• M C

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Nenne666 skrev 2010-04-26 22:01:57 följande:
    Vi kan säga så här, så blir det enkelt för dig, och det blir inte såå svåra frågor för dig att ta in.Du gillar att vi tar in en överflöd av invandringen och jag vill det inte.
    Exakt vem ska du neka?
    Ska du neka ensamma barn, flyktingar från Iran, norbaggarna eller finnarna?
    Ska du neka någon som behöver hjälp eller ska du neka han som handplockades hit för sin kunskap i hjärtkirurgi?

Det är lätt att kläcka ur sig svepande omskrivningar, men varför inte prova att börja tänka i detaljer? Då ser du hur orimligt och rent av korkat SD funderar runt invandringen.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Nenne666 skrev 2010-04-26 23:09:46 följande:
    Har aldrig sagt att jag ska rösta på sd (men har nämnt att jag funderar på det), men jag har däremot sagt att jag vill stoppa invandringen.Läs vad jag har skrivit ist.Och när jag säger att jag vill stoppa invandringen vill jag FÖRST ta hand om det vi har i vårat land INNAN vi tar på oss mer.Så jo, vi ska neka ALLT, tills vi har kommit på rätt körl med dom vi redan har. (det innebär barn det oxå, som inte har det bra REDAN i vårt land).
    Så du menar seriöst att ett av välrdens rikaste länder inte har vad vi behöver? Mycket vill ha mer eller?
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Nenne666 skrev 2010-04-26 23:15:47 följande:
    Förstår du inte, jag e inte främlingsfientlig, alltså inte rädd för invandrare, jag är däremot emot invandringen.Jag känner invandrare, jag är inte fientlig mot alla, därmed är jag inte främlingsfientlig. Men jag är emot invandringen. *upprepning*Jepp, jag e emot mångas sätt att leva, så som kriminliteten dom för hit, nåt konstigt med det? Det va ett exempel, det finns mer...men sitter inte å drar upp samma sak som jag sagt tidigare.Aa, jag vill bevara sverige svenskt och att man ska följa vårt, vad är det för fel med det?
    Men det finns inget parti som inte tycker att om en invandrare begår allvarliga brott åker vederbörande ut. Men hur många är de jämfört med de som är som Svenssons?

Allt du säger stinker rasse, du använder deras formuleringar och deras tänk.
    Har du öht tänkt igenom det du säger?
  • M C
    Nenne666 skrev 2010-04-26 23:16:33 följande:
    Nix, hade vi haft resurserna hade det inte sett ut som det gjorde idag.
    Exakt vad hade sett ut som exakt hur?

Menar du att pengarna saknas i skolan? Där får du titta lite på historian, den helylle svenska historian. Politiker är inte världens mest planerande släkte.
    Tänker du på vården? Där kan man ta ha-begäret och smeta över hela världen, inte heller där har invadringen skulden. (möjligtvis kan man önska att svenska byråkratin kunde vara bättre på att ta tillvara arbetskraftinvadringen, en fullt utbildad läkare är det bara att använda!)

Får jag fråga om du tänker på att en fullvuxen utbildad männsika bara renderar pengar till staten, medan ett barn kostar miljoner först?
    Nä, trodde väl inte det.
  • M C
    Nenne666 skrev 2010-04-26 23:18:07 följande:
    Men gaffla vidare.... Godnatt!!
    Gaffla?
    Mer "ställer dig mot väggen och tvingar dig se vad du säger i klarare ljus".
  • M C
    Nenne666 skrev 2010-04-26 23:25:00 följande:
    jao, lär jag ha tänkt igenom, men tänk dig för innan du kallar mig 'rasse'.Vederbörnade åker inte ut, vad sjutton har du fått det ifrån? Ge mig underlag för det, mig veterligen känner jag till mängder av tungt kriminella invandrare, som sitter i VÅRA burar.Men du får skriva rödluvan för nån annan, nu ska jag sova...Godnatt!
    Är de måhända svenska medborgare?
    Du glömmer att de ska avtjäna sitt straff först, nån slags rättvisa ska det vara. Men jag vet om många som åkt ut efter avtjänat straff bara i min stad.
  • M C
    Maxipaxi skrev 2010-04-26 23:29:54 följande:
    Tycker du att det är fel?
    Nej, är man här som gäst så får man uppföra sig bra tycker jag. Om de är våra medborgare får vi ta hand om dem, är det andra länders medborgare får de ta hand om dem.

Men jag är för invandringen, jag tycker vi ska ta in många flyktingar och sen ta hand om dem lite snabbare än vi gör nu. Fort ut i arbetslivet (som de oftast vill) och börja arbeta för sin pensionering.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!