• Jari

Pappalediga pappor i Göteborg?

Hej,
    det finns gott om mammor som hittar varandra här på Familjeliv och träffas och gör roliga saker med sina barn.
    Men det verkar värre för oss pappor. Men här är mitt försök.

Är pappa till en dotter på snart 9 månader. Är just nu pappaledig torsdagar-fredagar och from juni är jag hemma på heltid juni-augusti.

Tycker det vore kul att umgås med andra pappor här i Göteborg.
    För min del spelar det inte så stor roll hur gamla era barn är, men visst
    är det trevligt med samma härad. Så man nyligen upplevt samma saker.

Så, finns det några pappor från Götet här som känner som mig?
    (pga att det kan bli få svar, så är mammor också välkomna)   {#lang_emotions_sunny}

//Pappa Jari

• Svar på tråden Pappalediga pappor i Göteborg?
  • plr

Tjena,

Jag är hemma på heltid med min snart 10 månader gamla dotter. Hittar gärna på något, jag har inte så mycket för mig på dagarna.
    Men jag måste varna dig. Jag är lätt asocial med tendenser åt det arroganta hållet.
    Mvh
    Fredrik
  • Michael

Hej, Jag är hemma på heltid med min 8 mån son. Vore kul att träffa lite pappor. /Michael

• Jari

Kan ju tillägga att själv så bor jag vid Rambergsvallen på Hisingen, men så snart jag känner mig bekväm med rutinerna och solen kommer fram så kommer jag väl vara mer inne i stan med. Har däremot ingen bil, så är lite begränsad där.

• Michael

Jag bor ute i Partille, men det är ju inte svårare än att ta bussen eller bilen för träffar inåt stan. Kanske nån gång i nästa vecka? //Michael

• Jari

Visst, ska vi sikta på torsdag eller fredag?
    Sen får vi planera VAD vi gör när vi får lite koll på vädret.

• plr

Jag bor i Västra Göteborg (Högsbo) med bil, så jag är ganska flexibel.

Torsdag eller fredag låter fint.
  • Michael

Hej. Torsdag skulle funka fint för mig. Nu gäller det bara vad/hur/när.

• Jari

Ser ut att bli rätt så bra väder på torsdag.

Vad tror ni om det enkla alternativet? Slottskogen?
    Så kan man både fika på t.ex Bellparc och sen ta en tur med vagnarna.

Eller vill vi hellre vara där inte 90% av stadens lediga människor befinner sig? ;)

• Michael

Jag funderade på det exotiska utflyktsmålet Hisingen o Eriksberg, men kanske inte så spännande för dig Jari. Annars kan vi visst trängas med resten av Göteborgs föräldralediga i slottsskogen. Helt ok.

• Jari

Fast det är alltid mysigt nere på Älvstranden. Så det funkar även för mig ;)

Svar på tråden Pappalediga pappor i Göteborg?