Inlägg från: Kate Ryan |Visa alla inlägg
  • Kate Ryan

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

"Begreppet "främlingsfientlig" används ibland som benämning för uppfattningen att människor med viss kulturell eller etnisk tillhörighet eller bakgrund är sämre eller mindre lämpade för det samhälle de är främlingar i."

Jag är inte lämpad att leva som kannibal i Kongo. Är jag främlingsfientlig?
  • Kate Ryan
    BigDaddy skrev 2010-04-25 21:08:33 följande:
    Jag såg i en annan tråd att du vill representera SD här i trådarna. Berätta om vad du vet om att leva som kannibal i Kongo? Är det din uppfattning som SD:are att Kongolesisk kultur innebär att man äter varandra?
    BigDaddy skrev 2010-04-25 21:08:33 följande:
    Jag såg i en annan tråd att du vill representera SD här i trådarna. Berätta om vad du vet om att leva som kannibal i Kongo? Är det din uppfattning som SD:are att Kongolesisk kultur innebär att man äter varandra?
    Först och främst så var tanken bara att poängtera att det finns kulturskillnader. Nu tror jag inte att kongoleser är kannibaler, dock finns det kannibalistiska inslag bland vissa av Kongos medborgare.

http://www.expressen.se/1.144513

"Svenska kulsprutebeväpnade FN-soldater vid en av infartsvägarna till Niemba i november 1961. Totalt 6 332 svenskar gjorde FN-tjänst i Kongo. 19 stupade – kropparna efter två återfanns aldrig. Major Stig von Bayer (till vänster) uppger att de åts upp av kannibaler."

Egentligen helt orelevant men men.

Det jag vill ha sagt är att vi föds in i kulturer. I Sverige är kulturen annorlunda än kulturen i norra Mongoliet. Livet för en nomad på den sibiriska tundran skiljer sig markant än för en svensk som har vistas i en storstad hela sitt liv. Att flytta denna storstadsmänniska från centrala stockholm till den sibiriska tundran och tro att denna person skulle klara sig lika bra är i många fall önsketänkande. Enligt din definition av främlingsfientlighet så är det främlingsfientligt att anta att hon skulle klara livet där borta lika bra som den inhemska befolkningen.
  • Kate Ryan

BigDaddy dina argument i all ära. Dom flesta som röstar på sverigedemokraterna gör som mig, röstar på dom på grund av ett missnöje att ingen debatt kring invandringspolitiken förs.

