• holi

Är det rätt att homosexuella skall få adoptera och gifta sig i kyrkan?

Självklart tycker jag frågan är absurd.
    Frågan är lika konstig att ställa som "Borde heterosexuella få adoptera?".
    Måste säga att jag känner mig kränkt över att ens se frågeställningen.
    Hälsar Holi, stolt lesbisk mamma till två fina barn på 3 och 5 år.

• holi

Är bara sanslös trött på denna debatt.

Vi är två kvinnor vars fokus just nu, som så många andra småbarnsföräldrar. handlar om:
    att barnen ska få näringsriktig mat på regelbundna tider, godis på lördagar men lagom mycket, stimuleras intellektuellt på förskolan och hemma, inte ha barnvakt för ofta men ändå tillräckligt ofta att sfären blir större än bara hemmet, engagerar oss i utvecklingssamtal/föräldramöten/förskoleråd, köar för de bästa skolorna, skjutsar till dans och fotboll osv. osv.
    Våra barn mår jättebra. De är härliga små ungar som mår jättebra.

Jag är så förbaskat trött på att ens höra frågan huruvida vi (vilka vi - är vi ett släkte?) är lika bra föräldrar som heterosexuella (är dessa ett släkte som kan dömas över en kam?)
    Era ord i sig är inte kränkande, de är helt bra, utan kränkandet kommer redan i frågeställningen.

Är ni med?

• holi

Det finns länder som medger adoption till homosexuella, dock har Sveriges adoptionsbyråer inte avtal med dessa länder.

Självklart är det också så att det spelar stor roll vad vi svenskar anser och vill. Dessa frågor kan vi driva, politiskt eller på andra sätt, och påverka samhället till att agera i den riktning som vi anser är rätt.

Inte kan vi lägga oss platt. Det vore väl allt för synd för våra barn och kommande generationer.

/Holi

• holi

Cloberrella:
    Det har varit lagligt för homosexuella att prövas som adoptivföräldrar sedan 2003.
    Forskningen och studierna gjorde innan dess..

• holi

Ethi; du har många intressanta tankar och jag håller med om dem alla.
    Hälsar Holi

• holi

Spomenka; Ledsen att höra att du haft en tuff uppväxt. Personligen som homosexuell tvåbarnsmamma blir jag ledsen för att du tror att det blivit värre om du växt upp med två samkönade föräldrar.
    Sedan ser jag dock att du valt att lämna Svenska Kyrkan pga. deras beslut att viga homosexuella. Ser också att du benämner dig som Konservativ - vi får anta att du inte blivit lika konservativ om du växt upp i en homosexuell familj.
    Det kanske hade varit lättare för dig.

Svar på tråden Är det rätt att homosexuella skall få adoptera och gifta sig i kyrkan?