Umm Elias skrev 2010-07-01 09:11:52 följande:
ja men gud, jag kommer ihåg min första graviditet.. Sån oro hela tiden att jag inte kunde njuta alls.. Minsta lilla så blev jag hysterisk, tror det kan ha varit för att jag så intensivt längtat efter barn i säkert 10 år! Var livrädd helt ärligt, denna gång är jag lite lugnare.. Kanske för att man vet att bebisen inte sparkar lika intensivt varje dag, sf-mått kan gå upponer osv...hehe.. Det känns lite lättare denna gång men är inte nöjd med min barnmorska denna gång heller...Tycker jag får träffa henne aldelles för lite och trots att jag vid v 25 låg på ett så dåligt järnvärde som 108 så har hon väntat ändå till nästa besök i v 30 för att prata om det?! Tycker väl hon kunde ringt om det var så illa!
Man är nog alltid orolig som gravid...o värre blir man när man inte får den gulligullrespons man vill ha från förlossning, spec mödra eller barnmorskor...
Idag börjar västerås cityfestival! Någon mer än jag som älskar sånt, o denna gång är min man bortrest så jag kan springa hur mycket jag vill, hehe... Sonen lär säga ifrån dock
Gulligull kan jag skippa, för då känner jag mig så liten, men bara lite tydlighet, ibland är dom så himla " allt är braaaa, allt är normaaaaalt" osv osv. sen förstår man ju att dom inte har tid och sitta och vetenskapligt förklara allting för en, hehe.
vi bor ju typ på stan, så vi kikade när dom byggde upp festvialen igår, fanns ett godistält med värsta godiset, tänk er typ gammeldagskonditori med superstora nötbräck, enegelsk konfekt osv. det var som att gå in i kalle och chokladfabriken.
just nu svär jag dock lite över festivalen, ska ta bussen till mvc, men jaf fattar inte vart min går någonstans, eftersom dom inte går inne i city, haha :p