• Kate Ryan
    BigDaddy skrev 2010-04-26 09:46:13 följande:
    Men Kate, jag tycker jag visat att t.o.m. de mest kritiserade partierna MP och V har en djupgående diskussioner och även handlingsprogam som inneburit konkreta åtgärder som ökat våra finansiella intäkter. Är det inte orättvist att bara avfärda det och säga att SD är de enda som har några som helst svar?
    Vänstern är inte trovärdiga då dom styrt detta land länge och byggt upp dom ghetton som finns i Sverige. Borgarna är inte heller trovärdiga då den ohållbara invandringen ökat jämfört med tidigare år. På grund av detta väljer jag att lägga min missnöjesröst på SD.
  • Kate Ryan
    Roze skrev 2010-04-28 18:08:44 följande:
    Aha, så bara för att en liten del invandrare ( Mest från mellan-öster ) saknar kunskap om hundar så är alla blattar djur-hatare?!Vet du vad ordet blatte betyder? ( Det betyder svartskalle ) Du är medveten om att alla invandrare inte är svartskallar eller du kanske bara menar mellanöster-invandrare när du spyr ut galla mot invandrare?
    Blatte betyder kriminell mörk person. Motsvarigheten till white trash.
  • Kate Ryan
    Umbrageous skrev 2010-04-28 18:20:33 följande:
    Nej, inte enligt BRÅ
    Besök till lokala fängelse för att få en verklig uppfattning. Prata med Leif GW, finns en trevlig live sändning om invandrares överrepresentation av brott.
  • Kate Ryan
    Roze skrev 2010-05-12 11:53:39 följande:
    Ok. Lägger du fram det på det viset så ger jag upp.Lycka till med ditt val och man får väl hoppas att du inte ångrar dig i framtiden. Jimmy Åkesson är ju inte direkt Sveriges mest begåvade partiledare. Till och med Mona Sahlin har stooooooor chans att slå honom och det är inte många hon klarar av...
    Möjligt men han står i alla fall för sina åsikter och duckar inte för att svara ärligt. Att vara ärlig och politik är svårt att kombinera, hoppas folk klarar av att se igenom svinens rödridåer.
  • Kate Ryan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-05-16 19:17:27 följande:
    Här håller jag med dig fullt ut.Inte bara omöjliggör man möjligheten för afrikanska bönder att exportera säd till Europa, man gör det också omöjligt för dem att ens försörja den lokala befolkningen, eftersom de inte kan konkurera med den billiga pulvermjölken från Holland.Det finns mycket annat man gör, som jag skulle kunna göra en flera sidor utläggning om, men won't.Men SD har ingenting med detta att göra. SD vill om något isolera Sverige, begränsa handeln och det finns inget, absolut inget i deras partiprogram som talar om rättvis handel, eller hållbar utveckling. Där tycker jag MP för en mkt bra politik.SD bryr sig väldigt lite, om ens något om sådana här frågor. Adoptioner, den sänkta biståndet osv, har inget att göra med att man BRYR sig om dessa barn, länder eller liknande. Det är däremot ett ganska snyggt drag av dig, att få det att se ut så, eftersom jag antar att du förstod att det skulle pricka rätt hos många i tråden.Men som sagt, SD är ett parti som inte ens har en utrikespolitik. Inget som helst rättvisetänk eller politik som handlar om hållbar utveckling, så tack, men nej tack.
    "Rättvisetänk" = ta från dom vita och ge till dom svarta?
  • Kate Ryan
    Roze skrev 2010-05-20 19:06:11 följande:
    Jag kom hit som 10åring med mina föräldrar. Jag känner mig inte som svensk däremot respekterar jag svenskar med alla deras brister. Jag sitter inte och pekar på minsta lilla fel jag hittar utan jag tar dom som dom är. Jag firar högtiderna här med mina barn för att dom ska få ta del av traditionerna i landet dom är födda i. Jag känner mig som en Iranier och kommer nog alltid göra det. Mitt mål är inte att va en svensk. Mitt mål är att som en invånare i Sverige göra mitt bästa som en människa inte som en svensk. Visst, jag ställer mig till höger om rulltrappan, går för tok för fort inne i tunnelbanestationerna för att inte bli stämplad som en bonde, har lärt mig att man SKA komma i tid annars ÄR det kört m.m men innerst inne är jag en iranier. Förstår inte varför man ska försvenska sig för att passa in i den svenska samhället?Svensk husmanskost går inte ner här. Shoot me...Jag kan inte va i samma rum där det serveras ärtsoppa. Torsdagar var rena helvetet när jag gick i skolan...
    Femtekolonnare
  • Kate Ryan

Är man främlingsfientlig för att man inte vill ha en neger på sin bakgård (läs ironi). Kontentan är att jag anser att det bör bo svenskar i Sverige. Fråga en svensk vem som är afrikan och vem som är svensk och svaret blir enkelt. Bara för att jag talar kinesiska och bor i Kina så blir jag inte Kines. Läs lex "är en katt som föds i ett stall en häst". Så länge genpoolen inte hotas och inte för den delen svenskarnas suveränitet i Sverige (landet där svenskar bor och härskar) så bryr jag mig föga om det finns lite krydda läs enstaka invandrare.

Är jag Sverigedemokrat? Delvis, jag kommer troligen rösta på dom för jag vill strypa den invasion som sker dagligen. I grund är jag dock borgare och jag vet att dom flesta borgare delar mina åsikter.

