Nenne666 skrev 2010-04-26 09:47:33 följande:
Det har inte blivit nån jäkla förbättring som syns ute i samhället, vad sjutton du än presenterar!Det kryllar av invandrare, det e kaos ute i förorterna, det är trångt i fängelserna och du babblar på om russinen ur kakan, bla bla bla,..Och invandringen fortsätter, likaså, bidragsberoendet och arbetslösheten hos dom.Och missnöjet växer...(fast inte hos dig förståss)Jag tycker inte du pratar om problemet, du vill bara belysa fördelarna. Jag har aldrig förnekat fördelarna, men det finns ett problem som alltför många blundar för, av nån underlig anledning. Hur kommer det sig att Norge klarar sig så bra med sina restriktioner på invandringen?Vad det beträffar min ålder e jag inte särskilt ung, jag har vart med och är det fortfarande, jag ser hur det ser ut, jag hör bland ungdomar, ser på stan, läser tidningarna, och följer det hela, och inte sjutton ser det vidare ljust
ut.Hm, hur gick det där nere i Rosengård?
Är det inte bättre att även se andra sidan av myntet, för rättvisans skull? Så att du kan få en bättre helhetsbild, nu när du rör dig ute bland folk och pratar med dem, läser nyheter och säger dig följa det hela?