Inlägg från: Monchichi |Visa alla inlägg
  • Monchichi

Gravida i Västerås trakten

Hej!

Smyger mig in här om det är ok. Jag är dock långt distanserad av er andra och har bf slutet på december, men det vore ändå kul att "hänga" med några som kommer vara hemma samtidigt.

Det blir andra barnet för oss, har sedan tidigare en son född juli -08.

• Monchichi

Tack tack tjejer!

lova2010: Jag har precis klivit in i v. 9.

Konstigt om ni skulle missa föräldrautbildning bara för att du är beräknad till straxt efter semestrar. Var går du? När jag väntade sonen var jag beräknad till början av augusti och vi hade föräldragrupp i slutet på maj. Men jag tror som Anna76 att du behöver inte oroa dig.

Familjen Rockström: Vad kul då är och blir våra barn jämngamla

Anna76: Hej, dig känner jag ju igen från en annan tråd

• Monchichi

Umm Elias och Medusan: Jag ska ju inte ha förrän till jul, men på andra sidan årsskiftet kommer min son också vara hemma med mig. Han blir två i sommar så han är ju också iofs lite yngre men det gör väl inte så mycket kanske? Ses också gärna!

Familjen Rockström: Var det ni som bodde i Oxbacken? Har ni dottern på något dagis i närheten? Vi bor på Jakobsberg och ska skola in i Augusti, därför jag frågar.

• Monchichi

Umm Elias: Snart tvåårskalas Min lilleman fyller 19 juli. Vi bor på Jakobsberg, bakom djäkneberget. Ni?

Familjen Rockström: Justja, glömde kommentera men jag drömde mycket mardrömmar med sonen och vågade varken tro på eller berätta förrän vi varit på rutin-ul, att faktiskt VI väntade barn. Jag föreställer mig att det är rätt vanligt att man oroar sig, för det är väl därför man drömmer så tokigt. Men man får komma ihåg att de allra flesta graviditeter går bra. Lycka Till imorgon!

• Monchichi

Familjen Rockström: Vad kul, min son ska också börja på Kristinagården i augusti. Synd för er att det inte blev så lyckat på Hammarby, men får hoppas det blir bra nu, det tror jag säkert.

Roligt, vi verkar ju vara ett par stycken som vill ses med syskon och bebisar sen

• Monchichi

Fika låter ju trevligt men jag jobbar till ungefär 16.30 så jag får satsa på nästa gång, det blir väl fler?

Familjen Rockström: Skönt att allt såg bra ut på RUL. Det är ju verkligen en lättnad att få det beskedet.

ByUs: Vad kul att våra första är så lika i ålder. När är du beräknad denna gång? Roligt om vi kan ses framöver.

Medusan: Det låter ju positivt att du gillade vintergraviditet. Jag har funderat på t.ex. vinterkläder, om man inte har jacka som räcker till. Inte kul att köpa en stor jacka som jag bara kan ha en vinter tänker jag. På sommaren är det ju lite lättare när man inte har så mycket kläder, och ett par mamma-tröjor är ju inte lika stor investering. Men det visar sig hur det kommer att bli. Bebisen är beräknad till 20 december.

Anna76: Wow, det är ju en milstolpe! En annan har ju mer än 200 dagar kvar, så för att vända på det har jag längre tid på mig att njuta av denna underbara tid

• Monchichi

Medusan: Tack för tipset, får se om jag kan komma över någon större herrjacka när det beger sig 

• Monchichi

ByUs: 20 december. Har kollat fl's uträknare och det är snart bara 200 dagar kvar

Lololo: Oj att du har så ont. Hur gick det idag?

• Monchichi

Umm Elias: Nä vad jobbigt du verkar ha det just nu. Lider med dig och skickar en kram. Ibland känns allt bara piss, men det blir bättre.

Vet hur det är att försöka hålla ordning hemma också samtidigt som det bara dras ner en massa, ingen lätt kombination. Hur gick det med kalaset igår?

Jag blev också förvånad över att du får inbjudan till föräldragrupp nu med andra barnet, trodde inte det var så, men det var ju bara kul för dig. Hoppas det blir bra ändå efter allt.

lova2010: Njut av att du mår så bra! Jag kände precis lika i min förra graviditet och det var underbart. Tog t.ex. sista träningspasset bara några timmar innan vattnet gick, så pigg var jag också. Som sagt, njut!

Nu dras jag fortfarande med illamående och trötthet, men det finns ju gott om tid för mig att hinna ändra på det. Är ju bara i v. 11 ännu.

• Monchichi

Medusan: Gratulerar jag också till examen! Bra jobbat! Och vad kul för dig att du har jobb på en gång, det är verkligen inte alla förunnat.

Jag har med varit till bm idag för inskrivning. Kommer inte ihåg hur det var på inskrivningen förra graviditeten men idag fick jag bara en massa allmän graviditetsinfo och ta två blodprov; socker och hb vilka var bra. Sen är det visst någon "andra" inskrivning då man tar hiv-test och sånt. Har det varit lika för er andra. Fast nu börjar det förståss bli avlägset för de flesta här inne med inskrivning. Någon mer förresten som går på Kvinnoläkarna?

• Monchichi

Familjen Rockström: Är det en enkelvagn ni ska köpa? Eller hur tänker ni angående syskonvagn? Jag har för mig att våra barn är och blir ungefär samma åldersskillnad och vi har nog funderat i de banorna att vi inte ska ha syskonvagn. Fast när vi väl är där kanske det ger sig vad man behöver?

lova2010: Vi har också en Brio Happy classic med fyra hjul och liggkorg, men numera sittdelen då och vi har varit jättenöjda vi också hela tiden. Hade med den känslan att jag ville ha en klassisk liggdel och fyra fasta hjul. Sen valde vi chassit som drar ihop hjulen när man fäller ihop för att den skulle få plats på djupet i bilen. Vi har en saab93 combi.

• Monchichi

Umm Elias: Ja just det ja, våra barn var ju också lika i ålder. Alltså jag har inte bestämt mig, men har haft de tankarna att hoppa syskonvagn. Men jag håller med om att blivande storebror inte är så stor så han kan gå själv överallt, och min sover också i vagnen nu. Men kortare sträckor som till lekparken i vårat fall dit går han nu så det kommer ju funka. Sen är det ju som du säger att det kanske inte funkar med stan, man får isf anpassa vad man ska göra. Fast det klart man inte vill bli låst heller. Äh funkar det inte så är det ju bara att köpa en syskonvagn sen om man nu bestämmer att vänta och se om det går utan.

Medusan: Jag tänkte just det också att sitter han kvar i vagnen? Min son vill gärna klättra ur redan nu.

Memmal: Oj bara två veckor på sig att vända?! När är du beräknad?

Svar på tråden Gravida i Västerås trakten