Inlägg från: Triskele |Visa alla inlägg
  • Triskele

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Joppis skrev 2010-04-28 10:35:03 följande:
    Främlingsfientlighet fanns redan innan SD såklart. Det är inte SD:s fel. Felt är tidigare regeringar som lät invandringen bli en "katasrof" ur perspektivet "integration".
    Så främlingfientliga SD har inget ansvar för det, dom är bara offer?
    Dom kan inte stå för sina åsikter som vuxna människor utan måste gömma sig bakom annat?
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    Joppis skrev 2010-04-28 12:46:38 följande:
    Ansvar? Vem pratar om ansvar? Främingsfientligheten i detta land byggs oftast upp på egna erfareheter. Det är inte ett partis ansvar.
    Så SD klistrar inte upp främlingsfientlig propaganda, uttrycker inte denna och försöker inte skapa opinion mot invandring?
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    BigDaddy skrev 2010-04-28 12:52:37 följande:
    Save your breath.
    Ja, uppenbarligen är det en vägg jag talar med.
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    Joppis skrev 2010-04-28 12:54:18 följande:
    Passar inte svaren?
    Svaren är undvikande, ursäktande och enögda.
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    KeChi skrev 2010-04-28 13:26:41 följande:
    Om vi vänder på steken då, om muslimerna tillexempel hade startat ett parti MD (Muslimdemokraterna), hade vi då opponerat oss och sagt ifrån? Nej självklart inte, då hade ju vi varit rasister.. Det är tyvärr så det funkar i detta PK land. Hur många gånger har man inte fått höra svennehora, jag ska pissa på Sverige osv osv? Men det tar vi så lättsamt på, ty de stackars invandrarna som flytt från krig. Arma stackare, klart vi ska öppna våra hem och våra hjärtan för dem..... Kan man se defekterna och probelemen med systemet så är man rasist, främlingsfientlig och allt vad det kallas och så ska man givetvis tystas och det ska trippas på tå och vara så försiktig. Jag är så jävla trött på allt detta. Och som någon skrev tidigare i tråden att om det finns ett fungerande SFI, men man skiter i att gå dit/vill inte lära sig språket.. Bör man då stanna kvar? Eller som Jimmie Åkesson gjorde ett uttalande om i något klipp från SD television; "Om man åker tillbaka till sitt hemland på semester så kan man tydligt se att det inte var så farligt där, är man verkligen här för skydd då" eller något sådant. Och man kan ju solklart se att ett lämpligt svar på den frågan skulle vara nej. Jag hoppas att SD kan stå för vad dom lovar, någon måste göra något åt detta, och det NU! Man kan inte bara köra huvudet i sanden och låtsas som om allt är frid och fröjd. Fattar ni inte att vi sitter i en båt som sjunker, och vi tar in fler än vad som hjälper till att ösa? Innan någon angriper mig för att hata hela mänskligheten vill jag bara poängtera att det finns MÅNGA som är idioter och NÅGRA som gör rätt för sig. Jag ska förresten passa på att posta ett inlägg som Dragan Klaric (Chef SD Television) skrivit på sin hemsida: www.klaric.se/ Och så scrolla ner lite, och läs "Ska man ge upp eller fortsätta kämpa?"  Jag tycker det var riktigt bra skrivet, och därför är det jävligt orättvist att dra ALLA SD sympatisörer över en kam och vräka ur sig främlingsfientlighet till höger och vänster. Går ni till affären och lägger i fler varor än vad ni har råd att betala? Nej, tänkte väl det. Låter det logiskt?
    Min kära far är muslim, han är även en s.k. ursvensk.
    Varför skulle man säga ifrån bara för att ett parti har en trosuppfattning? Vi har kristdemokrater i riksdagen...
    Menar du att islam skulle ha något i sig som gjorde ett parti med dess värdegrund oförenlig med vårt samhälle?
