Inlägg från: LalaAndTheBean |Visa alla inlägg
  • LalaAndTheBean

Gravida i Västerås trakten

mjuik skrev 2010-09-09 14:38:05 följande:
    Du får se det live istället. Om du inte planerar att gå över tiden flera veckor alltså =)
    Så sant så sant...
    Näää jag har inte planerat att gå över tiden i så många veckor... frågan är bara om liten håller med mej där Skrattande
  • LalaAndTheBean
    mjuik skrev 2010-09-09 15:07:48 följande:
    Haha ja, det är väl bebisen det hänger på.
    Jag har aldrig hört någon blivande förälder som planerat att gå över tiden med flera veckor.
    Hade vart lite kul kanske om jag ändrat hela sista meningen o sagt "det har vart mina planer under hela graviditeten att jag ska gå över tiden! Hellst 3 veckor" Skrattande
  • LalaAndTheBean
    Familjen Rockström skrev 2010-09-09 21:23:34 följande:
    Måste fråga er som fortfarande är gravida.. hur ligger era bebisar i mage? menar åt vilket håll dom ligger..
    min bebis ligger med ryggen och kroppen åt "mitt högra" håll och benen åt vänster (känner mest sparkar på vänster sida)

men har nu fått reda på att det är helt FEL att om barnet ligger så kommer det komma ut i vidöppet läge! det gör att förlossningen blir lång och mer smärtsam och som nästan alltid slutar med sugklocka. nu är jag så nervös så jag dör!! därför undrar jag hur era bebisar ligger.. min barnmorska har inte berättat för mig att min bebis ligger åt fel håll :( 
    trevligt o höra att höra att det e så... för att min verkar ligga med ryggen mot höger för att den sparkas o slåss på min vänster sida...
    Föresten hur har du fått reda på det?

Själv sitter jag här men en jäkla ryggvärk som vägrar gå över (har haft den sen halv sex)... Är det meningen att man ska ha det? Nu är det ingen länd/korsryggsvärk utan lite mera uppåt... nästan mellan skulderbladen... Har haft en MASSA sammandragningar vissa mera ont än andra... o när jag ställer mej upp får jag ännu mera mensvärk samt att det strålar mot ena ljumsken... vette faaaan hur man ska tolka detta
  • LalaAndTheBean
    Medusan skrev 2010-09-09 23:43:29 följande:
    Hej tjejer, tänkte att ni kanske ville ha en uppdatering om vad som hänt sen sist

Det blev mycket dramatiskt, fast ändå på ett ganska häftigt och positivt sätt, jag födde nämligen hemma i soffan klockan 07.40 på tisdagmorgon. Kom hem från BB idag, blev tvungen att stanna pga. stor blodförlust. Kommer att återkomma med en förlossningsberättelse sen när jag skrivit en, lämnar en bild på sötnosen så läge

Åååh vilken sötnos =)
    GRATTIS!!!

Förlossningsberättelsen vill man gärna läsa =)
  • LalaAndTheBean
    Mirre10 skrev 2010-09-09 23:44:59 följande:
    Fan va sjukt LalaAndTheBean ja har nästan exakt samma som dig. De där me att de strålar nå sjukt ut i ena ljumsken när ja ställer mig och ont i ryggen mellan skuldebladen men de har ja varje kväll för mig hjälper de med en värme kudde som ja lutar mig mot tror de mest är att min rygg blir trött av att de är tungt.

Våra kroppar förbereder sig nog :) o de kan ju va en bra ide hehe
    Första gången jag har haft sånn ont i ryggen... Panodil hjälper inte heller... Hmmm värme kudde... det kanske dax man ska införskaffa sej...

Jag hoppas att det e därför... Skrattande
  • LalaAndTheBean

Jag undrar sa flundra om det e på g för mej....
    har haft verkar sen halv tio i morse....
    Hoppas att det verkligen e på g nu... orkar inte mer nu med mitt skit bäcken =(

wish me luck...

• LalaAndTheBean

Ingen liten än... men en MASSA värkar.... haft det sen lördas förmiddan.... var inne på förlossningen igår... o fick med mej lite piller eftersom jag inte sovit på 2 dar....

Slemmisen har släppt nu på morgonen oxå... så kankse kanske man har en liten knooos under dagen =)

• LalaAndTheBean

Hej hej...
    Jag är..... ÄNTLIGEN HEMMA!!!!

Efter en Låååååååååååååååååååååååååångdragen förlossning som sedan slutade med ett kejsarsnitt...
    Kl 00.29 den 15/9 tog dom äntligen ut en "liten" kille på 52 lång o vägde 4475...

Nu ska det bara njutas till max =)

• LalaAndTheBean

Tack tack =)
    Han e snäll den lilla krabaten... men man hinner juh ingenting längre =)

Medusan: Fyfaaan lät juh inge kul alls det där... Jag hoppas att du mår bättre o att du snart får vara hemma med din familj... Sköt om dej o en massa styrkekramar!! {#emotions_dlg.flower}

• LalaAndTheBean

Hej tjejer!!
    Hur har ni det med era små o ni andra med dom små i magarna? =)

Det var ett tag sedan man tittade in här... Verkligen fullrulle om dagarna =D
    Börjar med att säjja GRATTIS Pyttet o Mirre till töserna =)

Allt går bra här hemma men lilleman har inte kunnat amma så att det blev så att jag fick pumpa, o eftersom jag pumpar får jag inte ut så mycket mjölk så att vi får köra en varieant med bröstmjölk i flaska samt ersättning funkar helt ok o lilleman äter som en häst. Han vägde juh 4475 när han föddes för snart 4v sen o han vägde i fredas 5100.

Ska försöka ge mej mera tid för att vara här lite mera!

Kram på er

Svar på tråden Gravida i Västerås trakten