BigDaddy skrev 2010-04-26 10:09:25 följande:
Låt oss prata om problemet då? Du får ju lyfta fram vad det är som är problemet. Att säga att invandringen är problemet utgör inte mycket till diskussionsunderlag. Du säger att det kryllar av invandrare, är trångt i fängelserna, kaos i förorterna och att jag babblar. Här alla dessa samman? Utveckla gärna. Du lyfter fram bidragsberoendet hos invandrare. Vilka invandrare menar du? Tyskar? Fransmän? Engelsmän? Klargör gärna. Du säger att det finns ett problem. Vilket problem är det? Bara så vi är på det klara med vad exakt vi talar om. Vad vet du om missnöjet hos mig? Berätta.
Problemet är, om du inte visste vad vi pratar om är att vI tar in på tok för många, mer än vi klarar av, vi packar in dom i förorterna, ger dom bidrag, utan minsta möjligheter att få ett rikt och ett självförsörjande liv. Och på det, fortsätter vi att ta in. Vi kan inte hantera kulturella krockar, det leder till osämja och förbannelse och svenskarna står handfallna.
Känner du till alla våra ligor, som ständigt växer, bland invandrarna? Känner du till alla skottlossningar? Beror det på att dom e så nöjda med vårat samhälle, beror det på att dom accepterar vart samhälle, beror det på att dom tycker våra lagar är fungerande och värt att respekteras?
Vi kan egentligen peka på hur mkt som helst... Invandringen ser inte bra ut för oss och något måste göras, snart.
För det LÄR bli värre.
Och ska vi svenskar gå in å betala för dessa personer som utgör en så stor del av oroligheterna. Jag anser att man FÖRST sopar rent bakom sin egen dörr, innan man släpar in nytt, speciellt som man inte klarar av våra egna brottslingar, eller ta hand om våra gamla, eller låter vårat eget folk gå arbetslöst framför att invandrarna får specialresurser. För det får dom. Kolla bara på alla våra småaffärer, har en hos mig (bland annat), dom byter ägare när bidraget för dom tagit slut...
Jag som svensk kan inte söka det, men det kan dom. (jag har kollat)
Du verkar inte vilja peka på araberna, som jag nu tar som ett exempel. Du nämner engelsmän å fransmän, dessa kommer väl inte från nåra drabbade länder på nåt sätt och utgör väl inga större kulturkrockar?
Har du en aning om hur det ser ut i fängelserna? Hur kan dom som utgör en så 'liten' procent av befolkningen ta så stor plats på fängelserna? Och varför är dessa siffror dolda och svåra att få fram om man inte får information från dom som har vart innanför väggarna? (nu talar jag inte enbart om interner, även om jag fått information därifrån oxå)
Jag vet inget om nåt missnöje hos dig utan den bilden jag får av dig är att du verkar nöjd med invandringen, att dom tillför så otroligt mkt gott, att våra olika partier faktiskt jobbar på ett förträffligt sätt i frågan om invandringen. vilket jag i min tur dementerar och sätter mig emot.