SD - Främlingsfientlighetens ansikte!
BigDaddy skrev 2010-04-26 19:28:46 följande:
"Du frågar vilka 'vi' är, jo...då menar jag självfallet oss svenskar, och vad jag menar med svenskar är inte invandrarna och dess barn. Jag anser att dom lever här i sverige, men dom är inte svenskar men SKA leva efter svenska lagar och seder och visa respekt för vårat land, kultur samt lagar. Vilket jag hade gjort om jag levt i ett annat land. När blir man svensk kommer du nog fråga...hm. Man blir aldrig helt svensk om man inte är helt svensk. Enkelt. Man blir inte svensk för att man får bo här, lika lite som jag blir amerikan om jag får ett green card i usa. Men däremot så ska jag leva som sig bör i det landet jag vistas i. Passar det inte mig, får jag dra. Om jag kommer från en familj som heter svensson i efternamn så slutar ju inte jag att komma från en svensson bara för att jag gifter mig med en andersson. Jag har ju fortfarande mitt ursprung." Very well. Hur visar man respekt för vårt land? Vad menar du? Vilka är svenskar? Du vill rösta på ett parti som politiserar svensk kultur. Vad är svensk kultur?Och svensk kultur och sverige överlag, dess lagar och allt som hör till, att man följer det och visar ett intresse för att få vara kvar i det landet man befinner sig i.
Sen svarar jag nog fasen inte på resten.