Inlägg från: upyours |Visa alla inlägg
  • upyours

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Nenne666 skrev 2010-04-26 17:24:32 följande:
    Har jag sagt det?Jag har sagt att dessa rörelser växer bland missnöjt folk då politiker och annat inte lyssnar.Folk är inte nöjda med vår invandrarpolitik.
    Men nu gör du ju vitmaktfolk representativa för Sveriges befolkning.
    Det är nästan roligt jämt
  • upyours
    Nenne666 skrev 2010-04-26 17:24:32 följande:
    Har jag sagt det?Jag har sagt att dessa rörelser växer bland missnöjt folk då politiker och annat inte lyssnar.Folk är inte nöjda med vår invandrarpolitik.
    Sen framställer du missnöjesfolket som om de vore majoritet. Är de det?
  • upyours
    Nenne666 skrev 2010-04-26 17:49:27 följande:
    Det växer, men har inte framställt  det som en majoritet....vart läser du det?Är inte det illa nog?
    Du använder dig av missnöjesfolket för att "påvisa" vad folket tycker.
  • upyours
    Nenne666 skrev 2010-04-26 19:36:11 följande:
    När man blir svensk har jag redan svarat på.Och svensk kultur och sverige överlag, dess lagar och allt som hör till, att man följer det och visar ett intresse för att få vara kvar i det landet man befinner sig i.Sen svarar jag nog fasen inte på resten.
    Men inte ens etniska svenskar följer alla lagar, regler och i synnerhet inte alla traditioner. Ska man utvisa etniska svenskar så att bara de som firar varendaste tradition och följer varendaste lag till punkt och pricka ska stanna kvar?

Då kanske man kan börja med att rensa upp i SD.
  • upyours
    Bedhead skrev 2010-04-26 19:51:31 följande:
    Jag har en känsla av att de som ogillar invandrare inte kommer att ändra sig även om de börjar äta grisar och vet Oldsbergs skostorlek.
    Nope, då letar man andra saker att finna fel i syfte att rättfärdiga sitt ogillande.
  • upyours
    Maxipaxi skrev 2010-04-26 20:09:14 följande:
    Det heter "var"; "vart" åsyftar riktining.Ordböcker och -listor släpar alltid efter med några år. Om de nya orden hänger kvar så tar man in dem i dessa tryckalster. Det finns också en del ord som tar sig in i språket för att sen snabbt försvinna, t.ex. "freestyle" (bärbar bandspelare). Så har det alltid fungerat och så kommer det alltid att fungera. Motsvarande sker åt det andra hållet. Ord som inte brukas, avägsnas från ordböckerna.Att ett ord inte finns med i SAOL betyder alls inte att det inte existerar.Ta t.ex. ordet "lack", i betydelsen "utled". Den betydelsen finns inte med i SAOL. Det betyder ju inte alls att den betydelsen av ordet saknas.
    Är det inte viktigt att bevara det svenska språket intakt och inte ta in nytt?
  • upyours
    Maxipaxi skrev 2010-04-26 20:14:57 följande:
    Du frågar fel person. Det var "Umbrageous" som läste ordlistan lite för dogmatiskt.
    Men det verkar som att du är accepterande inför att nya ord tar sig in i det svenska språket. Då går det emot assimilation, som du förespråkar.
  • upyours
    BigDaddy skrev 2010-04-26 20:26:34 följande:
    På svenska heter det "som man bäddar får man ligga". Jag tycker det är en passande beskrivning på dessa etnonationalister. So it was in the fire that I made my bedAnd thus in flames shall I rest my headFor the truth about Culture is this, I seeA Yes to Diversity and a No to SD
    Jag hoppas att du inte gjorde en sorti nu.
  • upyours
    BigDaddy skrev 2010-04-26 20:30:10 följande:
    A gracious point made. Som kulturbärare så är språket också en konkret manifestation av kulturbegreppet. Genom att se att språket är öppet, föränderligt och tillgänligt i de mest fascinerande och varierande former och tillämpningar så inser man något om kulturbegreppet (och därmed sin egen kultur) i stort. Nämligen att den är inte statiskt, definerad och bestämd utan är snarare dynamisk, odefinerbar och öppen för tolkning på det personliga så väl som det allmänna planet. I den språkliga analogin så hoppas jag att man kan se att hoppet till kultur i allmänhet inte är särskilt långt. Än en gång, varför jag konsekvent vurmar för att man lär sig landets språk väl.
    Naturligtvis.
  • upyours
    ThePointOfItAll skrev 2010-04-26 20:32:12 följande:
    Stopp stopp stopp!!! Hört du vad du säger människa? Vet du vad assimilering betyder? Det har inget med språket eller umgänget med svenskar att göra, nu har du missuppfattat ordentligt.Assimilering innebär att man helt bryter med sin gamla kultur och tar till sig det nya landets kultur. Man slutar helt fira sina traditioner och lämnar allt gammalt bakom sig. Precis vad sverigedemokraterna strävar efter mao.Ingen ska någonsin tvingas ge upp sin kultur, tro och integritet. Det strider mot de mänslkliga rättigheterna.Att påstå att den som inte vill assimileras är respektlös var fan de dummaste jag läst idag, och idag har jag läst mycket!Jag känner många integrerade invandrare som arbetar hårt, talar svenska och umgås med svenskar utan problem -UTAN att ha gett upp sina traditioner och sin tro. Min man är ett väldigt bra exempel på detta.Säg mig, skulle du assimileras om du var tvungen att flytta. Det tror jag nämligen inte en sekund på. Det är bara "de andra" som ska ändra på sig, vi svenskar sitter på den universella sanningen som alltid!
    Jag fick för mig att Maxipaxi själv är invandrare.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!