• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • Zessan84

Den va färdigmålad när vi köpte den.. =) Men kan tänka mig det är vanlig färg man använder inne..

• lövet
    Smuliz skrev 2010-05-26 18:39:57 följande:
    Nu är det klart Sveriges snyggaste husvagn invändigt, enligt min smak då livet-med-amanda.blogspot.com/2010/05/husvagn...
    Fint! Hur sydde du om dynorna? Lösa överdrag? Ungefär hur mycket tid och tyg gick det åt?
    Så  sugen på att sy snygga överdrag till våra ful-dynor.
  • Marlene80
    lövet skrev 2010-05-28 10:46:47 följande:
    Fint! Hur sydde du om dynorna? Lösa överdrag? Ungefär hur mycket tid och tyg gick det åt? Så  sugen på att sy snygga överdrag till våra ful-dynor.
    Jag kan svara här. ;) Jag sydde kanaler runt om sen i med gummiband.Överdrag alltså. Tyg till alla dynor plus band och tråd kostade ca 500. Stort räknat.. Körde med dittetyg från ikea. 19 kr metern. :D
  • LadyK

Det skulle jag också vilja veta. Har redan köpt tyg men hur gör man för att få så snygga hörn på dynorna? Någon som vet någon bra sida på nätet med steg-för steginformation om hur man syr?

• Marlene80
    LadyK skrev 2010-05-28 11:36:46 följande:
    Det skulle jag också vilja veta. Har redan köpt tyg men hur gör man för att få så snygga hörn på dynorna? Någon som vet någon bra sida på nätet med steg-för steginformation om hur man syr?
    Jag sydde kanaler runt om.. Tyckte det blev helt okej. Försökte först runda hörnet men det blev inte så bra. så sydda en fyrkant. Har inga bilder på det än då dom inte kommit på plats.
  • Smuliz

Hej!

Det är ju min mormor som har gjort detta åt mej *tack tack tack* Själv kan jag inte sy alls!

Men hon sydde som en "korv", som man sedan trädde i dynan i. Och sen sydde hon ihop andra kortsidan förhand. (hon är mycket för att sy för hand hon)

Det som var knöligt var de två hörnkuddarna sa hon, dom höll hon på lääänge med där fick hon klippa ut passande bitar och sen sy ihop dom, för att det skulle bli bra.

Jag köpte tyg på rea, så det kostade 10 kr metern. Gick åt 8 meter, men då gjorde vi kappor till stora fönstren också.

Mormor sa att det tagit henne 20 timmar att göra alla 12 dynorna, gardinerna och lampan som hon klädde om i samma tyg som gardinerna. Två dukar gjorde hon med av skvättarna som blev över.

Enklast hade nog varit att ta gummiband i ena kortsidan och dra åt, för då kan man ju ta av tyget och tvätta. Hon sydde ju fast tyget i dynorna, så det blir riktigt knöligt att ta bort det. Men å andra sidan, har man nånsin tagit bort och tvättat ORIGINAL-TYGET?! Näe

Vi kör med plädar från IKEA för 13 kr/st som överdrag när vi ska äta och sånt, så man inte spiller

• Banzai

Nu så är snart alla dynor om sydda en kvar då tyget tog slut så jag får köpa mer i morgon om jag hinner.

Gardinerna på plats, nya dekorations kuddar, nu ska jag bara hitta en snygg lampa till taket och när skatten kommer så ska jag köpa led belysning till hela vagnen.
    Till helgen blir det premiär tur ;-P
  • Anjo2

Vi började plocka bort tygerna på dynorna, tre lager hittade vi....inte SÅ snygga men roligt att originaltyget satt kvar!

shit har glömt hur man lägger in bilder här, men de ligger under husvagn i mina bilder....

någon som har lust att påminna mej om hur man lägger in bilder i ett inlägg?

Felicia min pärla. Nova min juvel. blomglantan.blogspot.com/
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*