Inlägg från: Anonym (Trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trött)

Hjälp grannen stör!

Vad skall man tolerera av grannen egentligen??

Jag vill så gärna klaga men jag vet inte vilka rättigheter skyldigheter som är rimliga!
    Vi vaknar när vår granne går upp mellan halv sex och sex varje morgon, vi kan inte somna förrän han lägger sig strax innan halv tolv. Jag är höggravid och har själv småbarn som jag är hemma med. Jag behöver verkligen få sova. Det som stör oss är att hans steg dunsar så det känns i kroppen men det låter ju helt vansinnigt. - Du kan du gå med lite lättare steg????
    Hans möbler dras fram och tillbaka på golvet och det låter hemskt nere hos oss.
    Nu när jag skulle somna min lille kille så hade hans barn superhög musik på. Det värsta är ju att det känns så i kroppen av basen och dunsarna, till slut blir man liksom fixerad på ljuden och känslan!
    Vi har faktiskt sagt till att vi vaknar av honom och han var väldigt förstående men morgonen efter var likadan och nju detta med hög musik. 
    Men vad tycker ni andra, vad är rimligt? Vi har precis flyttat till denna bostadsrätt och vi trivs egentligen super, men det här är så trist, vet inte vad jag skall ta mig till!
  • Svar på tråden Hjälp grannen stör!
  • Anonym (Trött)

Barnskrik hörs inte upp till dem.

Självklart skall inte grannen ändra sina tider efter oss, men man kanske skiulle kunna gå med mjuka tofflor på morgonen.
    Ni som svarat mig, kan ni svara ärligt på om ni någonsin varit störda av ljud någon gång? Eller är ni sådana som enbart stör andra??
  • Anonym (Trött)

Klart att jag hör hur dumt det låter, men det hjälper ju inte oss när både barnen och jag vaknar av det! Och jag sover med öronproppar!

Klart att vi hör musiken mer än han hör barnskriken, högtalare som står på golvet och har full bas, jämfört med barnskrik som har luften mellan sig och taket. Ljud fortplantas neråt mycket mer än uppåt.
    Kan också tillägga att vi inte störs direkt av  andra som går i hans lägenhet utan bara hans steg. Så det är inte så att vi bara är ljudkänsliga utan det är specifikt han som slår med hälarna i golvet när han går. 
    Dessutom vet jag inte om jag tycker att det är ok att ens två barn hoppar ikapp från våningssängen på morgnarna vid sex...
  • Anonym (Trött)

Vet exakt, stackars er, man känner sig så maktlös!

Önskar att jag inte stördes men jag kan inte hjälpa det!
  • Anonym (Trött)

Vi hör ju också när grannen diskar, är på toa, duschar och så vidare men det är ju inte sådana dunsar som känns i kroppen så det stör ju inte alls på samma sätt...

• Anonym (Trött)

Mmm, kanske är så det är. Fast troligen inte eftersom vi inte störs av andra som är i lägenheten utan endast honom. Då inte barnen hoppar förstås, men det är ju inte så konstigt...

Svar på tråden Hjälp grannen stör!