Inlägg från: Hugful80 |Visa alla inlägg
  • Hugful80

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Oj, vilket gehör du fick. Hade du förresten ingen mindre storlek på typsnittet?

För övrigt har du återigen glömt diskussionsunderlag och/eller frågeställning.

• Hugful80
    BigDaddy skrev 2010-04-23 08:31:51 följande:
    Den här tråden var inte ämnad för diskussion
    Vad fan har då tråden på ett DISKUSSIONSforum att göra? Starta en blogg i stället.
  • Hugful80
    ThePointOfItAll skrev 2010-04-23 14:29:26 följande:
    Mina barn är redan muslimer, är det något negativt menar du då?
    Jag tycker det.
  • Hugful80
    ThePointOfItAll skrev 2010-04-23 20:13:57 följande:
    Vi vet vad du tycker och jag kunde inte bry mig mindre
    Du bryr dig ju tillräckligt för att svara ;)
  • Hugful80
    BigDaddy skrev 2010-04-24 17:30:07 följande:
    Jag måste säga att ditt ordförråd verkar begränsat. Svordommar är onödiga fyllnadsord i brist på innehåll. Skärpning.

Huruvida mina syften följs eller inte verkar bortom min kontroll nu. Denna tråden har många läsare och jag hoppas kunna lyfta fram att SD är ett främlingsfientligt parti. Det är information som jag anser alla bör ta del av. Vidare hoppas jag att vi kan tillföra fler uttalanden. Jag ser redan, Hugful80, att du bidragit med din beskärda del och det tackar jag för. Man kan alltid räkna med främlingsfientligas missriktade uppriktighet i att avslöja dem själva. Jag hoppas du fortsätter med det och jag ämnar ge dig och dina gelikar maximalt utrymme att visa era sanna ansikten.
    Tja, jag kan iallafall stava. Svordomar heter det.

Du har ju skrivit själv att det inte är ämnat att vara en diskusisonstråd, därmed har den inget på ett diskussionsforum att göra, skitsamma vad ditt syfte påstår sig vara.

Du kan försöka med ditt personliga korståg mot ett demokratiskt parti kritiskt mot massinvandringen. Det framgår ju ingenstans att det är "främlingsfientligt" som du påstår :)

Lycka till! SD kommer med i riksdagen i höst och då bjuder jag på tårta!
  • Hugful80
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-04-26 21:25:03 följande:
    Vad vill folket?De 95% som inte röstar på SD alltså.
    Nej, de flesta röstar ju på sossarna, knyter näven i fickan och gnäller på invandrare.

Åjo, jag har en hel drös på mitt arbete.
  • Hugful80
    ThePointOfItAll skrev 2010-04-26 20:47:50 följande:
    Enligt de forskningsavhandlingar jag just nu läser på uni så handlar missnöjet främst om att man som invandrare ständigt blir misstrodd och ifrågasatt, samt svårigheterna att komma in på bostads- och arbetsmarknaden. Man blir aldrig accepterad hur länge man än bor här, varken av befolkningen eller hos myndigheter.

Det är HÄR problemet ligger och detta kan endast förändras genom attitydsförändringar i samhället och där är sd´s assimileringspolitik helt fel väg att gå.
    Det är ju naturligt att vara misstänksam mot ett folkslag som inte är ens eget. För övrigt vill ju inte de flesta anpassa sig eller ens arbeta.
  • Hugful80
    ThePointOfItAll skrev 2010-04-26 21:16:15 följande:
    Då vill jag, som etnologistudent, upplysa dig om att det inte finns någon svensk kultur då kultur är föränderligt.
    Man kan också ta de positiva intrycken från andra kulturer och inte släpa hit kulturyttringar såsom separata badhus.

Att kultur är föränderligt kan vi alla hålla med om, dock kan vi låta saker ha sin gilla gång och inte bli påprackade MTV-kultur, kebabhak, hedersmord och moskeer på ett tiotal år.

Att julgranen introducerades från Tyskland är ingen big deal liksom.

För övrigt behöver man inte ta hit kocken för att man anammar en maträtt.

