Inlägg från: BigDaddy |Visa alla inlägg
  • BigDaddy

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Helt OT: Är jag ensam om att vissa bokstäver faller bort när man skriver? Helt otroligt irriterande. Det är som någon slags fördröjningseffekt när man skriver i rutan.

• BigDaddy
    Nenne666 skrev 2010-04-26 20:44:58 följande:
    Men jag kan inte förklara mer än jag har gjort, vad vill du veta ytterligare i frågan?För övrigt räknar jag aldrig med att hamna i diskussion med folk som resonerar likadant som mig och därmed räknar jag inte med att du platt fall ska köpa mina åsikter.Men ibland tycker jag diskussionen känns lönlös då man sällan kommer nån vart i den här frågan då alla e bestämda i sin åsikt. Därför stryper jag, för att jag tillfälligt tröttnat.
    Det finns mycket kvar att diskutera och vända och vrida på! Men om du tröttnat så tycker jag naturligtvis du gör rätt i att dra dig tillbaka. Jag kan bara hoppas att det är tillfälligt. Väl mött!
  • BigDaddy

Jag kom att tänka på en sak, gott folk. Vad om infödda svenskar, sedan många många generationer tillbaka, som inte behärskar det svenska språket väl. Jag har själv träffat på en del människor som inte kan stava till många ord och inte heller är bekant vare sig med literatur eller ja, vad ska man kalla dem, högre former av språk? Hur skall de behandlas som är infödda och passar in i den etnonationalistiska normen (enligt etnonationalisterna själva då i just det här tankeexperimentet) och ändå behärskar språket dåligt?

• BigDaddy
    Maxipaxi skrev 2010-04-26 20:58:20 följande:
    Det spelar ingen roll vilken språkundervisning man ställer till förfogande, om eleven inte är intresserad. Det ska erbudas och erbjudas. Själv har JAG lärt mig olika språk. Ingen annan har erbjudit mig dem. Om man måste truga invandrare för att de ska vilja lära sig, så är det något fel på deras inställning. Självfallet finns det invandrare som har rätt inställning. Hatten av för dem. Så ska det vara och det är en självklarhet.
    Fast den språkundervisning som finns är många gånger undermålig och själva processen kring det verkar vara väldigt omständigt och tar inte hänsyn till de olika bakgrunderna hos eleverna. Jag vet att Nice Girl hade några exempel på hur illa det kan gå till. Det finns mycket kvar där som behöver göras för att putsa upp hela den processen.

Det är alltid närmast till hands att se på sig själv. Detta leder dock til allsköns logiska felslut då du knappast kan vara mall åt någon annan än dig själv. Jag hoppa på ett medgivande här.
  • BigDaddy
    Hugful80 skrev 2010-04-26 21:28:07 följande:
    Det är ju naturligt att vara misstänksam mot ett folkslag som inte är ens eget. För övrigt vill ju inte de flesta anpassa sig eller ens arbeta.

De flesta vad?

Och dessa "de flesta", vad har du för belägg på att de inte vill anpassa sig eller ens arbeta?
  • BigDaddy
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-26 21:33:33 följande:
    Sedan går de samma väg som Ny Demokrati De har ingen budget, ingen utrikespolitik och lever på folks missnöje, inget annat. Inget hot, snarare ett gupp på vägen.
    Ian Wachtmeister. Vad han ägde Jimmie.... *skrattar* Den gamle avdankade greven.
  • BigDaddy
    Argo skrev 2010-04-26 21:45:04 följande:
    Vad som står i länkarna såg du ju när du läste dem. Det är en genomgång (med fakta och argumentering) av "sågningarna" som AB och SVD gjorde, varav du länkade till SVD:s. Genomgången faller inte ut till tidningarnas fördel.Det intressanta i det här fallet är dock att du i din TS utelämnade dessa relativt välkända genomgångar och istället lät SVD:s "sågning" stå som sista sanning i frågan.Dina andra frågor? Du får ursäkta. Det verkliga livet tar tid det med och det finns så många trådar med nya svar ...Kort sagt: vill du ge en mer seriös och nyanserad bild av problematiken så välj gärna citat från ledande personer som är max nåt år gammalt, eller ungefär från senaste partikongressen. Varvat med utdrag ur partiprogramet.Det var nog mest det jag reagerade på i din TS och kände att jag ville påpeka.Å andra sidan kanske du bara är ute efter att driva en linje oavsett vad och då är det ju kanske skit samma vad du skriver?
    Argo, det dära sista var onödigt. Verkligen. Om du vill lägga ner diskussionen så gör det utan någon avslutande coup de grace. Det är onödigt och förminskar ditt bidrag.

Jag har givit dig ett citat från 2008 av Jimmie Åkesson och utdrag ur handlingsprogrammet för SD. Jag förstår inte vad som fattas dig, annat än tid?

Vad gäller sågningen. Jag har läst kontringarna och jag måste säga att de lämnar mycket att önska. Ekeroths är den jag gick igenom grundligast och kan konstatera att han själv gissar och påpekar och antar en hel del. Att dessutom försöka få det till att Islam är det största hotet mot Sverige sedan andra världskriget finner jag inget som helst underlag för. Därmed är det konsekvent att kalla artikeln för skrämselpropaganda vilket mest troligt var syftet med artikeln till att börja med. Det är uppenbart att övriga delar av SDs program bara är trimmings för deras kärnfråga: Islam.
  • BigDaddy
    Argo skrev 2010-04-26 21:48:17 följande:
    At sågningarna är relativt identiska har ju förmodligen att göra med att de reagerar på samma fel som AB och SVD framför.Nu kommer jag inte ihåg exakt allt i artikeln och i svaren men vad var rena faktafel?Alltså inte "tolkningar", eller "överdrifter" eller så utan bevisade faktafel.
    Först och främst så är inte tolkningar eller överdrifter harmlösa. Eller att ignorera. När man så tydligt framför en agenda av islamofobi som SD gör genom sin partiledares så kallade debattartikel så är allt att räkna med.

se följande artikel som belyser det jag försöker säga:
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sverigedemokraternas-bristande-kallkritik-helena-giertta-som-fan-laser-bibeln_3681183.svd
  • BigDaddy
    Nenne666 skrev 2010-04-26 22:04:40 följande:
    Om tom med invandrare kan se problematiken som råder i sverige så undrar jag varför inte infödda svenskar kan se detsamma.Nåt måste va fel!
    Jag vet att du inte ville snacka med mig men jag måste få kommentera detta: Jag har ju skrivit att man klart och tydligt ser problemen och försöker ta itu med det. Minns du inte exemplena på det rent konkret och på att partierna, alla, arbetar med detta. Därtill kom jag med ett påstående som gick oemotsagt när jag sa att problem med invandringen ensamt diskvalificerar inte denna. Så vi är nog överrens om att det finns en rad frågor att ta itu med som berör invandringen. Som attityden till nyanlända somt tydlen anländer onyo varje dag även om de varit här i över 60 år.  
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!