En riktig skitolycka, bokstavligt talat
Var på väg med lastbilen från göteborg till forserum om jag inte minns fel, det är några år sedan.
Kan tillägga att detta var den 10januari så inte så varmt ute och tillika min födelsedag.
Hade en lossning som var lite halvbråttom och skulle upp till boxholm och lasta när jag var klar.
Problemet var bara att min mage behagade inte riktigt uppföra sig.
En resa som i vanliga fall tar ca 2½h tog mig 7h att slutföra.
Minns så väll när jag svängde in på shell strax efter borås, detta var innan dom byggde om vägen.
Kände att skiten nog passerat ringmuskeln och var nära att landa i kallingarna, rusar in slänger en 5a till killen bakom disken för att få låna dass. Kutar in medans han ropar något ohörbart bakom mig.
Sätter mig ner och ljuv musik uppstår. jag har räddat kallingarna.
Denna doft som strax efter slår mig, är något av det mest vidriga jag har upplevt och närmaste sophink grabbas raskt tag i för att även kräkreflexen behöver motioneras.
Jag skall med andra ord tömmas på kroppsvätskor ur alla hål samtidigt.
Får iaf gjort vad jag ska, torkar mig, tvättar händerna. Känner stanken som skulle få en svinuppfödande raggare att vända i dörren omsluter mig. Försöker spola. PANIK spolknappen funkar inte, undrar om det inte kan vara detta som killen bakom disken försökte säga till mig. Jaja manlig som jag är skyndar jag mig ut slänger upp en 5a till på disken säger stackare till killen och går ut genom dörren.
Stället finns inte längre kvar, dom har byggt en ny väg en bit ifrån, jag undrar om jag hade något med detta att göra.
Fortsatte iallafall min resa och tänkte att nu är iaf systemet tomt. Trodde jag, jag kan säga som så, jag har nog visat min bleka röv på varenda liten ficka mellan borås och forserum där det finns plats nog att kasta in och tvärnita ett 19m ekipage vägandes 40ton.
Tog iaf det kloka beslutet att inte äta något mer på resten av dagen samt ringde chefen och sa att han får möta upp mig i jönköping när jag varit i boxholm och lastat.
Svänger in på en tapp för jag känner jag måste ha något i magen, systemet är ju tomt och inga pinsamma situationer har ju uppstått på iaf 5minuter.
Köper en sån där smart youghurt med levande bakteriekultur som är sååå bra för magen.
Sveper i mig denna, märk väl på helt tom mage. Vad tror ni detta resulterar i?
Jag har inte berättat det roligaste med just youghurten än nämligen.
Det är som så att om man köper en sådan dryck så bör man i mitt fall förvissa sig om att den är laktosfri då jag är laktosintollerant. Dricker jag ack så lite mjölk så resulterar det i kollosala kramper i magen. Vad tror ni händer om man häller ner 2dl youghurt ( som inte är laktosfri ) i en tom magsäck?
Mmm precis inte nog med att jag skulle spy och skita ut denna helvetesdryck, jag fick göra det samtidigt som jag försökte hålla balansen för att inte ramla i mina minst sagt rinnande kroppsvätskor, samtidigt som magen krampar så jag tror jag ligger inne på förlossning.
Jag lyckas efter många om och panikinbromsningar för att återigen hissa ner byxorna i dikeskanten iaf ta mig fram till forserum och lossa samt även till boxholm och lasta. Sen åkte jag faktiskt hem och vilade upp mig ett par dagar. Jag hade ju ändå tur, jag låg ute hela veckorna i lastbilen så jag hade ombyte och dasspapper i bilen.
Hoppas ni fann ett nöje i att läsa mitt lilla roadside memory ;)