• Anonym

Hjälp grannen stör!

Amen snälla han måste väl få röra sig i sin lägenhet!? Det var det dummaste inlägget jag har läst på länge. Ni har väl helt enkelt flyttat till en lyhörd lägenhet och får gilla läget. Annars kan ni alltid flytta. Hade min granne sagt till mig att gå tystare i lägenheten hade jag smällt igen dörren i ansiktet.

• Anonym

Det står honom fritt att gå upp vilken tid han vill. När jag bodde i flerfamiljshus brukade jag inte heller kolla med grannarna vilken tid de ansåg var rimlig för mig att kliva upp respektive lägga mig. Och som de andra säger; gå får man också göra. Spela musik också, och dra omkring möbler med om man nu tycker att det är nödvändigt att göra. 

Du får väl plugga i öronproppar.
    När bebisen fötts kommer ju grannen att få stå ut med barnskrik. Säkerligen även på nattetid.
  • Anonym
    Anonym (Trött) skrev 2010-04-24 14:16:18 följande:
    Barnskrik hörs inte upp till dem. Självklart skall inte grannen ändra sina tider efter oss, men man kanske skiulle kunna gå med mjuka tofflor på morgonen. Ni som svarat mig, kan ni svara ärligt på om ni någonsin varit störda av ljud någon gång? Eller är ni sådana som enbart stör andra??
    Jag störs inte av ljud. Jag stör inte andra medvetet heller, däremot värnar jag naturligtvis min rätt att leva. Om ni inte tål att folk som har fötter också använder dem så är det ni som är ljudöverkänsliga.
    Varför hörs inte barnskrik upp till dem när ni hör exempelvis musiken de spelar?
  • Anonym

Svårt att tänka mig att er granne inte hör barnskrik när ni hör honom gå i hans lägenhet!?

Klart man kan störas av ljud men det får man ta eller så får man flytta till en mindre lyhörd lägenhet.
    Hör du inte hur dumt det låter att han ska behöva gå i morgon tofflor på morgonen för att ni sover!

• Anonym

Här de ja bor är de superlyhört hör när 4e våningens grannars barn springer i lägenheten. Man hör när de går och man hör när de springer föde dunkar sååå. Står man inne på toan kan man höra när de skrattar o tjuter.. har själv en son så han hörs säkert med. Man hör när stolar dras ut och när garderober gnisslar. Man hör när porten till garaget under oss smäll igen med en dunst o man hör när de går folk i trappan. Hör grannens hund själv... MEn nej ja trivs och tänker INTE flytta de är lyhört här och de är liiite jobbigt men men så länge ja trivs tänker ja inte flytta... Tycker de du TS drar upp är en baggatel förrutom musiken då... Men köpt tofflor till han då om du stör dig på de elle rså får ni flytta... ELller leva med att de är som de är..

• Anonym
    Anonym (Trött) skrev 2010-04-24 14:33:19 följande:
    Klart att jag hör hur dumt det låter, men det hjälper ju inte oss när både barnen och jag vaknar av det! Och jag sover med öronproppar! Klart att vi hör musiken mer än han hör barnskriken, högtalare som står på golvet och har full bas, jämfört med barnskrik som har luften mellan sig och taket. Ljud fortplantas neråt mycket mer än uppåt. Kan också tillägga att vi inte störs direkt av  andra som går i hans lägenhet utan bara hans steg. Så det är inte så att vi bara är ljudkänsliga utan det är specifikt han som slår med hälarna i golvet när han går.  Dessutom vet jag inte om jag tycker att det är ok att ens två barn hoppar ikapp från våningssängen på morgnarna vid sex...
    Gilla läget eller flytta..
Svar på tråden Hjälp grannen stör!