Inlägg från: Gerd64 |Visa alla inlägg
  • Gerd64

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Tur att denne kufiske BigDaddy tycks ha repatrierat från familjeliv, Vilken hemsk och fördömande trådstart. Ett strålande exempel på ett stereotypt tänkande och total avsaknad för respekt gentemot oliktänkande.

Otäckt !

• Gerd64
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-04-01 15:59:34 följande:
    Jag ska hälsa honom att han är saknad.
    Har ni riktig tur kanske han finner lusten igen.
    Ja gör det , Är det något som saknas här på FL så är det ordbajsande utan poäng.

Dessutom så vore det ju bra om ni var lite flera för att sprida era minst sagt tunna argument, Tycker ju lite synd om er. Nalle
  • Gerd64
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-04-01 17:47:12 följande:
    Ni kanske skulle försöka er på att definera vad som är så otäckt med trådstarten istället?
    Det kan jag göra med ett enda ord - HAT , Att utse ett parti och en grupp människor som roten till allt ont utan ett uns av fakta bakom påståendet. det är väldigt otäckt att se hur ett massmedialt drev mobbar och smutskastar en enskild grupp.

Vad tror du exakt skapar "vi och dom" i dagens Sverige? Om du tänker lite djupare så kanske du förstår att inte det är just SD som skapat detta.
  • Gerd64
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-04-01 18:29:28 följande:
    Såklart SD inte skapat det. Men de underhåller det riktigt bra!

Hur utser TS ett parti och en grupp människor som roten till allt ont?
    Och vilka källor saknar du?

Sten i glashus Gerd, sten i glashus...
    Hela syftet med hans inlägg är just att smutskasta och få det att låta som dom är roten till allt ont än om han inte skriver det rätt ut utan ordbajsar kring det hela.

Jag saknar inga källor, Är lite mindre hysterisk dock och vet den verkliga innebörden av rasism och främlingfientlighet per definition. Något som TS inte riktigt verkar ha greppat utan hänger sig istället till klassisk smutskastningspropaganda - Du vet samma sak som han fördömer då det exempelvis kommer till att dra alla muslimer över samma kam.

Jag kastar inga stenar i glashus,Det ska man väl inte göra?
  • Gerd64
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-04-01 20:07:48 följande:
    Nej, syftet finns i trådstarten.

Om denna tråd (som varit hem för många bra diskussioner faktiskt...) inte passar, så kanske en annan gör det?
    www.familjeliv.se/Forum-26-65/m56789792.html
    Storpappas uträkningar är ungefär lika relevanta som Magnus betners, Du kan säkert få hans autograf om du frågar snällt. Själv känner jag inte samma sorts idoldyrkan gentemot ovannämnda herre.
  • Gerd64
    BigDaddy skrev 2011-04-02 11:51:28 följande:
    Jag har läst Gerd64s inlägg i den här tråden. Likt många andra Sverigedemokratiska sympatisörer innan i denna tråd så vandrar denne postare kritiskt i andras fotspår. Att trampa upp egna verkar det inte tal om. Just denna vandring, av Gerd64, tycks tyvärr sakna det andra innan ändå frambringat: nämligen en ansats att bemöta de påståenden som jag lagt fram. Än värre, Gerd64 tycks också vilja kommentera andra trådar i denna i ett slags försök att svepande och kollektivt slå ned och fördöma mina inlägg genom att ge sken av insikter och kunskaper om dem. Uttalanden som stödjer denna uppfattning finner ni i inlägg 1885, där jag påstås sakna "ens ett uns av fakta" och i inlägg 1888 där Gerd64 "vet den verkliga innebörden av...främlingsfientlighet per definition". Tillskillnad från undertecknad då, antar jag. Det skenbara i detta förhållningsätt till andras inlägg liknar att slå sig för bröstet utan att leverera något konkret. Detta har vi alla varit med om förrut och tycks vara ett kännetecken för de Sverigedemokratiska sympatisörerna här på FL. Så fort det bränner till så åker The Victim Card fram.

Mest ögonbrynshöjande av allt är att denne Gerd64 aldrig tilltalat mig eller tagit upp dessa saker som denne häver ur sig i denna tråden när jag varit här. I ett mycket iögonfallande exempel på hur, när katten är borta (eller repatrierad?) så dansar råttorna på bordet, så kryper denne Gerd64 fram och kör sin spatserande parad i tråden i ett försök att "få sista ordet". Vilket jag kan ge denne, om nu sista ordet är "patetiskt"....
    Det här är en tråd som jag spontant inte vill ska hamna högst upp bland trådarna i politikforumet då jag inte under några omständigheter delar den inhumana människosyn som du besitter BigDaddy men jag ska ändå bemöta det då det finns en stor fara i ditt sätt att se på saker och ting.

