Inlägg från: StinaFia |Visa alla inlägg
  • StinaFia

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Maxipaxi skrev 2010-08-20 20:27:18 följande:
    Som när moderaterna påstår sig värna om "arbetarna" då, med andra ord.
    nej.

M sänker inkomstskatten, SD hittar på.
  • StinaFia
    Blackbird skrev 2010-10-25 19:22:57 följande:
    Det viktiga är vad man vill använda dessa siffror till. Vilken kontext man vill sätta dem i. 
    precis.

det är som att jag skulle säga att jag inte vill att fler män flyttar till mitt bostadsområde eftersom män står för i stort sett alla våldtäkter... eller att jag inte vill att socialbidragstagare ska ha tillträde till området eftersom de är överrepresenterade i brottstatistiken...
  • StinaFia
    JTA skrev 2010-10-25 21:33:54 följande:
    Åtminstone det sistnämnda är förstås en rationell ståndpunkt som många nog har. Det kan aldrig bli bra om många i området inte kan försörja sig själva. Vilka förebilder vill man ha för sina barn till exempel? Socialbidragstagare kan inte själva skaffa sig en HR och ännu mindre en BR eller ett hus, de blir anvisade ett boende. Ju fler som anvisas till ett bostadsområde, desto fler som kan väljer att flytta därifrån. Det händer hela tiden. Så det är inte bara "som du skulle säga" utan både sagt och gjort. Kontexten är vad vi lever i dvs samhället.
    att många har den ståndpunkten gör den inte acceptabel eller för den delen verklighetsförankrad.

vissa har även ståndpunkten att män är våldsamma varelser som borde batala mer skatt pga att de står för i stort sett alla våldtäkter och är i absolut majoritet vad gäller annan grov brottslighet.

så finns det också de som vill stoppa invandringen från utomeuropeiska länder för att dessa invandrare statistiskt sett är högre representerade i våldtäktsstatistiken, utan att ta någon som helst hänsyn till olika faktorer.
  • StinaFia
    Hugful80 skrev 2010-10-25 21:44:11 följande:
    Jag är kvar och nog fan är det bett i mig :) Men jag orkar inte kasta mer pärlor för svin.
    Känns bra iallafalla att SD är i riksdagen och öppnar för fler nationella alternativ och ännu fler röster nästa val! Dessutom kommer partiet radikaliseras inom x antal år och luta mer åt Franska eller Italienska partier. Sen har vi ju våra egna ND (som jag själv hade sett i riksdagen) som säkerligen kommer in nästa år.

Äh, jag tar på mig festhatten och kastar lite konfetti i stället så kan ni sitta här inne och tro att ni gör en skillnad medan den nationella rörelsen växer sig allt starkare, inte bara i Sverige, utan i hela Europa!
    inte bara europa, utan dessutom i mellanöstern... tack ska du ha hopeful!
  • StinaFia
    JTA skrev 2010-10-26 12:14:10 följande:
    Verklighetsförankrad? Jo, den lär stämma med verkligheten. Ju fler som inte har jobb, desto sämre social mljö. Trodde inte det var kontroversiellt.

Acceptabel? Har man möjlighet att flytta till ett socialt mer fördelaktigt område så gör man det förstås. Skall vi inte acceptera det menar du? Hindra folk att flytta? Eller hindra folk att ha den inställningen?

Högre skatt för män eftersom de är våldsamma - bra idé! Men å andra sidan lägre skatt eftersom det är män som bidragit mest till samhället genom forskning och utveckling av mediciner, färdmedel, vapensystem och andra bra grejer.

Nä det funkar nog inte. Men man kanske kan ta det bästa från två världar och stoppa invandringen av MÄN? En rent otroligt bra idé inser jag nu precis när jag skriver det! Det är naturligtvis en humanistisk åtgärd utan dess like att frigöra de afghanska kvinnorna från deras förtryckande kultur. Och utan kvinns i Afghanistan lär krigen där snart upphöra eftersom de kvarvarande männen inte längre har någon heder att försvara, alternativt snart har utrotat sig själva. Dessutom: Afghanska kvinns är rätt snygga.
    med ditt sätt att se det och med det skeva rättsväsende vi har idag är det bättre att socialbidragstagaren heter mustafa än sven. då har åtminstone polisen bättre koll på honom...

FI skulle nog hellre se att ni män flyttade till afganistan; brottsligheten skulle bli snudd på noll, jobben skulle räcka åt alla oss kvinnor och vi kunde höja våra löner (med SD´s sätt att resonera).
  • StinaFia
    BigDaddy skrev 2010-10-26 12:54:28 följande:
    Ja och med framstegen i DNA teknik så kan ni ju dessutom skaffa helt egna barn med varandra om ni nöjer er med döttrar och ska ni ha pojkar så behövs bara en spermadonators Y-kromosomer. Då kan ni turas om, i paret, med att bidra med X-kromosomen. Och så kan ni då och då välja en man, utvald, som får ....

Ja. Ehum. Var var vi?
    angående minska brottsligheten genom att få muslimer/män att med "morot och piska fås att lämna sverige".
  • StinaFia
    BigDaddy skrev 2010-10-26 12:54:28 följande:
    Ja och med framstegen i DNA teknik så kan ni ju dessutom skaffa helt egna barn med varandra om ni nöjer er med döttrar och ska ni ha pojkar så behövs bara en spermadonators Y-kromosomer. Då kan ni turas om, i paret, med att bidra med X-kromosomen. Och så kan ni då och då välja en man, utvald, som får ....

Ja. Ehum. Var var vi?
    BTW

inte 17 vill vi ha gossebarn inte! då är vi ju snart tillbaka i träsket med översitteri, våldtäkter och annan brottslighet osv...
  • StinaFia
    BigDaddy skrev 2010-10-26 13:12:34 följande:
    Tack. Är det inte lite varmt här inne?
    u like piska???

me 2...
  • StinaFia
    JTA skrev 2010-10-26 12:14:10 följande:
    Högre skatt för män eftersom de är våldsamma - bra idé! Men å andra sidan lägre skatt eftersom det är män som bidragit mest till samhället genom forskning och utveckling av mediciner, färdmedel, vapensystem och andra bra grejer.
    kom att tänka på att de "fina" invandrarna på 70-talet byggde det fina sverige SD vill bevara... fast det jag minns är att BSS (och dessvärre jag själv med vänner) skalderade att det enda rätta var att låta dessa vandra hem igen över en bro av turkar... var du inte med på den tiden?
  • StinaFia
    BigDaddy skrev 2010-10-26 13:19:07 följande:
    Fast då kan ni ju på sikt bli självförsörjande även på , eeeh, den naturresursen så att säga?

Det är lite kvavt va? Jag tror jag måste öppna ett fönster...
    naturresurs? män är inte mer naturresurs än muslimer!
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!