Använder du menskopp?
Använder du menskopp?
www.amandasintima.se
www.menskopp.se
Använder du menskopp?
www.amandasintima.se
www.menskopp.se
Självklart har jag menskopp!! Me lööööööv!!!

Är man kinkig med kastrull (grejen är ju just att sterilisera koppen, således är kastrullen detsamma) kan man köpa en liten på loppis för inga pengar alls, om man inte som jag har ett gäng gamla avlagda längst bak i kastrullskåpet. *host*
Jag kokar min var tredje månad eller nåt, mest för att den har en tendens att bli missfärgad och att koka den med lite vinäger brukar trolla bort det. Annars tvättar jag ur den med tvål och vatten varje dag och avslutar med alkogel innan jag stoppar ner den i påsen.
(på tal om kokning kokade min mamma våra underkläder när jag var liten. I en speciell gryta då. Är det nåt folk har för sig idag? Jag skulle aldrig komma på tanken i alla fall...)
/en till lycklig koppanvändare sen flera år tillbaks
Fick hem min i måndags och ahr inte hunnit bilda en uppfattning än, men det jag märkt nu...Varför har jag inte provat tidigare???
Det är ju bara räkna ut hur mycket pengar man lägger på mensskydd på några år och sen jämföra med att köpa en menskopp en gång. Det blir en hel massa pengar det!
Tog en vecka att lära sig kanske, men sedan fungerade det perfekt. Helt underbart att kunna gå i simhallen utan att oroa sig för läckage eller tampongsnören som hänger ut. Och man kan sova naken och slipper läskiga nattbindor/blöjor.
Helt underbart är det. Behöver bara komma ihåg mensen 3-4 gånger om dygnet nu istället för var tredje/fjärde timma. Ska dock bli spännande att se om jag kan ha kvar samma efter att barnet är fött eller om det får bli en ny då.