• Anonym

Jag trivs jättebra som arbetslös

tja, det är ju skönt....men det blir trist sen när du blir äldre för din pension blir ju inte bättre och jag antar att du inte kan spara så mycket sjäklv nu (?) och sen när du väl vill ha ett jobb när dina dagar tar slut och du inte längre får akassa så blir det nog inte så kul längre..och det ser inte så bra ut på ditt cv om du har ett gap på flera år.

• Anonym

Skönt för dig

Jag känner inte alls som dig. Jag klättrar på väggarna efter tre veckor och gör oftast allt jag kan för att få ett jobb. 
    Senast jag blev arbetslös så tog det två månader innan jag hittade ett jobb och oj vad jag vantrives. När jag hade städat huset, druckit fem koppar te, tränat, fikat med vänner osv så var det ju ändå 6-7 timmar kvar tills man fick gå och lägga sig. 
    Min man tjänar bra (han får ut ca 40.000 efter skatt), men jag valde ändå att börja jobba på ett teknisk support-jobb för att komma ut och träffa vänner. Jag tjänar ca 15000 efter skatt vilket inte är någon höjdarlön för någon med min utbildning och erfaranhet, men sitta hemma skulle vara ett öde värre än döden...
  • Anonym
    Anonym (Arbetslös) skrev 2010-04-19 16:26:31 följande:
    Både jag och min man sparar till oss båda, pensionssparar menar jag då. Men visst blir det tråkigt när mina stämplingsdagar är slut, men den dagen den sorgen. Just nu njuter jag bara av att vara arbetslös.
    Jag tror att min man också njuter av att vara hemma, men han skulle inte ha något emot att få ett jobb. Helst vill han ju kunna vara hemma denna perioden när det börjar bli sol och värme. Men han hoppas ju helst att få ett jobb.
    Du är nog inte ensam om att tycka att det är skönt, men samtidigt så måste det ju vara lite ångest fyllt ju längre tiden går. Jag menar det blir ju svårare och svårare att få ett jobb.
  • Anonym

Jag är också arbetslös och njuter i fulla drag av det. Ingen stress, ingen press bara göra allt i sitt eget tempo.
    men det konstiga är att så fort jag varit på en intervju så känner jag ett så starkt hopp om att få just det jobbet. Så man är väl delad i vad man egentligen tycker och känner.

• Anonym

Det är sådana som du som får mig att rösta borgerligt och hoppas på hårda tag mot slappisar. Fy fan!

• Anonym
    Anonym skrev 2010-04-19 16:38:36 följande:
    Det är sådana som du som får mig att rösta borgerligt och hoppas på hårda tag mot slappisar. Fy fan!
    Fast får man inte ha en känsla av det är skönt? TS skriver ju att hon söker aktivt jobb och får hon ett så tar hon ju det. 
    Varför får man inte tycka att det är skönt? Det är inte samma sak som att inte vilja jobba.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-04-19 16:38:36 följande:
    Självklart får man tycka att det är skönt att vara arbetslös. Så länge man söker jobb, gör sitt bästa och går på sina möten så har ju inte jag något problem med ts attityd. Det är ju bättre att hon tycker det är skönt, än att hon blir som jag och nästan blir deprimerad när man blir arbetslös, eller hur?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-04-19 16:42:31 följande:
    Självklart får man tycka att det är skönt att vara arbetslös. Så länge man söker jobb, gör sitt bästa och går på sina möten så har ju inte jag något problem med ts attityd. Det är ju bättre att hon tycker det är skönt, än att hon blir som jag och nästan blir deprimerad när man blir arbetslös, eller hur?
    Precis min åsikt också. 
    Men man får inte må bra när man uppbär pengar fast att man inte råkar jobba. 
    Det är en sak att inte vilja jobba, men TS säger ju att hon vill jobba och söker ju jobb.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-04-19 16:22:18 följande:
    Rösta på Moderaterna
    för då lär du inte få ngt jobb å kan fortsätta gå hemma och drälla :p
Svar på tråden Jag trivs jättebra som arbetslös