• Lusthan

Hjälp grannen stör!

Vi bor i lägenhet och här hör man när grannen bredvid diskar, spolar på toaletten, duschar där nere, spolar fram vatten i badkaret, dänger igen dörrarna och lite allt möjligt. Vi spelar musik och det gör grannarna ibland också. Emellanåt börjar de att borra i väggarna och ha sig också.

De hör antagligen när vi dunsar runt här hemma. Jag har ett barn på snart åtta år och han låter en del. Han har också kompisar som låter en del. Det slängs i dörrar här hemma också och min sambo spelar gitarr och ganska mycket aukustik gitarr som man hör utåt och inte bara i hörlurar. Vi dammsuger och lyssnar på musik på hög volym ibland och har folk över, det händer att vi har fester också fram till sent på nätterna. Dock inte så ofta då vi har barn och sådana fester har man ju inte med barn hemma.

Jag tror tyvärr att det är sånt här man får räkna med när man bor i lägenhet. Vill man komma bort ifrån att folk låter och gör ljud som stör en så får man flytta till hus någonstans på vischan...

Om det är någon tröst så kan jag säga att man vänjer sig efter ett tag och blir orolig om grannarna inte låter lika mycket längre.

Svar på tråden Hjälp grannen stör!