SD - Främlingsfientlighetens ansikte!
Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-26 12:02:50 följande:
Jag vet nog mer än du tror Jag frågar därför att du uttryckte dig så stark ang detta och blir då givetvis nyfiken. När man säger att "vi" inte kan hantera de kulturella krockarna, så får man vara beredd att utveckla, vilket jag tycker att du kunde gjort, istället för att upprepa vad du redan sagt i andra inlägg. Så, vilka är "vi" och vilka kulturella krockar kan vi inte hantera? Är det kulturkrockar vi pratar om? Eller problem mellan olika indivder? Är beteendet som krockar med "vårt" (där har vi en helt ny diskussion) kulturellt betingat?Kanske kan kika på hur den svenska kvinnan anses som lössläppt samt som slampor i många invandrares ögon.
Kvinnosynen är ett ytterst stort problem. Att det svenska samhället anses som lössläppt lär inte vara en nyhet heller.
Att det finns alltför många som inte vill ta seden dit man kan kommer utgör ett problem.
Om jag pekar ut specifika grupper, så lär det uppfattas som att jag drar alla över en å samma kam och i dagens upplysta samhälle ska man inte behöva det heller. Det finns mängder av invandrare som sköter sig och respekterar vårt folk och vårt land. Men det e dock inte dom jag vill diskutera nu.
OCH nej, vi kan inte hantera problematiken och om det vore så, hade det inte vart ett problem, eller hur?
Du frågar vilka 'vi' är, jo...då menar jag självfallet oss svenskar, och vad jag menar med svenskar är inte invandrarna och dess barn. Jag anser att dom lever här i sverige, men dom är inte svenskar men SKA leva efter svenska lagar och seder och visa respekt för vårat land, kultur samt lagar.
Vilket jag hade gjort om jag levt i ett annat land.
När blir man svensk kommer du nog fråga...hm.
Man blir aldrig helt svensk om man inte är helt svensk. Enkelt. Man blir inte svensk för att man får bo här, lika lite som jag blir amerikan om jag får ett green card i usa.
Men däremot så ska jag leva som sig bör i det landet jag vistas i. Passar det inte mig, får jag dra. Om jag kommer från en familj som heter svensson i efternamn så slutar ju inte jag att komma från en svensson bara för att jag gifter mig med en andersson. Jag har ju fortfarande mitt ursprung.
Men eftersom du ställer så många frågor och undrar hur jag resonerar och att jag ska presentera min negativa inställning så kan jag ställa en enekel fråga.
Ser inte du att invandringen utgör ett problem för det svenska samhället, och om inte, varför? Och vems fel är det isf?