• Alle

Jag vill bli fotograf.. ?

Bli skolfotograf behöver man inte vara expert för, de tillhandahåller både utbildning och utrustning. 

Men du ska ju kunna hantera en systemkamera och visa upp prover. 
    Själv så är jag egenföretagara inom branschen, självlärd men med ett stort nätverk av proffs runt mig. 
    Fotograferar det jag är bra på, on location. 
    M Y L F skrev 2010-04-19 13:07:38 följande:
    Jag ska rätta mig själv, han som jobbar med fotografering har egen firma och en av tjejerna jag känner fotar just på dagis och skola osv. Men det är ganska säsongs betonat och dåligt betalt.
    Det beror ju under vilka villkor och var man är anställt som skolfotograf.
    Just den branschen är ganska säsongbetonad, och det är mycket hårt jobb under säsongen och ingen konstnärlig frihet - men det ger en fast inkomst under period. 
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Alle
    mikipiki skrev 2010-04-19 14:05:39 följande:
    Jag kan tänka mig att fota lite vadsomhelst faktiskt, hus inför försäljning och människor och sånt.. Lite allsidigt helt enkelt :)
    Det är bra att nisha sig. 
  • Alle
    mikipiki skrev 2010-04-19 16:19:48 följande:
    Då kommer jag förmodligen inte tycka det är roligt.. Men i såna fall hade jag inriktat mig på människor, mest variation där ;P
    Börja med att fundera på dels vilken typ av fotografering du tycker är roligast, och sedan vilken du är bäst på..
    Man kan fortfarande vara allsidig och man ska ju inte tacka nej till jobb, men att det blir lättare att marknadsföra sig om man hittar en nisch som passar en som fotograf. Det blir även lättare för kunder att hitta dig. 
    Om man vill ha tag en på en familjefotograf, bröllopsfotograf etc så är det ju där man börjar leta. 
    Att bara söka på fotograf ger ju inte för handen vad fotografen är bra på
    Själv är jag en j---l på att fota hästar
Svar på tråden Jag vill bli fotograf.. ?