Ditt inlägg skrevs i grund och botten pga av hat ,Ett genuint hat mot en grupp av oliktänkande som uppenbarligen inte delar din lite mer naiva livssyn, Du visar även upp det stora behovet av att utse en syndabock för samhällets alla olika problem pga av ett allmänt missnöje inom både politiken och på det personliga planet.Ett ganska utbrett fenomen främst ibland den lägre samhällsklassen.

Detta är givetvis inte konstruktivt på något plan, Med din slipsbeklädda mentalitet och väl artikulerade ord försöker du få med dig andra svagare individer i din negativa lisvsyn och hat gentemot oliktänkande som i allra högsta grad motverkar debattklimatet och den positiva utvecklingen i sverige.

Tro mig , Jag kan skriva en liknande trådstart gällande jehovas vittnen,muslimer eller AIK-fans och på mitt ytterst subjektiva vis nervärdera dessa med både argument och seriösa källhänvisningar. Men detta är inget en frisk och välmående människa gör , Det kanske mest bisarra är väl att det är politiskt korrekt att just göra detta när det gäller just Sverigedemokrater.

Ber dig läsa denna tråd som jag länkar nedan , I övrigt har jag inget mer att säga dig BigDaddy. Din sort är sveriges verkliga rasister och är ingen skara jag sympatiserar med. Nånsin!

www.familjeliv.se/Forum-26-65/m58132674.html
  • Gerd64
    Jäjd skrev 2011-04-02 17:29:02 följande:
    Nu ser vi till att tråden vaknar till liv igen tycker jag!

Puuuuuuuuuff!
    Du tycker alltså att hat och smutskastande mot enskild grupp är bra? Det kan jag tro när det gynnar dina egna åsikter och då är det inte konstigt att du vill att hatet lever vidare.

Skulle du tycka det var lika häftigt om någon startade en liknande hattråd om tex muslimer? Den bistra sanningen är att denna tråd skulle plockas bort pga av främlingsfientlighet i dagens politiskt korrekta klimat.

Tragik är ordet vi söker och jag vet vad detta synsätt leder till, Motsättningar! Tom bland våra egna landsmän.

StorPappa kanske kan förklara fördelarna med det?
  • Gerd64
    Jäjd skrev 2011-04-02 17:46:47 följande:
    Jag tycker faktiskt att just detta är en av de absolut bästa i bemärkelsen genomtänkta och givande trådarna om SD.

Eftersom du nyligen immigrerat till FL från under någon mossig sten kan jag väl informera dig om att antalet trådar om muslimer och/eller islam som plockats bort då de varit oerhört hatiska är för många att räkna upp. Men det visste du ju redan.

Motsättningar bland våra egna landsmän? Ja verkligen.
    Jo jag förstår att kritiserande trådar mot islam har plockats bort, Likaväl förstår jag att uppenbart hat mot Sverigedemokraterna är fullt accepterat, Inget nytt.

Ondska och snedvridningar har alltid funnits på vår runda jord.
  • Gerd64
    Jäjd skrev 2011-04-02 18:07:15 följande:
    Ja det är bara kritik när det handlar om islam, men det är "PK/mobbning" när det handlar om (kritik av) SD.

Såklart.
    Har inget mer att säga dig, Du med flera står upp för ett hat mot oliktänkande och framförallt då mot Sverigedemokraterna , En mentalitet som tveklöst skapar motsättningar i vårt avlånga land och det är något jag omöjligt kan ställa mig bakom. Påminner mer om dagistiden faktiskt.

Olikheter är just det som skapar debatt och det gillar du inte som jag förstått det ? Du verkar trivas bra med det politiskt korrekta landskap vi tvingas leva i ,Eller ja .. Tidningsrubrikerna kanske har lite väl stor effekt på dig som "follower"
  • Gerd64
    Jäjd skrev 2011-04-02 19:35:00 följande:
    Nej jag förstår att du inte har något mer att säga. Det hade inte jag heller om jag varit i dina kläder.
    Metoden du kör med är ju själva definitionen av dagisstil.

"Jag tycker SD´s intolerans är ett hot mot demokratin"

"Du är så PK din batikhäxa muslimkramare, att man aldrig får säga ett ont ord om muslimer utan att det ska censureras, det är väl själva fan vad PK"!

Varför tror du att jag inte gillar debatt? Debatt i vilket ämne? Av vilken typ? Jag ser gärna politiska debatter på tv men kan ju knappast känna att ovanstående exempel vi får njuta av här spelar i samma liga.

Jag är alltså PK, medan du är.. ?
    Läste samma inlägg i Aftonbladet miss "Follower" Frågan är om StorPappa lyckas avdementera detta påstående med mer fina ord.

Jag är tveksam men väntar givetvis på bevis?
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!