Inlägg från: Blackbird |Visa alla inlägg
  • Blackbird

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Nenne666 skrev 2010-04-26 21:07:36 följande:
    Är inte invandrare folk?
    Invandrare är människor, men det hör till annan diskussion. När du skriver att folket är missnöjda, vilka menar du då?
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Nenne666 skrev 2010-04-26 22:04:40 följande:
    Om tom med invandrare kan se problematiken som råder i sverige så undrar jag varför inte infödda svenskar kan se detsamma.Nåt måste va fel!
    Jag känner sen rätt långt tillbaka att vi har tappat den röda tråden. Du går runt mina frågor och byter riktning och jag har verkligen tappat bort vad vi ens diskuterade om.

Vilka invandrare ser vilka problem? Vilka problem ser inte infödda svenskar? Man måste även vara medveten om att något som du ser som problematiskt per automatik inte tolkas som problem för nästa person. Det handlar väldigt mycket om värderingar också. Vissa gillar inte invandrare och ser det mesta med dem som problematiska. Andra ogillar inte invandrare och fokuserar istället på saker som verkligen kan vara problematiska.
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Blackbird skrev 2010-04-26 22:09:00 följande:
    Jag känner sen rätt långt tillbaka att vi har tappat den röda tråden. Du går runt mina frågor och byter riktning och jag har verkligen tappat bort vad vi ens diskuterade om.Vilka invandrare ser vilka problem? Vilka problem ser inte infödda svenskar? Man måste även vara medveten om att något som du ser som problematiskt per automatik inte tolkas som problem för nästa person. Det handlar väldigt mycket om värderingar också. Vissa gillar inte invandrare och ser det mesta med dem som problematiska. Andra ogillar inte invandrare och fokuserar istället på saker som verkligen kan vara problematiska.
    Jo, just det. En fråga förut var om vit maktrörelsen är representativt för folket. Och vit maktrörelser och invandrare kritiska till invandring (om det inte medlemmar ur en  europeisk vit maktrörelse) går oftast inte hand i hand så därför kan du inte ha inkluderat invandrare i dina påståenden om "folket". Med folket antar jag att du menar etniska svenskar.

Sedan var frågan om missnöjesfolket förde talan för majoriteten av Sveriges befolkning, eftersom du påstod att politikerna inte lyssnade på folket som i sin tur egentligen representerar majoritet.

Men absolut att alla ska få göra sina röster hörda. Dock är det som så att politikerna och särskilt missnöjespolitik serverar folket ett visst tänk samtidigt som de även utnyttjar ett visst tänk och ger mer bränsle till det. Det är även känt att missnöje växer under kristider, vilket Sverige befinner sig i just nu. Därför tenderar kritiken att riktas åt fel håll. Visserligen har rasism/främlingsfientlighet alltid funnits, men i kristider blir det oftast värre.

En annan fråga var om det är invandrare du ogillar eller invandring. Oftast vill invandringskritiker framställa det som så att det bara är invandringspolitiken det är fel på, men det slutar för det mesta med att man beskyller själva invandrarna för samhällsproblemen.
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Nenne666 skrev 2010-04-26 22:51:47 följande:
    Jag ser inte runt några frågor och jag tappar inte heller den röda tråden. Jag hävdar att jag inte är för invandringen och jag hävdar oxå att jag inte är ensam om det.Om jag inte svarat på en fråga som du vill ha svar på anser jag den inte relevant att svara på...Jag är ignorant när jag känner för det och det brukar oftast bli så om det e frågor som man kan räkna ut själv. Vilket jag förmodligen har gjort med dina.Skulle jag tillhöra dom som inte fokuserar på frågor som inte vore problematiska? Dina exemepel visar enligt ditt eget citat: 'Vissa gillar inte invandrare och ser det mesta med dem som problematiska. Andra ogillar inte invandrare och fokuserar istället på saker som verkligen kan vara problematiska'.Ditt första, pekar det på nån form av rasism?Vad snackar du om, undrar ju jag i min tur?
    Snarare främlingsfientlighet. Vissa tenderar dock att gå över till rasism. Vad är det du inte förstod i mitt inlägg?

Det är synd att du är ignorant. Dock gjorde du som så att du ledde mina frågor till helt nya spår och det gör att diskussionen blir fel. Därav att jag för en stund tappade tråden och ansåg att du gick runt mina frågor. Men skönt att jag ändå hittade tråden igen.
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Nenne666 skrev 2010-04-26 23:01:47 följande:
    Nä, jag e inte främlingsfientlig om det e det du försöker säga om MIG som person, men jag e fientlig kring invandringen som den ser ut idag och har gjort alltför länge.Jag är oxå fientlig till många andras sätt att leva som jag tidigare har beskrivit och som jag inte accepterar i mitt land.Jag är svensk, vill bevara sverige svenskt utifrån sverige, våra lagar, vårt folk och vårt land. Jag värnar om mitt land.Och min inställning tenderar att kalla mig rasist.Så jag blir inte förvånad av påhopp nu.Nu vet du vart jag står i frågan, vet inte hur många inlägg som krävdes, men här står jag.
    Vad är då främlingsfientlig enligt dig?

Notera de texter jag markerat i citatet, då jag inte riktigt förstod.
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Nenne666 skrev 2010-04-26 23:15:47 följande:
    Förstår du inte, jag e inte främlingsfientlig, alltså inte rädd för invandrare, jag är däremot emot invandringen.Jag känner invandrare, jag är inte fientlig mot alla, därmed är jag inte främlingsfientlig. Men jag är emot invandringen. *upprepning*Jepp, jag e emot mångas sätt att leva, så som kriminliteten dom för hit, nåt konstigt med det? Det va ett exempel, det finns mer...men sitter inte å drar upp samma sak som jag sagt tidigare.Aa, jag vill bevara sverige svenskt och att man ska följa vårt, vad är det för fel med det?
    Många blir kriminella först när de hamnar här och det har även många olika faktorer bakom sig.

Men det är fel att tro att koppla kriminalitet med invandring. Du framställer det som att invandring är lika med kriminalitet och då blir det lätt att tro att invandrare är kriminella samt har det som sitt levnadssätt. 
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Blackbird skrev 2010-04-26 23:56:43 följande:
    Många blir kriminella först när de hamnar här och det har även många olika faktorer bakom sig.Men det är fel att tro att koppla kriminalitet med invandring. Du framställer det som att invandring är lika med kriminalitet och då blir det lätt att tro att invandrare är kriminella samt har det som sitt levnadssätt. 
    Eller fel och fel. Naturligtvis ökar siffrorna när befolkningen ökar, men att göra en sådan förenklad koppling som du har gjort ger en skev bild av invandrare.
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Joppis skrev 2010-04-28 18:07:09 följande:
    Dom blir det i folkmun... Lyssna får du se.
    Nej, jag frågade dig. Varför kallar du invandrare som torterar djur för blattedjävlar men svenskar för psykopatdjävlar?
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Joppis skrev 2010-04-28 20:16:00 följande:
    För att svenskar inte är mörka då? Var det inte så att "blatte" stod för mörkhyad? Kan ju inte säga blatte åt en svensk då..eller?
    Varför säger du jävla blatte till en invandrare som torterar djur och inte psykopatdjävel?
    Conscience is dead
  • Blackbird
    Joppis skrev 2010-04-28 20:28:59 följande:
    Frustration och en gnutta främlingsfientlighet.
    Osmart.
    Conscience is dead
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!