Och om det för övrigt inte finns någon kultur så finns det inget som, de jag antar vi avhandlar, utomeuropeiska invandrarna bör vara stolta över eller värna om och kan gott anpassa sig till Sverige och våran kultur.

Som iofs inte finns ;)
  • Hugful80
    Nenne666 skrev 2010-04-26 21:31:44 följande:
    Men för att man inte röstar på SD, så innebär det väl inte att det bara e 5 procent som är emot?
    Du har helt rätt. I Norrland röstar många på sossarna och är byfånerasister. Ja, jag har mött rätt många där.
  • Hugful80
    ThePointOfItAll skrev 2010-04-26 21:32:49 följande:
    Kanske i din verklighetsfrånvända värld men inte bland oss andra som lever i den riktiga världen.
    Nja, snarare tvärtom. Men annars var det rätt! :)
  • Hugful80
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-05-06 13:45:18 följande:
    Jag tror sådana här butiker vet att de som handlar där till 99% är invandrare, och man vill skapa en "hemmakänsla" tilltala sina kunder helt enkelt.Likadana exempel finns det i butiker som ägs av svenskar i USA och England t ex, där man säljer filmjölk, knäckebröd och andra förnödenheter som svenskar saknar.

Språket är extremt viktigt för en lyckad integration.
    1. Helt vansinningt enligt mig. Lär dig språket i landet du bor i så blir det så mycket bättre.

2. Precis, det är jätteviktigt, det håller jag med om. Lär dig svenska när du kommer hit så kan alla ta del av annonser och erbjudande i eventuella kiosker, inte bara araber.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Hugful80
    V 77 skrev 2010-06-17 20:16:47 följande:
    De flesta invandrare som kommer, bidrar till vår välfärd, dvs. de "kostar" mindre än vad de genererar värde för. Detta blir ett tillskott i vår stadskassa. Ville bara tala om det.
    Vad har du för källa?
  • Hugful80
    BigDaddy skrev 2010-10-25 13:57:28 följande:
    Ja och de få som är kvar är det inget bett i.
    Jag är kvar och nog fan är det bett i mig :) Men jag orkar inte kasta mer pärlor för svin.
    Känns bra iallafalla att SD är i riksdagen och öppnar för fler nationella alternativ och ännu fler röster nästa val! Dessutom kommer partiet radikaliseras inom x antal år och luta mer åt Franska eller Italienska partier. Sen har vi ju våra egna ND (som jag själv hade sett i riksdagen) som säkerligen kommer in nästa år.

Äh, jag tar på mig festhatten och kastar lite konfetti i stället så kan ni sitta här inne och tro att ni gör en skillnad medan den nationella rörelsen växer sig allt starkare, inte bara i Sverige, utan i hela Europa!
  • Hugful80
    Anton Chigurh skrev 2010-08-10 11:37:35 följande:
    Har SD fel när dom påstår att invandrare är överrepresenterade i våldtäktsbrott ???

Elr överrepresenterade i brottsstatistiken överhuvudtaget ???
    Nej, det har de inte.
  • Hugful80
    BigDaddy skrev 2010-08-10 13:51:52 följande:

När det gäller våldtäktsbrotten så pekar de på antalet anmälningar och inte faktiska domar.

Vidare så problematiseras detta ytterligare av att forskning visat att personer med utomeuropeisk bakgrund oftare och felaktigt anklagas av vittnen. Dessutom har annan forskning också visat att människor med utomeuropeisk bakgrund oftare döms för samma brott och med samma bevismängd som andra frias för. Det är alltså sammantaget svårt att enbart utifrån faktiskt statistik dra enkla och tydliga slutsatser kring det SD påstår sig finna sin grund att stå på.

Har du någon länk till forskningen?

Eller skitsamma, jag kommer glömma att jag skrivit i den här tråden ändå och när jag kommer ihåg det så har det gått så många sidor så jag minns inget av diskussionen. Så du behöver inte bemöda dig fabricera om varför du inte hittar denna forskning eftersom den med största sannolikhet inte existerar.
  • Hugful80
    BigDaddy skrev 2013-12-27 01:15:40 följande:
    Några järnrör, 
    Nu var det väl dock aluminiumrör de tog upp för att försvara sig med, om vi ska sluta tala om lögner menar jag.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!