Inlägg från: Anonym (Alfapuss) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alfapuss)

Hjälp grannen stör!

Anonym skrev 2010-04-24 14:03:35 följande:

Det står honom fritt att gå upp vilken tid han vill. När jag bodde i flerfamiljshus brukade jag inte heller kolla med grannarna vilken tid de ansåg var rimlig för mig att kliva upp respektive lägga mig. Och som de andra säger; gå får man också göra. Spela musik också, och dra omkring möbler med om man nu tycker att det är nödvändigt att göra. 

Du får väl plugga i öronproppar.
    När bebisen fötts kommer ju grannen att få stå ut med barnskrik. Säkerligen även på nattetid.
    Man får inte alls göra vad man vill hur man vill i lägenhet. Man får aldrig störa sina grannar det står i hyreslagen. Man får heller inte stampa i golvet eller spela musik så att det hörs till grannen. Bor man i flerfamiljshus ska man visa hänsyn sen att folk inte gör det beror ju på bland annat det attityden som du uppvisar här.

Ring störningsjouren har själv gjort det flera ggr och grannen får böta och får påpekandebrev som kan leda till vräkning.
  • Anonym (Alfapuss)
    Anonym skrev 2010-04-24 13:49:45 följande:

Amen snälla han måste väl få röra sig i sin lägenhet!? Det var det dummaste inlägget jag har läst på länge. Ni har väl helt enkelt flyttat till en lyhörd lägenhet och får gilla läget. Annars kan ni alltid flytta. Hade min granne sagt till mig att gå tystare i lägenheten hade jag smällt igen dörren i ansiktet.

Sluta ljug. Man får aldrig störa sina grannar och man måste visa hänsyn. Ring och fråga hyresgästföreningen så får du se själv.
Svar på tråden Hjälp grannen stör!