Inlägg från: Nenne666 |Visa alla inlägg
  • Nenne666

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

BigDaddy skrev 2010-04-26 19:28:46 följande:
    "Du frågar vilka 'vi' är, jo...då menar jag självfallet oss svenskar, och vad jag menar med svenskar är inte invandrarna och dess barn. Jag anser att dom lever här i sverige, men dom är inte svenskar men SKA leva efter svenska lagar och seder och visa respekt för vårat land, kultur samt lagar. Vilket jag hade gjort om jag levt i ett annat land. När blir man svensk kommer du nog fråga...hm. Man blir aldrig helt svensk om man inte är helt svensk. Enkelt. Man blir inte svensk för att man får bo här, lika lite som jag blir amerikan om jag får ett green card i usa. Men däremot så ska jag leva som sig bör i det landet jag vistas i. Passar det inte mig, får jag dra. Om jag kommer från en familj som heter svensson i efternamn så slutar ju inte jag att komma från en svensson bara för att jag gifter mig med en andersson. Jag har ju fortfarande mitt ursprung." Very well. Hur visar man respekt för vårt land? Vad menar du? Vilka är svenskar? Du vill rösta på ett parti som politiserar svensk kultur. Vad är svensk kultur?
    När man blir svensk har jag redan svarat på.
    Och svensk kultur och sverige överlag, dess lagar och allt som hör till, att man följer det och visar ett intresse för att få vara kvar i det landet man befinner sig i.

Sen svarar jag nog fasen inte på resten.
  • Nenne666
    BigDaddy skrev 2010-04-26 20:03:47 följande:
    Det är beklagligt att du inte ger mig en chans att få diskutera våra åsikter. Du har många och jag lyssnar på dem allihopa och försöker bemöta dem. Men du kan inte räkna med att jag ska acceptera alltihopa eller lägga mig platt för påståenden.
    Men jag kan inte förklara mer än jag har gjort, vad vill du veta ytterligare i frågan?För övrigt räknar jag aldrig med att hamna i diskussion med folk som resonerar likadant som mig och därmed räknar jag inte med att du platt fall ska köpa mina åsikter.

Men ibland tycker jag diskussionen känns lönlös då man sällan kommer nån vart i den här frågan då alla e bestämda i sin åsikt.
     Därför stryper jag, för att jag tillfälligt tröttnat.
  • Nenne666
    upyours skrev 2010-04-26 19:47:45 följande:
    Men inte ens etniska svenskar följer alla lagar, regler och i synnerhet inte alla traditioner. Ska man utvisa etniska svenskar så att bara de som firar varendaste tradition och följer varendaste lag till punkt och pricka ska stanna kvar? Då kanske man kan börja med att rensa upp i SD.
    Äh, vad löjligt!

Jag har hela tiden sagt samma sak, man sopar rent bakom sin egen dörr innan man släpar in nytt.
    I sverige har vi en egen problematik som man BÖR se om INNAN man släpar in alla andra från höger och vänster med YTTERLIGARE, problem, som vi dessutom inte klarar av.

Vi ska fördela pengar på våra 'outsiders' i första hand, när det e reglerat eller i bästa fall underkontroll så kan man ta sig an annat skit världen över.
  • Nenne666
    Blackbird skrev 2010-04-26 19:12:54 följande:
    Du uttryckte alldeles nyss ditt missnöjde kring invandring och jag såg inte att någon försökte förhindra dig Det finns väldigt många invandrare som anser att det ska bli stopp på invandring ja, men det var nog inte de du tänkte på när du skrev om folket. Eller inkluderade du invandrare i folket i Sverige?
    Är inte invandrare folk?
  • Nenne666
    ThePointOfItAll skrev 2010-04-26 20:47:50 följande:
    Enligt de forskningsavhandlingar jag just nu läser på uni så handlar missnöjet främst om att man som invandrare ständigt blir misstrodd och ifrågasatt, samt svårigheterna att komma in på bostads- och arbetsmarknaden. Man blir aldrig accepterad hur länge man än bor här, varken av befolkningen eller hos myndigheter. Det är HÄR problemet ligger och detta kan endast förändras genom attitydsförändringar i samhället och där är sd´s assimileringspolitik helt fel väg att gå.
    Men det bevisar ju missnöjet svenskarna har över invandringen?

