Inlägg från: Anonym (Sjukhus) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sjukhus)

En riktig skitolycka, bokstavligt talat

Jag lades in på sjukhus häromdagen och fick stora doser kortison som gör att magen blir lite urslag b la.
    I måndagskväll känner jag att jag måste gå på toa, samtidig känner jag hur det kliar i näsan och jag måste nysa och jag inser att det här kommer gå åt skogen. Toaletten låg tvärs över korridoren men jag insåg att jag skulle skita på mig innan jag kommit dit, utan rena kläder med mig för jag skulle inte hinna gå till min garderob och plocka fram nya kläder innan jag nös. Så jag går in i mitt rum, nyser och känner hur det bubblar till i magen. Det var bara att snabbt som ögat dra av sig mysbyxorna för att rädda dem. Av med trosorna, ner i en påse och slänga dem, torka av mig så gott det gick och sen in på toa och tvätta mig ordentligt och på med rena underkläder. Tack och lov kom det inte in nån sköterska på mitt rum just då med mer medicin eller så. Ett par trosor kortare men vad gör man?

• Anonym (Sjukhus)

Jag har en till, återigen en sjukhushistoria... 
    Jag blev inlagd igen för några veckor sedan och fick höga doser antibiotika intravenöst och som ni vet så kan man bli lite dålig i magen av penicillin. 
    Dag 3 på sjukhuset vaknar jag av en otrolig magknip och fattar inte riktigt vad som händer. Hör att det är en sköterska på ingång, hon står i luftslussen, och jag känner att nu måste jag verkligen ta mig till toaletten. Yrvaken som jag är så sätter jag mig upp och känner hur det bara kommer! Jag kniper allt vad jag är värd och försöker baxa mig ur sängen, reser mig upp och sköterskan kommer in. Ser då att jag lyckats skita i sängen, hade tack och lov "inkontinens" skydd i sängen och fick inget på kläderna. Stapplar till toaletten och gör det jag ska, hör hur sköterskan byter sängkläder och när jag är färdig tvättar jag av mig så gott jag kan och går och lägger mig igen. Sköterskan kommer tillbaka för att ta blodtryck osv och jag skäms som en hund! Hon säger att det inte gör nått men jag skäms i alla fall...
    Kan tillägga att jag hade skitsvårt att komma i och ur sängen och hade svårt att gå så att jag inte bajsade ner hela sängen är ett mirakel! 

• Anonym (Sjukhus)
    Glitter2 skrev 2011-10-27 14:48:12 följande:
    Anonym (sjukhus)
    Fast nu tyckte jag bara synd om dig
    Krya på dig!
    Ja, inte var det roligt inte men de i vården har väl sett både det ena och det andra..
  • Anonym (Sjukhus)

Kom på en till som hände för många år sedan...

Jag och sambon, nu make, hade just flyttat ihop och allt var sådär nytt ni vet. Bodde ihop i en etta och just den här dagen låg jag i sängen och pluggade, han var inte hemma. Känner att jag måste fisa och släpper den eftersom jag är ensam hemma. Tänker inte mer på det förrän jag tycker att lukten stannar kvar lite väl länge... Reser på mig, har legat på rygg och läst, ser till min fasa att jag skitit på mig! Försöker ta mig ur sängen utan att kleta ut allt mer än nödvändigt och tror att jag klarat mig. Byter laken på min sida men inte hans då hans är rena. Skrubbar av mina lakan i badkaret och rusar sen ner i tvättstugan och bokar första bästa lediga tid Hem igen och fortsätter plugga.
    Sambon kommer hem och jag är i köket och fixar middag, han ropar från sovrummet/vardagsrummet, vad fan är det här?! Jag går dit och tittar och visst fan har jag lyckats kleta bajs på hans sängkläder också utan att märka det! Höll på att dö där och då! Han såg ju att jag hade bytt sängkläder på min sida så jag svamlade nått om att katten hade skit på tassarna och trampat runt i sängen och att jag missat att han gått på sambons sida också. Vet inte om han trodde mig men han sa inget. Stackars katten som fick ta smällen! 

• Anonym (Sjukhus)

Färsk historia från imorse...
    Äter penicillin (igen!) och min mage tycker inte om det trots att jag gör vad jag kan för att inte få diarré osv. Imorse vaknade jag med magknip och gick på toa, inga problem. Tittade på klockan och insåg att det inte var någon idé att somna om så jag bara bäddade ner mig igen och tog fram mobilen och började spela WF. Helt plötsligt, utan någon förvarning, börjar min mage tokbubbla och jag måste fisa. Känner att det här gå illa! Och det gör det, flyger ur sängen och sliter ur lakanet och skickar in det i tvättmaskinen på stubben. Tack och lov att maken redan gått till jobbet och hurra för egen tvättmaskin! Hatar penicillin!

• Anonym (Sjukhus)

Jaha, så var det dags igen då...
    Jag har varit lite dålig i magen i ett par dagar, lös alltså.
     Imorse ville min man idka lite vuxenlek, han får igång mig på alla cylindrar och plötsligt utbrister han oj då! Jag fattar ingenting då jag är mitt inne i dimman, han reser sig ur sängen och jag ser då till min stora fasa att jag lagt en hög diarré i sängen! Upp fort som fan och kasta in lakan i tvättmaskinen och mig själv i duschen!  Hade detta hänt för några år sedan hade jag skämts ihjäl men nu var det inte så farligt, vi har trots allt varit ihop i 16 år så vi kan varandra utan och innan. Detta var dock första och enda gången detta händer hoppas jag!!

Svar på tråden En riktig skitolycka, bokstavligt talat