• sys

Min dotter mobbas i skolan (långt)

Varför i helvete har skolan inte kontaktat er föräldrar innan! Om de nu har sett vad som har hänt, och försöker agera mot det, så borde de ju involvera er med en gång! Jag var utsatt från mobbing 0:an-9:an och har fortfarande men från detta. Som jag troligen aldrig kommer att bli av med. Det var knappt att min skola försökte göra något. Kommer så starkt ihåg när kuratorn (som jag blev tvingad att gå till under ett års tid) frågade mig vad jag kunde ändra hos mig för att de skulle sluta mobba mig. Hade jag varit den person jag är idag, eller om detta sker för mitt barn eller något barn jag känner i framtiden så kommer jag att kräva att mobbarna ska byta skola. Det är det enda rätta. Det mobbade barnet ska få stöttning - inte tvingas byta skola eller gå kvar med de som göra varje dag till ett helvete!

odi et amo
  • sys
    nellan72 skrev 2010-04-22 22:42:51 följande:
    De hävdar att de inte har sett nåt. Det var jag som sa ifrån att hon känner sig utanför. Jag kommer att göra allt för att det ska bli en lösning på det här. Det känns hemskt och jag kan inte förstå varför det ändras så totalt över en natt. Efter sommarlovet förra året drog allt igång och har tydligen hållit på ett tag. Känns fruktansvärt!
    Jag tycker att det är jättebra att du dragit igång detta, så att skolan ser att det är något som är fel hos dem, och att de måste åtgärda det. Ett så litet barn (eller vilken ålder som helst), ska inte behöva gå till skolan med ont i magen, eller stänga ute världen (som jag uppfattar det att din dotter gjort). De ska vara glada, varje dag man ska gå till skolan ska vara rolig, för att man ska få lära sig något. Inte att man ska få höra hur fel man är.
    Det är inte så "jättelängesen" jag var i sitsen, så om du vill skriva av dig lite så finns jag på mailen!
    odi et amo
Svar på tråden Min dotter mobbas i skolan (långt)