    Jag har aldrig råkat ut för att bli kallad svennehora, däremot har jag råkat ut för rasism om och om igen trots mitt ursprung och mina blodsband.
    Det är jättebra om man lär sig skilja på flyktingar och invandrare. Det gör det lättare att föra en upplyst konversation.
    Det finns många problem med nuvarande system, jag har aldrig blivit aklagad för rasism eller främlingsfientlighet när jag tagit upp dessa.
    Man måste delta i SFI för att får försörjning av samhället, men vi kan ju knappast tvinga dit människor om dom känner att dom klarar sig utan språket och försörjningen. Invandrare är inte livegna.
    Återigen blandar du ihop invandrade med flyktingar.
    Vår "båt" har det ganska bra i det stora hela, men vi behöver utöka vår invandring om vi vill stanna på samma nivå i framtiden. I synnerhet har vi behov av vårdutbildade eller personer som är beredda att arbeta med äldre.
    Du talar inte direkt för din sak när du menar att majoriteten skulle missköta sig och att fåtalet skulle sköta sig.
    Fakta och forskning talar emot din åsikt.
    Din sista liknelse får du gärna utveckla till förståelighet.
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    Joppis skrev 2010-04-28 14:01:40 följande:
    Utöka invandringen? Till Sverige? Som det ser ut nu...?Är du galen?
    Nej, realist.
    Och för fri rörlighet.
    Jag skulle gärna se en invandring på 150.000 per år, helst netto, men det beror lite på om utvandringen ökar eller inte.
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    Joppis skrev 2010-04-28 14:09:27 följande:
    Ja, om det skulle vara en invandring i den omfattning med dagens integration så är det raskrig i landet inom en 5-års period.Det kan jag lova dig.
    Raskrig?
    Mellan vilka raser?
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    Joppis skrev 2010-04-28 14:16:42 följande:
    Klyschigt... "invandrare" mot svenskar.
    Vore det inte fiffigare om man förbättrade integrationen och människors livsvillkor så att kravaller inte uppstod?
    Och vi har inte den typen av sociala grupper som USA har. Sannolikheten för kravaller är liten.
    Det är f.ö. inte enbart invandrade som är marginaliserade i samhället.
    Men behovet av vårdpersonal är ett högst reellt behov som behöver ordnas inom en tioårsperiod, lagom för integration av rätt många, om man faktiskt satsar på saken.
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    Joppis skrev 2010-04-28 14:25:21 följande:
    Ahaa... så det där med att ta in 150.000 invandrare per år med dagens intregartion kanske inte är så smart då?
    Varför i hela friden skulle man inte göra något åt dagens integrationsproblem snarast?
    Det säger ju sig självt att det måste lösas.
    Inhumant är ett passande uttryck.
    Förutsätt inte att andra inte tänker på att lösa fler problem samtidigt.
    *ideas are bulletproof*
  • Triskele
    Tamme skrev 2010-04-28 14:25:41 följande:
    Det hemska är att svenskar i sitt eget land tillåts inte säga vad de tycker utan att bli kallade rasister medan det byggs moskeer och invandrare daltas det med!! Jag är själv invandrare och jag kanske inte håller med allt som vissa har att säga men det jag anser borde ändras omedelbart är : skicka hem alla som inte sköter sig eller begår brott!! Dessutom är detta Sverige, det behövs inga moskeer eller liknande här!!! PS: detta är inte inbjudan för alla muslimer att nu hoppa på mig. Min mamma är muslim men det ändrar inte min åsikt!!!
    Vad är problemet med att muslimer bygger tempel?
    Övriga religioner gör detsamma där dessa etableras.
    Islam är inte en invandrarreligion, det är en av våra etablerade religioner.
    Ska kyrkor få byggas? Om religiösa vill bygga tempel ser jag inga problem med att dom gör det. Vi har religionsfrihet i Sverige.
    Bara för att man är invandrare får man inte frikort på främlingsfientlighet.
    *ideas are bulletproof*
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!