• Nalli3

Ngn annan som försökt i 1 år!

jag och min sambo har försökt i ca 2 års tid.  Det finns inget värre än att varje gång mensen går lite över tiden och man hoppas och kissar på en sticka för att kolla så får man ett stort {#lang_emotions_minus}.
    Slutade använda stickor för ett bra tag sedan utan försöker att inte tänka så mycket på det eftersom det sägs att kroppen då kan stöta bort det fall det blir något.
    Det är lätt att man till slut inte tänker på sex som något roligt och mysigt utan endast för att få barn och då funkar det inte. Är så glad att man kan få hjälp idag.

När vi var på info möte så berättade dem även att idag är det allt vanligare att folk inte kan få barn själva utan behöver hjälp så det fick mig att må lite bättre...

• Nalli3

såne01: Hej vi har inte kommit sådär jätte långt. Jag ska börja med inketionerna dag 3 på mensen som kommer om ca 1 vecka.. Hur går det själv för er? Har ni börjat utredningen än eller ni står i kö?

Ja vi får verkligen stötta varandra man behöver det verkligen... Ingen annan förstår vad man går igenom förutom de som finns här... 

• Nalli3
    Axelina skrev 2010-05-19 21:27:36 följande:
    Här är en deppig. Rosa flytning idag. Har aldrig skrivit här tidigare ang detta men idag är jag så *** ledsen. Har varit på toa typ hundra gånger för att ha en ursäkt att titta efter om det kommit något mer. Jag är en välutbildad och "normal" människa men jag tror att jag börjar bli knäpp :(
    Hej välkommen hit. Vet inte riktigt om jag hämger med ? vad står de rosa flytningarna för?
  • Nalli3

Skåne01: Tänkte på det, dem sa till mig att ca 2 veckor innan man planerar att skaffa barn så ska man börja äta folsyre tabletter. Om du inte redan äter sånna så åk till apoteket och köp det. Det kanske kan hjälpa till... =)

• Nalli3

Ja men man ska ta det redan 2 veckor innan man planerar barn. MEn eftersom det är svårt för oss som har svårt att få barn så kan man ta det redan innan.
    Jag tog det ett tag innan jag kontaktade IVF kliniken och dem tyckte det var bra att jag redan börjat ta det. Men fick ändå en annan sort sen på recept. Men du har ju rätt det blir kanske inte lättare att bli gravid, men det är ju bra för kroppen och speciellt för fostret som så småningom kommer att bildas i våra magar.. =)

• Nalli3

Då har min efterlängtade mens börjat kom i lördags kväll men enligt Cura kliniken så om den komme efter 12 på dagen så ska man räkna från dagen efter. Så idag måndag har jag då haft den i 2 dagar och imorgon börjar jag mina injectioner av menopur. Ringde dem idag och berättade om mensen och fick reda på exakt hur jag skulle göra.. Men känns ändå så rörigt i huvudet så får nog ringa dem en gång till imorgon så att jag är helt säker på det....
    Sen har vi bokat in ultraljud måndag 7/6 då vi ska se hur allt går och om vi behöver ändra på något... Hoppas verkligen att allt ser bra ut då... Men man får ta en dag i taget och hålla alla fingrar och tår.... =)

• Nalli3
    Miss Cph skrev 2010-05-31 20:31:00 följande:
    Vad skönt att komma igång med behandlingen! Är det IVF ni skall göra? Menar du att de inte gör ultraljud och visar dig hur du skall ta sprutan? På min klinik är det noga med hur stor äggblåsan är när man kör igång med hormonerna. Jag tog också Menopur. Lycka till! Hoppas ni lyckas!
    Hej ja det är IVF vi ska göra.. Vi gjorde ett ultraljud innan vi började behandlingen där dem kunde se att jag hade många äggblåser och det såg jätte bra ut.
    Vi fick ett informations möte där dem gick igenom det och så och om man ville så kunde dem visa en också när det blev dax. Men på deras hemsida finns det en jätte bra video som visar hur man gör och hur man sätter den... Jag har erfarenhet av att sätta sprutan det är inte de, utan jag vill vara helt hundar på hur jag ska blanda exakt så det inte blir fel dos...
    Hur gick det för dig då med Menopur? Skrev ett forum för ett tag sedan men det var bara en som svarade att hon hade använt menopur verkar inte vara så vanligt....
  • Nalli3
    3way skrev 2010-05-31 20:51:53 följande:
    Jag känner mig så jävla dum och elak. Vi har försökt att få barn sedan dec 2008 alltså över 1,5 år. Många utav mina gamla och nuvarande väninnor har är/blivit gravida och några av dem har fött barn. Efter att jag fått reda på detta så har jag skjutit dem ifrån mig! Jag blir ledsen och avundsjuk varför de går för dem och inte för mig/oss. Borde de inte bli våran tur snart?  Jag vill inte se deras fina magar eller deras små barn. Hörs inte mer en på FB typ. Men jag vill inte träffa dem. Någon som känner igen sig eller är jag helt psyk?
    Hejsan klart du inte är psyk. Jag tycker själv att jag ser dem överallt alla gravida kvinnor och även mina vänninor har fått barn en del av dem och någon väntar sitt andra barn. Jag har inte tagit avstånd från dem eftersom jag älskar barn och deras barn... Men klart att det känns orättvist att dem har och inte jag.
    Men man får försöka tänka possitivt på det att snart blir det vår tur...
  • Nalli3

