Orionsbälte skrev 2011-08-27 17:24:07 följande:
Här var det ord och inga visor..tungomålstalande och allt vad du skriver om..har aldrig påstått att jag är sverigedemokrat, Du borde i logikens namn också tro att att DN:s ledarskribent Peter Wolodarski är en konspiratoriskt paranoid Sverigedemokrat?
Det är väldigt konspirationsteoretiskt att sammankoppla Breivik med SD, kanske är han en hemlig SD agent?
Nej, det har du ju rätt i, dina åsikter stämmer naturligtvis också med den uppfattning de mer militanta partierna till höger om sd har:
Tungomålstalandet är också gemensamt. Politiska korrektheter svävar som giftiga dimmor över svenskt debattklimat och förkväver varje ansats till invandringskritik, typ.
Min gissning är att ni är så vana vid tungomålet att ni inte ens förstår att det i sig innebär att alla möjligheter till dialog går om intet.
Att du saknar förmåga att ta in mitt svar till JTA beror förmodligen på att fanatismen sällan ger utrymme för annat än kompromisslöshet. Att jag inte anser att sd har någon del av problem med invandring eller integration saknar därför betydelse i ditt fall.
Men visst är det intressant att Wolodarski tydligen anser att sverigedemokraten är paraniod nog att misstänka att opinionsinstituten rapporterar enskilda individers politiska uppfattning vidare.
Fullt så illa ställt tror inte jag att det förhåller sig med sverigedemokratens brist på verklighetsförankring, jag tror snarare att en eventuell Breivikeffekt handlar om skam grundad på eftertankens kranka blekhet.