En riktig skitolycka, bokstavligt talat
Alltså, ligger inne på sjukhus och anstränger mig för fullt för att inte skratta högt och störa mina medpatienter! Min skithistoria utspelar sig på ett annat sjukhus. Hade genomgått en operation och delade rum med en tjej något yngre än mig. Som så många andra som varit så hade jag kateter. Min rumskamrat var för tillfället ute i allrummet då jag plötsligt kände att magen vaknade till liv och högljutt pockade på.uppmärksamhet. Tänkte att jag skulle ta tillfället iakt och släppa en liten fjärt. Det sved till rejält och olyckan var ett facktum. Jag krånglade mig ur sängen och med kateterpåsen i en näve och lakanet i den andra stod jag och försökte göra olyckan lite mundre när min rumskompis telefon började ringa. Hon kom in och samtidigt som hon svarade så undrade hon vad jag höll på med. -Jag sket ner mig! Vi började skratta och kunde inte sluta fast det gjorde så ont. Den personen som ringde fattade inte mycket av samtalet. Personalen kom inspringandes och när dom förstod vad som hänt (den bruna fläcken i patientskjortan och lakanet) så fick dom sig ett gott skratt. På ronden morgonen därpå sa läkaren lite menande att ett skratt läker såren fortare.