• Anonym

Ni som är IT-konsulter - vad har ni i lön?

har vart i it branchen i 11 år och känar 32 000 sek( har ingen högskoleutbildning)

• Anonym

Om du blir konsult och är på hyfsat hög nivå är det inga problem att hamna runt 60k/månad. Som IT-managementkonsult kan du ha fast lön i den storleksordningen och 30% av den summan som ungefärlig årlig bonus.

• Anonym

Beror ju på var i vårt avlånga land du tänkt att jobba. Är det i Sthlm så kan du säkert begära en 45-50 tusen utan problem....kanske ännu mer beroende på hur åtråvärd dina kunskaper och erfarenhet är.

• Anonym

Jag bakom inlägg #2 igen: Läste TS bättre nu. Som 40+-årig verksamhetskonsult på rätt bolag är faktiskt till och med 60k lågt. När jag tänker efter vet jag systemarkitekter på konsultbolag som tjänar över 70k/månad (inkl bonus förvisso, men ändå). Systemarkitekter brukar dra in lite mindre än verksamhetskonsulter, så...

Detta är i Stockholm. Tror dock inte det är så värst mycket lägre löner i den yrkeskategorin i Gbg/Malmö-Lund. Bara du är på rätt bolag, så. Unvik alla bolag som lever på resurskonsulting (utom möjligen Acceunture som nog betalar bra ändå, även om det säkert är tungt att gå in där när man är 40+ och inte har gjort karriär inom bolaget).

• Anonym

Min man är IT-konsult i Sthlm, 36 år och har jobbat inom yrket ca 11 år gissningsvis. Han har 40000:- och han är nog medelbetald om man jämför med andra i vår bekantskapskrets.

• Anonym

Min farsa är IT-Konsult nu vet jag inte hur länge han Varit i yrket men han är 45 år och är chef för två företag han har inte en månads lön direkt men den ligger mellan 80 000:- och 120 000:- men ibland får han en bra deal med tex make upp store och kan tjäna runt 2.000.000 :)

• Anonym
    Anonym (Nytt jobb ?) skrev 2010-04-20 11:40:20 följande:
    Har nyss varit på löneförhandling - det var inga problem att få 55 000 SEK + pension och sjukförsäkring. Tror jag kunde begärt lite till - för dem bara nickade.
    Nu skall jag fundera
    Det kunde du nog gjort. Jag tycker det verkar som låga löner folk angett här, jag har en son på 33 år som är systemvetare, anställd på ett stort bolag men inte i Stockholm och han har en lön på 70.000 + bonus.
  • Anonym

Beror väl lite på din kompetens och var du tänker dig att jobba. Sambon har ca 45 000 och det är bra för vår stad (ej Sthlm)

Svar på tråden Ni som är IT-konsulter - vad har ni i lön?