Inlägg från: Kalle Johansson |Visa alla inlägg
  • Kalle Johansson

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Tack vare att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen finns det nu ett litet mikroskopiskt halmstrå att greppa tag i som kan rädda nationen Sverige från katastrof. Mångkulturen har inte fört med sig något gott till Sverige.
    "BigDaddy", förklara för mig vad som har blivit bättre i Sverige pågrund av mångkulturen och massinvandringen?
    Ekonomin, kulturen, tryggheten, säkerheten, jämställdheten?

PS. Är ofta på affärsresor i Sydamerika och Fjärran Östern, SAMTLIGA människor jag samtalat med där tycker att vi europeer är galna som låter islamistiska extremister långsamt smygockupera Europa. DS

• Kalle Johansson

Vi står inte inför någon omedelbar katastrof, däremot finns det en stor risk att Sverige om kanske 50-100 år befinner sig i en situation liknande den i Jugoslavien på nittiotalet, eller gud förbjude Tyskland på trettiotalet. Orsaken skulle vara de spänningar som uppstår när olika kulturer/grupperingar som ej är integrerade med varandra ska dela på begränsade och minskande resurser. När grupper som ej känner samhörighet med varandra ska dela på en resurs som ej är tillräcklig stor är risken överhängande att konflikt uppstår.

Konflikter där ekonomiska och sociala skillnader har varit skiljelinjen är nog så illa, men har alltid historiskt varit hanterbara. Lägger man in en kulturell, etnisk och religiös skillnad ger oss historien skrämmande facit.

Sverige har varit fredligt och förskonat från svårare inre konflikter i hundratals år, varför ändra på ett vinnande koncept. Dvs. varför gå från ett fåkulturellt (svenska, samiska,finska) välfungerande samhälle till ett multikulturellt kaos.
    Därmed inte sagt att vi inte ska ha någon invandring alls. Självklart ska vi ta emot kvotflyktingar från FN, ej omöjliggöra anhöriginvandring samt rekrytera kvalificerad arbetskraft från utlandet om brister uppstår.

För att återgå till min undran, jag har ställt frågan angående vad som är bra med multikulturen och massinvandringen till många multikultivurmare, men ALDRIG fått något konkret svar.
    Man får antingen inget svar eller så får man undanglidande svepande formuleringar och antydningar om att man är rasist.

Som ingenjör i botten är jag  inte rädd för att ändra åsikt om jag blir överbevisad. Problemet är att ingen verkar kunna komma med något annat argument än att det är "mer moraliskt högtstående" att vara för multikulti än emot. 

Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!