Inlägg från: IiidaPida |Visa alla inlägg
  • IiidaPida

Gravida i Västerås trakten

Vi ska också ner på power meet idag!
    Ska bli så roligt, då jag älskar gamla jänkare och bensinlukt (Ja, jag är lite egen av mig) Skrattande
    Det är första gången jag går på power meet, och jag kna bara föreställa mig alla människor och bilar..för där jag kommer ifrån innefattar "crusing" högst 500 bilar? :)
    Så jag och min sambo ska sätta oss på en gräsplatt, ta med fika och hunden och se finbilscrusingen med magen i vägret!

Ha en hel mysig helg allihopa!

• IiidaPida

Precis kommit hem ifrån BM.
    Bebis ligger fortfarande med huvudet neråt och måtten är numera på 34.
    Hjärtljuden låg på 144-150 ♥

• IiidaPida

Var det bara jag som såg på kanal 5 ikväll kl 21?
    Jag grät, skrattade och peppade på kvinnor som krystade... vad knäpp man har blivit :)
    Och om någon vecka är det min tur att ligga där! Spännande!! Glad

• IiidaPida

Nu har min slempropp släppt! :)

Dags att packa bb väskan kanske? Nån annan som gjort det?

• IiidaPida
    lova2010 skrev 2010-07-26 17:49:27 följande:
    Fast slemproppen lossnar ju några veckor innan, delar av min kom ut för typ 2 veckor sen, och än är allt som vanligt här :)
    Slemproppen behöver inte lossna flera veckor innan, för vissa kan det gå fort Flört
    Men jag hoppas bebis håller sig inne minst en v till :)
  • IiidaPida
    Svampp skrev 2010-07-26 13:29:29 följande:
    IiidaPida: Spännande! Har inte börjat packa väskan än, men har tänkt göra det nu i början av veckan, fast är ju rätt mycket som jag inte vill ha nerpackat, så vet inte riktigt vart jag ska börja. Tror jag ska börja med en telefonlista på vilka vi ska höra av oss till efter förlossningen =) Och så hoppas jag att vi ska kunna ta tag i att välja ut bebiskläder att ta med också, men då vill jag ju ha med mannen.
    Jag packade ner bara det nödvändigaste, vill inte överdramatisera det hela, och så har vi inte så långt hem om vi skulle behöva något mer :)
    Hur går det för dig? Längesen man hörde något :)
  • IiidaPida
    Svampp skrev 2010-07-26 22:32:39 följande:
    IiidaPida: Förstår om du vill att den ska vänta minst en vecka till innan den kommer, lite väl tidigt än även om det brukar gå bra när man gått så långt som du har nu. Jag vill gärna att den väntar en vecka eller två till fast jag är beräknad två veckor innan dig =) Men det är mest för att jag vill hinna fixa lite till och att mannen ska få vila upp sig lite också, han har semester från nästa vecka. Annars är allt fint med mig! Vi gifte oss lite i smyg i lördags, mycket mysigt :) Men därför har jag inte hunnit hänga här så mycket. Mår fint, inte så farlig foglossning sen bebis vände sig och så har jag ju fått akupunktur med som hjälpte en hel del. Full rulle i magen och det trycker på rätt bra mot urinblåsan så blir inte så bra med sömn, men nu börjar det ju närma sig slutet så jag passar på att njuta av graviditeten! Men längtar mer och mer efter att träffa bebis också, undrar ju vad det är för nån där inne!
    OJ! Grattis!!!
    Jag har snart fått nog, visst, jag kan inte klaga på min graviditet.. Har haft krämpor, men är inte den som klagar.
    Känns som magen är på bristningsgränsen nu, och jag är så sugen att träffa lilla bebisen i magen :)
    Allt är så gott som klart här hemma nu, men för bebis ska få lägga på sig lite hull kan det vänta 1 - 2 v till. Sedan får det vara bra ;)
  • IiidaPida

Memmal 25 Juli, 2:a barnet

Svampp 15 augusti, 1:a barnet

Umm Elias 19 augusti, 2:a barnet

IiidaPida - BF 30 Augusti, 1:a barnet

Medusan BF 31 augusti 2:a barnet

ByUS - BF 18 oktober, 2:a barnet

• IiidaPida
    Umm Elias skrev 2010-08-05 18:37:00 följande:
    jag har 14 dagar kvar... Är illamående och skittrött...Orkar inte sitta här heller längre,.,,all energi går åt till det nödvändigaste typ...

Ingen som hört av eller sett Lova2010?
    Lova2010 är aktiv i en annan tråd... kommer inte riktigt ihåg vad den heter,  "v 30, någon fler"? eller något sådant, och ingen bebis än
  • IiidaPida

Hej!
    Längesen jag skrev här, har mest snokat omkring :)

Idag kl 13 var vi upp till bb, och värkarna är i fulll gång och var då öppen 3cm!
    Nu är vi hemma, har kunnat duscha och ätit lite, samt sovit 1 timme. Ska snart tillbaka och jobba ut det lilla livet <3

• IiidaPida

31/8 fick vi en pojke på 4855g och 55cm lång Hjärta
    Genom akut kejsarsnitt efter 5 timmars värkar på förlossningen.
    Idag mår vi bra, fått infektion i magen pga snittet, men idag har jag varit uppe och gått alldeles själv, så det går framåt! Imorgon kanske vi får åka hem! Glad

• IiidaPida

Här är våran älskade pojke 3 dagar gammal, vår alldeles egna Loke! Hjärta
  • IiidaPida
    Memmal: Maja 2 augusti BF+8
    Svampp: Alice 25 augusti BF +10
    Lova2010: Lo 27 augusti BF-dagen ( enligt mens, BF-7 enligt RUL)
    IiidaPida: Loke - 31 Augusti BF+1
    Medusan: 7 september BF+6 (vet ej vad han ska heta än)

Pyttet: BF 30 sept
    Mirre10: BF 7 okt
    MigLin: BF 13 okt
    Lololo: BF 16 okt
    ByUS: BF 18 oktober
    mjuik: BF 18 oktober
    Familjen Rockström: BF 22 oktober
  • IiidaPida
    Lololo skrev 2010-09-13 21:49:49 följande:
    så nu ligger ja på 85an kul...not
    har värkar typ var 6-8min som e rätt starka de kommer upp på 60...

MEN tror ni ja öppnat mig hahah nepp....får se va de säger imorrn på ronden...
    de vill inte sätta igång mig förrän 37+0
    djurplågeri hade man sagt om djur va kallar man det när de gäller människor...hmmmpf

sköt om er alla

har åtminstonde dator nu...skönt 
    Ursch, stackare!
    Men du kan trösta dig med att 85an är en bra avdelning motför andra.
    Jag var inskriven där förra veckan, fick komma hem i Söndags. Bra personal och service!
    Men jag förstår att det blir jobbigt med värkarna, säg åt läkaren att nu får dom banne mig hjälpa dig!
Svar på tråden Gravida i Västerås trakten