Inlägg från: viskeslopme |Visa alla inlägg
  • viskeslopme

Vilja att bli fader som ung?

Min kille (antar att jag borde säga fästman då vi planerar bröllop) är 21år och jag är 22. Vi har varit tillsammans i 5 år och hela vårat liv handlar i stortsett om att förbereda inför barn.

Sen ungefär två år fick framförallt jag stor barnlängtan och han började förändra stora delar av sitt liv för att vi skulle närma oss möjligheten att skaffa barn.
    Vi studerar båda två och jag har med flit valt en utbildning som i stort sett garanterar ett säkert jobb och en okej lön.
    Häromdagen kom han på att han kände att om jag skulle blivit (oplanerat) gravid nu så skulle han bli glad, inte orolig eller ångestfylld. Vi planerar att vänta tills jag jobbat 2år innan barn men så som vi har det nu så skulle vi klara oss och det mesta i vårt gemensamma liv handlar om att ta ansvar för framtiden. Sen vill vi gärna köpa hus efter mina avslutade studier men får se hur det går då huset efter hans dementa släkting som vi "siktat in oss på" kanske säljs tidigare av hans släkt än vad vi hinner ha råd med...

Så länge det inte bara handlar om att det är gulligt med bebisar utan man längtar efter att vara en familj och leva det livet så är åldern på föräldern bara en siffra!

Svar på tråden Vilja att bli fader som ung?