ska komma in inom 3 månader. försöket i 1 år och 5månader nu.  Har också massa stickor. Har idag en konstig blödning : /    Brukar alltid ha fruktansvärd mensvärk och en syndaflod som kommer men idag har de bara kommit några droppar knappt. Kanske är en nidblödning. Hatar att gå och vänta in mens efter mens men ändå inget plus.

• 3way

Känns som  de är mig de är fel på. Killen vill också verkligen och vad kan han göra mer en att "sätta på mig"  varannan dag som ett annat jävla knullmatathon.  Alla blir gravida utom jag. Många av mina vänner har fått barn nu och de påverkar mycket. 
    Vad kan de vara för fel på mig, tror de är PCO eller prolactin.

Har ni försökt leta fel på er?

• 3way

Har just fått reda på att en till vännina blivit gravid och är troligt vis i vecka 10. De har bara pratat om att ha barn också blev hon de med en gång. Här går man och är inne på sitt 18 försök. Jag känner mig faktiskt inte ens glad för hennes skull. Vill också!

Mina ÄL stickor har gett ordentligt med utslag under helgen och idag inget så man får hoppas på de bästa trots att jag bara var på dag 11 och 12 i cykeln i helgen.

Har fått papper idag om utredning som ska fyllas i, ska dit i Juni om de inte har tagit sig innan dess.

har haft infektion i kroppen och ätit Ipren ! vilket inte ska vara så bra om man förösker bli gravid (?)  Vad är de som inte är bra med Ipren? Har jag sumpat chansen nu iallfall?

Lycka till ni  andra.

• 3way

Jag kunde verkligen inte komma till de första mötet på utredningen den 10juni så nu får vi ta en tid om någon annan tackar nej eller vänta till hösten. Men man kan ju inte göra mer en att knulla vidare. Enligt mina stickor  så hade jag ÄL i helgen och då fick vi till de några ggr så nu är de bara den eviga väntan, som vanligt :)

• 3way

Skäms på mig och min sambo som inte orkat/velat sexa på 5 dagar, kommit i en väldig sexsvacka. Vi pussas och myser men orkar inte ha sex. Då blir ju inga barn gjorda. Är inte på min 19dag i cykeln

• 3way

Folsyra gör de inte lättare att bli gravid. Men om man blir gravid så ska man äta de för bebisens skull.

• 3way

Jag äter inte bara folsyra utan "mitt val kvinna" som innehåller en knutta folsyra. De borde väl räcka?  sen äter jag än del gröna grönsaker som innehåller mycket folsyra.

• 3way

Har 5 dagar kvar tills jag är på dag 30 i cykeln men de har bara hänbt en gång i mtt liv att jag har fått mens på dag 30, den brukar hamna runt dag 45.

Om vi inte lyckas nu så har vi föröskt i 1,5år och  de börjar nästan kännas hopplöst.  För bara någon vecka sedan trodde jag att de största felen låg på mig för att vi inte kunde få barn, men har nu använ ÄL-test och jag har ju faktiskt ÄL.

Just nu tror jag bollen ligger hos min pojkvän som jag börjar bli lite trött på. Jag anstänger mig verkligen till att leva sunt. Inte druckit alkohol på 3 veckor och  trappat ner med rökandet.

Min pojkvän dricker just nu flera flak med öl i veckan som han tycker är så gott på sommaren. Jag har tjatat på honom om den här ölen sen 1år tillbaka att jag tycker inte de är bra att han dricker så mycket.  De skadar ju honom på insidan.

Kanske de är så att hans spermier tagit stryk. Under ett år nu har jag skrivit upp exakt hur mycket han dricker. Han ligger på 3,6 stark öl varje dag, året om.  de är en hel del va?

• 3way

Jag känner mig så jävla dum och elak. Vi har försökt att få barn sedan dec 2008 alltså över 1,5 år. Många utav mina gamla och nuvarande väninnor har är/blivit gravida och några av dem har fött barn. Efter att jag fått reda på detta så har jag skjutit dem ifrån mig! Jag blir ledsen och avundsjuk varför de går för dem och inte för mig/oss. Borde de inte bli våran tur snart?  Jag vill inte se deras fina magar eller deras små barn. Hörs inte mer en på FB typ. Men jag vill inte träffa dem.

