• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • LisaVäntar

Det går bra, har hållit sig lugnt under sjukskrivningen. Ska på ny koll idag, ser det bra ut ska jag börja leva som vanligt och börja jobba igen på måndag.. 21+3 idag, ett par veckor till så vågar jag börja tro på det på riktigt! Är så vansinnigt trött nu, skulle kunna sova i flera veckor känns det som. För övrigt har vi precis firat vår lilla ettåring, helt galet! :)

Hur mår ni andra?

• SB2011
    LisaVäntar skrev 2013-11-12 07:31:20 följande:

Det går bra, har hållit sig lugnt under sjukskrivningen. Ska på ny koll idag, ser det bra ut ska jag börja leva som vanligt och börja jobba igen på måndag.. 21+3 idag, ett par veckor till så vågar jag börja tro på det på riktigt! Är så vansinnigt trött nu, skulle kunna sova i flera veckor känns det som. För övrigt har vi precis firat vår lilla ettåring, helt galet! :)

Hur mår ni andra?

Va skönt att de lugnat sig! Håller tummarna på bra besked idag så du kanske kan få jobba lite! Är ju trist å va hemma!

Stort grattis till er lilla ettåring!

Här e de skit!

Kan inget! Har nu hemtjänst för jag kan inte äns gå på toa själv! Har så ont att jag måste ta morfin tabletter för att stå ut! Citodon va inte tillräckligt starka:( kan inte gå ett steg äns för vänsterbenet hänger inte med! Å de gör ont!

Så jag ligger i soffan eller i sängen hela dagarna!

Ska få snitt om 5v och sen får liten ligga på neo både för han kommer i v34 samt för övervakning då jag äter så starka tabletter nu!
  • LisaVäntar

Men herregud så hemskt du har det!!! Vet hur ont jag tyckte att jag hade förra gången, och jag var inte ens i närheten av hur du har det.. Förstår att fem veckor känns som en livstid när du har det så, men jag hoppas att det åtminstone inte blir värre! Hoppas att lillen mår bra och att ni inte behöver ligga på neo så länge.. Massa tyck-synd-kramar till dig!

• SB2011
    LisaVäntar skrev 2013-11-12 09:33:12 följande:

Men herregud så hemskt du har det!!! Vet hur ont jag tyckte att jag hade förra gången, och jag var inte ens i närheten av hur du har det.. Förstår att fem veckor känns som en livstid när du har det så, men jag hoppas att det åtminstone inte blir värre! Hoppas att lillen mår bra och att ni inte behöver ligga på neo så länge.. Massa tyck-synd-kramar till dig!

Tack! <3

Jo de e rätt tungt nu! Känns förnedrande att ha främlingar som ska hjälpa en till å från potta å dra upp trosorna på en! De e väl ok när de e kvinnor som kommer men när de e killar, som ofta e i samma ålder som en själv då blir de jobbigt! Eller bara behöva vänta på att få kissa inte kunna kissa när man e nödig! Nu kommer dom med 2h mellanrum för att kissa mig! Å att hålla sig är inte alltid så lätt när man e gravid!:( har hänt olyckor vilket totalt knäcker mig när de händer!

Har bra hjälp från vården! Har en läkare som e min läkare på spec mvc som jag har direkt nummer till! Så jag kan ringa så fort de e nåt! Å sen gör både kurator å bm hembesök!!
  • LisaVäntar

Men så jobbigt! Kan du inte få slippa killar åtminstone? Men kanske svårt med logistiken när du har hjälp så ofta.. Bra att du känner att du har bra stöd, annars kan man ju bli knäpp för mindre!

Det gick bra, ser bra ut så jag ska röra mig som vanligt nu och jobba på måndag om det fortsätter kännas bra! :)

• plutten02

När vi fick dottern juni 2012 så var min mens borta ett helt år och sen kom den... Cykeln har sen varit mellan 31 o 32 dgr... Har försökt att hålla koll på äl men inte lätt då den är så lång... Idag är jag inne på dag 35 och fick detta resultat...

• plutten02
    plutten02 skrev 2013-12-12 05:25:02 följande:
    När vi fick dottern juni 2012 så var min mens borta ett helt år och sen kom den... Cykeln har sen varit mellan 31 o 32 dgr... Har försökt att hålla koll på äl men inte lätt då den är så lång... Idag är jag inne på dag 35 och fick detta resultat...

Verkade inte funka att ladda upp bild genom mobil
  • plutten02

Så har nada koll på hur långt gången jag är...Sista mens första dag var 7 november

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma