BigDaddy skrev 2011-04-02 11:51:28 följande:
Jag har läst Gerd64s inlägg i den här tråden. Likt många andra Sverigedemokratiska sympatisörer innan i denna tråd så vandrar denne postare kritiskt i andras fotspår. Att trampa upp egna verkar det inte tal om. Just denna vandring, av Gerd64, tycks tyvärr sakna det andra innan ändå frambringat: nämligen en ansats att bemöta de påståenden som jag lagt fram. Än värre, Gerd64 tycks också vilja kommentera andra trådar i denna i ett slags försök att svepande och kollektivt slå ned och fördöma mina inlägg genom att ge sken av insikter och kunskaper om dem. Uttalanden som stödjer denna uppfattning finner ni i inlägg 1885, där jag påstås sakna "ens ett uns av fakta" och i inlägg 1888 där Gerd64 "vet den verkliga innebörden av...främlingsfientlighet per definition". Tillskillnad från undertecknad då, antar jag. Det skenbara i detta förhållningsätt till andras inlägg liknar att slå sig för bröstet utan att leverera något konkret. Detta har vi alla varit med om förrut och tycks vara ett kännetecken för de Sverigedemokratiska sympatisörerna här på FL. Så fort det bränner till så åker The Victim Card fram.
Mest ögonbrynshöjande av allt är att denne Gerd64 aldrig tilltalat mig eller tagit upp dessa saker som denne häver ur sig i denna tråden när jag varit här. I ett mycket iögonfallande exempel på hur, när katten är borta (eller repatrierad?) så dansar råttorna på bordet, så kryper denne Gerd64 fram och kör sin spatserande parad i tråden i ett försök att "få sista ordet". Vilket jag kan ge denne, om nu sista ordet är "patetiskt"....
Det här är en tråd som jag spontant inte vill ska hamna högst upp bland trådarna i politikforumet då jag inte under några omständigheter delar den inhumana människosyn som du besitter BigDaddy men jag ska ändå bemöta det då det finns en stor fara i ditt sätt att se på saker och ting.
Ditt inlägg skrevs i grund och botten pga av hat ,Ett genuint hat mot en grupp av oliktänkande som uppenbarligen inte delar din lite mer naiva livssyn, Du visar även upp det stora behovet av att utse en syndabock för samhällets alla olika problem pga av ett allmänt missnöje inom både politiken och på det personliga planet.Ett ganska utbrett fenomen främst ibland den lägre samhällsklassen.
Detta är givetvis inte konstruktivt på något plan, Med din slipsbeklädda mentalitet och väl artikulerade ord försöker du få med dig andra svagare individer i din negativa lisvsyn och hat gentemot oliktänkande som i allra högsta grad motverkar debattklimatet och den positiva utvecklingen i sverige.
Tro mig , Jag kan skriva en liknande trådstart gällande jehovas vittnen,muslimer eller AIK-fans och på mitt ytterst subjektiva vis nervärdera dessa med både argument och seriösa källhänvisningar. Men detta är inget en frisk och välmående människa gör , Det kanske mest bisarra är väl att det är politiskt korrekt att just göra detta när det gäller just Sverigedemokrater.
Ber dig läsa denna tråd som jag länkar nedan , I övrigt har jag inget mer att säga dig BigDaddy. Din sort är sveriges verkliga rasister och är ingen skara jag sympatiserar med. Nånsin!
www.familjeliv.se/Forum-26-65/m58132674.html