Jag har ondskan i mitt inre, jag tar ondskan i försvar för så länge som jag blundar har den mig i sitt förvar
  • Kate Ryan
    Roze skrev 2010-06-02 21:05:54 följande:
    " I grund är jag dock borgare och jag vet att dom flesta borgare delar mina åsikter. "

Jasså?! Obestämd Bevis? Statistik? Belägg?

Vilka Är svenskar? Har du ett vettig svar?!
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
    Kallar du dig svensk när du besöker dina släktingar i Iran? Om du möter någon på gatan i Teheran tänker folk att den där personen kommer inte härifrån utan måste komma ifrån norden.
    Jag har ondskan i mitt inre, jag tar ondskan i försvar för så länge som jag blundar har den mig i sitt förvar
  • Kate Ryan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-06-02 21:10:31 följande:
    Svaret behöver inte alls bli enkelt om svenskhet sitter i hudfärgen.

Resten av ditt inlägg är bullshit.
    Beautifully Human
    Naturligtvis är det inte så enkelt.
  • Kate Ryan
    Triskele skrev 2010-07-28 03:03:42 följande:
    Mitten?
    Ungefär lika mitten som KD.

Det existerar till att börja med ingen extrem massinvandring. Ett netto på nästan exakt 63.000 ( www.scb.se/Pages/TableAndChart____26046.aspx ) utgör ingen massinvandring.

Riksdagspartierna med väljare är allmänt positiva till en fortsatt invandring. Det utgör majoriteten av befolkningen ändå.
    Äldrevården har nada med invandringen att göra.
    1. Att ställa grupper i samhället mot varandra på det sättet är ohederligt och smutsigt.
    Våra äldre blir fler och har högre krav, för att tillgodose dessa krav krävs det ekonomi, den ekonomiska lösning SD föreslår är direkt löjlig. Den baseras på en inbillad uppfattning om vad invandring skulle kosta och vad man skulle spara om man ströp denna.
    Inte på reella siffror. Inte på egentligt ekonomiskt kunnande.

Var är t.ex. dom människor som skulle ta hand om dessa äldre? Kan vi trolla fram en befolkningsökning inne i landet i vissa åldersgrupper? Nej, det kan vi inte.
    Däremot kan vi ha invandring som möjliggör befolkningsökning bland arbetsföra och villiga att jobba med dessa krävande äldre.
    Jag är då inte intresserad av att vårda människor som konsekvent nedmonterat samhällets skyddsnät.
    Min framtida pension är inte på långa vägar så förmånlig som för dom som snart går i pension.

2. SD förespråkar inte demokrati, tvärtemot förespråkas direkt odemokratiska saker, såsom t.ex. klädregler för kvinnor, inskränkning i religionsfriheten, avskaffande av den konfessionsfria skolan, begränsningar i aborträtten, homofobisk lagstiftning och så vidare.
    SD är ett lika bra alternativ som att köra över foten med en ångvält. 

Hur ska SD minska mord och våldtäkter? Hur ska kriminaliteten minskas?

3. Finansieringen är en fantasi, den är inte baserad i verkligheten. Smart att rösta på ett parti som har fantasibudgetering. 
    1. Det är detta politik går ut på, driva igenom vissa människors intressen.

2. Demokrati är bara ett sätt att fördela makten, en modell. Religionsfrihet osv har inget överhuvudtaget med demokrati att göra.

3. Är det inte att leva i en illusion att tro att ett pyramidspel ska trygg framtidens välfärd? Nuvarande system bygger till att kommande generationer alltid ska vara större än föregående därför att pengarna som folk arbetat in är redan spenderade av staten. Så om vi är 10 miljoner idag så behövs det 15 miljoner imorgon och så rullar det på, ett pyramidspel helt enkelt. Lägg dessutom till bildningsbrist på många som kommer hit och en skyhög arbetslöshet så ser man redan att ekonomin inte går ihop.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!