Miss Cph:  Jag ska ta 112,5 IU.  Jag har också regelbunden ÄL men pratade med en annan som försökt men misslyckat men när hon gick över till menopur så blev hon gravid. Som jag har förstått det så är menopur för de som redan har många många äggblåsor. Det blir förre ägg men de blir mognare eller något sånt... Men man kan alltid hoppas att det händer en själv på första..

Men du hade inga biverkningar alls då? Hoppas jag inte heller får det men o andra sidan så är det verkligen värt det om det resulterar i ett possitivt svar....

Det var tråkigt att det slutade illa för dig tror inte riktigt att jag har hängt med där? Har varit lite slarvig med att skriva och hänga med här sista tiden.... (har haft så mycket i huvudet själv)

• Nalli3
    Miss Cph: Ush verkligen tråkigt att höra.. {#lang_emotions_frown} Ja jag hoppas att det går bra. Men det är ju självklart att jag kommer berätta hur det går...
    Men ska ta första injektionen ikväll vid 11 tiden, känns lite pirrigt men får hoppas att jag inte heller får några biverkningar..

Jag håller verkligen alla fingrar och tår för er... Kan alltid hoppas på att ni fixar det själva men chanserna för de är ju ganska små eftersom vi sökt hjälpt men man ska aldrig ge upp hoppet... =)
  • Nalli3
    3way skrev 2010-06-07 20:05:16 följande:
    Idag kom mensen, på dag 35 i cykeln, den hoppar runt som vanligt men börjar hålla sin inom 40 dagars interavll som tur är. Har använt ÄL test nu i 2 månader och haft se när vi "skulle" och självklart lite där i mellan för att vara på säkra sidan, men självklart blir ingen unge gjord !? : . ( 

Denna månden ska jag köra med både ÄL stickor och CB ÄL test för att se om de bägge tycker att jag har ÄL samtidigt. De skulle inte förvåna mig om de kommer visa olika.  Fick åter igen tårar i ögonen när jag fick  se att mensen hade kommit. Får hoppas på vårat 18onde försök nu då. Väntar på utredning.
    Jag vet hur svårt det är att varje månad bli lika besviken. När vi väntade på utredning så slutade jag med alla stickor hade bara sex för att vi båda ville och inte för att få barn utan för skojs skull.. För dem säger att om man ställer in sig och tänker för mycket på det med barn så blockerar man det och då är det lätt för livmodern att om det blir så stöter det bort det...

Det är mitt råd till dig strunta i alla stickorna och bara ha sex typ varannan var tredje dag och inte alltid på kvällen och inte alltid i sängen.
    En vän till min sambos läkare hade sagt att man ska prova överallt och inte alltid på kvällen och inte alltid i sängen....

Hoppas detta fick dig att må lite bättre iallafall..
    STYRKEKRAMAR
  • Nalli3
    3way skrev 2010-06-08 18:33:54 följande:
    Ja de är svårt att sluta tänka på de som man vill mest i hela världen, och framförallt när de inte är så "svårt" att få. Förstår  verkligen inte vad som är fel?
    Egentligen så är det svårt att få barn. Båda parterna måste klicka med varandra eller vad man ska säga... Och det är ändå bara 33% chans att dem blir gravida.. Så att bli gravid är faktist ett mirakel...

Men jag är så tacksam för den hjälpen man kan få idag annars tror jag inte att jag hade blivit mamma.. Jag vet exakt hur du känner... Jag vill inget annat heller, men tror att det kan hjälpa dig nu när du vet att du ska få hjälp om du försöker att inte tänka på det så mycket och struntar i alla stickor... Jag vet hur knäckt man blir månad efter månad av att se sin mens komma men det är just det man knäcker sig själv....

Det är iallafall mitt råd till dig: Sluta med stickorna du väntar på uttredning så hör vad dem säger..
Svar på tråden Ngn annan som försökt i 1 år!