Och det problemet kan avhjälpas genom att minska på invandringen....och lyssna MER på vad folket VILL.
  • Nenne666
    Maxipaxi skrev 2010-04-26 20:58:20 följande:
    Det spelar ingen roll vilken språkundervisning man ställer till förfogande, om eleven inte är intresserad. Det ska erbudas och erbjudas. Själv har JAG lärt mig olika språk. Ingen annan har erbjudit mig dem. Om man måste truga invandrare för att de ska vilja lära sig, så är det något fel på deras inställning. Självfallet finns det invandrare som har rätt inställning. Hatten av för dem. Så ska det vara och det är en självklarhet.
    Håller såklart med!!
  • Nenne666
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-26 21:25:03 följande:
    Vad vill folket? De 95% som inte röstar på SD alltså.
    Men för att man inte röstar på SD, så innebär det väl inte att det bara e 5 procent som är emot?
    Jag har aldrig röstat på SD men jag har aldrig gillat invandringen för det. TROTS att jag har invandrarvänner. (som dessutom vet vart jag står och dom håller med)

Att räkna som du gör, håller inte.

Och i år funderar jag på å rösta på dom, men måste bli lite mer hemma i partiet och i alla andra partier, innan jag vet.
  • Nenne666
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-26 21:37:32 följande:
    Vad vill folket Nenne?
    Vi kan säga så här, så blir det enkelt för dig, och det blir inte såå svåra frågor för dig att ta in.
    Du gillar att vi tar in en överflöd av invandringen och jag vill det inte.
  • Nenne666
    Blackbird skrev 2010-04-26 22:01:03 följande:
    Invandrare är människor, men det hör till annan diskussion. När du skriver att folket är missnöjda, vilka menar du då?
    Om tom med invandrare kan se problematiken som råder i sverige så undrar jag varför inte infödda svenskar kan se detsamma.
    Nåt måste va fel!
  • Nenne666
    Blackbird skrev 2010-04-26 22:09:00 följande:
    Jag känner sen rätt långt tillbaka att vi har tappat den röda tråden. Du går runt mina frågor och byter riktning och jag har verkligen tappat bort vad vi ens diskuterade om. Vilka invandrare ser vilka problem? Vilka problem ser inte infödda svenskar? Man måste även vara medveten om att något som du ser som problematiskt per automatik inte tolkas som problem för nästa person. Det handlar väldigt mycket om värderingar också. Vissa gillar inte invandrare och ser det mesta med dem som problematiska. Andra ogillar inte invandrare och fokuserar istället på saker som verkligen kan vara problematiska.
    Jag ser inte runt några frågor och jag tappar inte heller den röda tråden. Jag hävdar att jag inte är för invandringen och jag hävdar oxå att jag inte är ensam om det.
    Om jag inte svarat på en fråga som du vill ha svar på anser jag den inte relevant att svara på...
    Jag är ignorant när jag känner för det och det brukar oftast bli så om det e frågor som man kan räkna ut själv. Vilket jag förmodligen har gjort med dina.

Skulle jag tillhöra dom som inte fokuserar på frågor som inte vore problematiska? Dina exemepel visar enligt ditt eget citat:
    'Vissa gillar inte invandrare och ser det mesta med dem som problematiska. Andra ogillar inte invandrare och fokuserar istället på saker som verkligen kan vara problematiska'.
    Ditt första, pekar det på nån form av rasism?

