fjäril skrev 2011-10-23 10:51:17 följande:
Jag kan ju dra en av alla mina bajsberättelser. Detta hände på alla hjärtans dag för ett par år sedan. Jag jobbar som sjuksköterska på ett sjukhus och hade en äldre patient med totalt stopp i magen. Patienten ringer på klockan och jag går in. Han vill upp på toa och det snabbt. Har ännu inte påbörjat ngn åtgärd för att lösa stoppet utan patienten är fastande med dropp. Denna patient går med rollator. Han reser på sig och jag skyndar fram med rollatorn och försöker få rätt på droppställningen. Halvvägs till toan som är bredvid sängen drar patienten ner byxorna jag säger "snart framme, bara två steg till". Står i detta läge bakom patienten. Byxorna drar han ner, och som en sprinkler forsar det lös avföring. Stoppet släppte spontant! Nerbajsad försöker jag hjälpa patienten att vända runt, och det sprutar på väggarna och golvet, naturligtvis kommer droppslangen i vägen och vi får ta ett varv till. Äntligen sitter den stackars patienten på toan. Patienten ber om ursäkt, stackarn. Säger att detta är inget att be om ursäkt för, vi får vara glada att stoppet löste sig. Börjar göra rent och då ringer patientens telefon, han undrar om jag kan svara då han väntar besök från anhöriga. Tvättar och spritar händerna fort som attan och svarar. Då säger hans fruga att de är uppe på avdelningen om en kvart.
Situationen löste sig och vi fick i ordning allt och kunde vädra ut innan de anhöriga kom in till en mycket lättad och nöjd patient.
Jag var svettig och anfådd, nedstänkt av bajs, men ändå vid gott mod. Nu var det ju dags att åka hem och fira alla hjärtans dag med min älskling. När jag kommer hem möts jag av en tallrik fylld med chokladbollar på köksbordet dagen i ära.
Haha, nää stackarn! Påminner om när en bloggerska berättade i en video om när hon jobbade på ålderdomshem och en äldre kvinna hade diarre. Hon frågade kvinnan om hon hade bajsat (det stank ju) och hon svarade "nej, jag har inte bajsat alls", hon drog upp kvinnans blöja, den var ÖVERFULL av en maaaassa diarre. Bloggerskan hjälpte kvinnan till toaletten men då hon sa bara "näee, det kom ingeet..". Sedan ställde hon sig upp och då kom allt.. den här bloggerskan ville inte att hon skulle bajsa ner kläderna/golvet så hon fick panik och la sin hand under kvinnans rumpa så allt hamnade i hennes hand. Haha, fyfan så äckligt!!