Någon som känner igen sig eller är jag helt psyk?

• 3way

Idag kom mensen, på dag 35 i cykeln, den hoppar runt som vanligt men börjar hålla sin inom 40 dagars interavll som tur är. Har använt ÄL test nu i 2 månader och haft se när vi "skulle" och självklart lite där i mellan för att vara på säkra sidan, men självklart blir ingen unge gjord !? : . ( 

Denna månden ska jag köra med både ÄL stickor och CB ÄL test för att se om de bägge tycker att jag har ÄL samtidigt. De skulle inte förvåna mig om de kommer visa olika.  Fick åter igen tårar i ögonen när jag fick  se att mensen hade kommit. Får hoppas på vårat 18onde försök nu då. Väntar på utredning.

• 3way

Går via Landstinget i Skaraborg. fick snabbt en tid och var där i förgår och redan tagit en del prover på mina hormoner eftersom jag tror att jag inte har ÄL.  Så nu väntar man på svar

• 3way
    anmaelli skrev 2010-07-18 20:32:26 följande:
    Lycka till 3way! Jag ska ringa i mitten av augusti och hoppas då få tid snarast möjligt...

Var det bara du som gick dit på första besöket? Vad togs för prover? Berättade de hur upplägget var? Vilka steg/undersökningar man går igenom eller är det helt individuellt?

Jag har ÄL enligt fertilitetsmonitorn, så det bör inte vara det som är felet i vårt fall...

Hmm... jobbigt.
    Vi bägge gick på första besöket (men de har varit många turer fram och tillbaka om han ville följa med)

eftersom jag var i dag 2 i min mens så var hon "tvungen" att passa på att ta ett hormonprov på mig som visar om jag har ett hormon som gör att ÄL framkallas. Annars får jag börja på pregrotime (stimulerar ÄL)  Eftersom jag inte vet när jag får mens (ligger mellan 30-90) dagar så var de ju jätte bra att hon fick detta blodprov annars kunde de dra ut på tiden länge.

Sen ska jag och sambon gå och ta blodprover på VC. De ska kolla HIV, och Syfilis (stavning?) på oss bägge. han ska lämna spermaprov och se  hur många, snabba, mängd de är. Vi får inte ha sex  på minst 3 dagar och sperman måste vara 1 timme färsk när den lämnas in.

Jag ska ta prov för klamydia, sköldkörteln som jag också tar via blodprover. Sen är de bara för utredningen att sätta igång ordentligt.

Upplägget var bra, jag förklarade att de var jobbigt att vara där, att jag tror inte att jag har någon ÄL, att vi är så unga och att vi lever sunt (förutom nikotinet då vill säga). Hon förklarade hur utredningen skulle gå till, tog blodtryck på mig som är lite lägre en normalt (som vanligt) men inget allvarligt.  Kollar vikt så man inte är överviktig men de är ingen av oss.

Nästa besök får vi reda på proverna hur de såg ut. Så nu är de upp till oss att alla prover blir gjorde (de får vi beställa tider för själva) så jag ska ringa idag.  Nästa gång ska de göra UL på min livmoder och se om de finns något där som skulle förhindra  vårat barnagörande. Cystor, blåsor, trånga gågnar och sådant kan de se.

Sen är väl allternativen Pregrotime, IVF vad jag fattade de som, eller adoptera.  Vi får la se. Detalade öven om statisken. Att 30% av felen ligger hos kvinnorna, 30% av felen ligger hos männen, 30% bägge parter och att 10% hittar de inget fel.

Och att 98% av de som föröskt flitigt i tre år  blir gravida.

Jag använder också ÄL test. MEN de visar också utslag (?) men de mäter ju hormon, hormonet kan  kan finnas, men något kan ju hindra ägget fortfarande.  Jag tror  man kan få pos pöå ÄL test utan att man inte har ÄL. 

Jag tror jag har se, mina visar pos. flera ggri månaden, jätte skumt. Ska göra utan dessa denna månaden. Slappnar av mer nu när man blivit bekräftad och vi får hjälp.
Svar på tråden Ngn annan som försökt i 1 år!