Vad snackar du om, undrar ju jag i min tur?
  • Nenne666
    Blackbird skrev 2010-04-26 22:55:20 följande:
    Snarare främlingsfientlighet. Vissa tenderar dock att gå över till rasism. Vad är det du inte förstod i mitt inlägg? Det är synd att du är ignorant. Dock gjorde du som så att du ledde mina frågor till helt nya spår och det gör att diskussionen blir fel. Därav att jag för en stund tappade tråden och ansåg att du gick runt mina frågor. Men skönt att jag ändå hittade tråden igen.
    Nä, jag e inte främlingsfientlig om det e det du försöker säga om MIG som person, men jag e fientlig kring invandringen som den ser ut idag och har gjort alltför länge.
    Jag är oxå fientlig till många andras sätt att leva som jag tidigare har beskrivit och som jag inte accepterar i mitt land.

Jag är svensk, vill bevara sverige svenskt utifrån sverige, våra lagar, vårt folk och vårt land. Jag värnar om mitt land.
    Och min inställning tenderar att kalla mig rasist.

Så jag blir inte förvånad av påhopp nu.

Nu vet du vart jag står i frågan, vet inte hur många inlägg som krävdes, men här står jag.
  • Nenne666
    M C skrev 2010-04-26 23:04:15 följande:
    Exakt vem ska du neka? Ska du neka ensamma barn, flyktingar från Iran, norbaggarna eller finnarna? Ska du neka någon som behöver hjälp eller ska du neka han som handplockades hit för sin kunskap i hjärtkirurgi? Det är lätt att kläcka ur sig svepande omskrivningar, men varför inte prova att börja tänka i detaljer? Då ser du hur orimligt och rent av korkat SD funderar runt invandringen.
    Har aldrig sagt att jag ska rösta på sd (men har nämnt att jag funderar på det), men jag har däremot sagt att jag vill stoppa invandringen.
    Läs vad jag har skrivit ist.

Och när jag säger att jag vill stoppa invandringen vill jag FÖRST ta hand om det vi har i vårat land INNAN vi tar på oss mer.
    Så jo, vi ska neka ALLT, tills vi har kommit på rätt körl med dom vi redan har. (det innebär barn det oxå, som inte har det bra REDAN i vårt land).
  • Nenne666
    Blackbird skrev 2010-04-26 23:07:42 följande:
    Vad är då främlingsfientlig enligt dig? Notera de texter jag markerat i citatet, då jag inte riktigt förstod.
    Förstår du inte, jag e inte främlingsfientlig, alltså inte rädd för invandrare, jag är däremot emot invandringen.
    Jag känner invandrare, jag är inte fientlig mot alla, därmed är jag inte främlingsfientlig. Men jag är emot invandringen. *upprepning*
    Jepp, jag e emot mångas sätt att leva, så som kriminliteten dom för hit, nåt konstigt med det? Det va ett exempel, det finns mer...men sitter inte å drar upp samma sak som jag sagt tidigare.

Aa, jag vill bevara sverige svenskt och att man ska följa vårt, vad är det för fel med det?
  • Nenne666
    M C skrev 2010-04-26 23:13:52 följande:
    Så du menar seriöst att ett av välrdens rikaste länder inte har vad vi behöver? Mycket vill ha mer eller?
    Nix, hade vi haft resurserna hade det inte sett ut som det gjorde idag.
  • Nenne666

Men gaffla vidare....

Godnatt!!

• Nenne666
    M C skrev 2010-04-26 23:18:27 följande:
    Men det finns inget parti som inte tycker att om en invandrare begår allvarliga brott åker vederbörande ut. Men hur många är de jämfört med de som är som Svenssons? Allt du säger stinker rasse, du använder deras formuleringar och deras tänk. Har du öht tänkt igenom det du säger?
    jao, lär jag ha tänkt igenom, men tänk dig för innan du kallar mig 'rasse'.

Vederbörnade åker inte ut, vad sjutton har du fått det ifrån? Ge mig underlag för det, mig veterligen känner jag till mängder av tungt kriminella invandrare, som sitter i VÅRA burar.

Men du får skriva rödluvan för nån annan, nu ska jag sova...

Godnatt!
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!