• PW80

Gravida i Västerås trakten

Hejsan
    Får jag hoppa in här? Bor i Västerås, är 29. Första barnet med BF 25/8. 

Börjar så smått inse att jag inte har så långt kvar. Lite skräckblandad förtjusning... Allt känns nytt, spännande och läskigt.

Bor på Viksäng- någon med erfarenheter från BM där? Jag vet inte riktigt vad jag tycker nämligen....

• PW80

Jag har knyckt min mans skaljacka - den känns enorm och är säkert en decimetr för lång i ärmarna. Men vad gör väl det, huvudsaken att jag inte blir blöt i regnrusket.

Någon här som tidigare gått profylaxkurs i Västerås? Eller som har hört några kommentarer? Tips?

• PW80
    lova2010 skrev 2010-05-24 10:22:57 följande:
    ja, jag tycker det går i perioder, till exempel gick tio första veckorna jättelångsamt, sen gick det undan fram tills vecka 19 typ. vecka 19-22 var huuur sega som helst, men nu hux  flux är jag i vecka 27, så nu går det undan igen :
    Verkar som att vi ligger rätt nära varandra, när har du BF?
  • PW80
    Medusan skrev 2010-06-07 20:27:37 följande:
    Måste bara tala om att jag påbörjat min sjuksköterskekarriär idag. Tog examen i fredags och börjar jobba som syrra redan idag. Känns skitbra faktiskt, förutom att det känns som att jag behöver en lyftkran för att ta mig upp från knästående ibland bara då förstås (tydligen så står man mycket på knäna som syrra har det visat sig )
    Stort grattis till examen! Förstår att det är jobbigt att ta sig upp - jag tycker det är jobbigt att ta mig upp ur soffan

Var på kontroll förra veckan (då 27+6). SF 27cm, pyrets puls 143 och jag hade relativt lågt blodtryck (minns inte siffran)

Åkt på världens sommarförkylning, bläääää, Visst är glass bästa medicinen, haha Skrattande
    BF 25/8
  • PW80

Hej Hej hallå, dags för en liten uppdatering från mig. försöker bli av med en seeeeeg förkylning, men den är envis, inne på tredje veckan, blääää. Senaste besöket hos BM gick bra. Hon sa att bebben sjunkit ner något och att huvudet var "ruckbart". Är inte det tidigt (33+0 idag)? Hade bra blodsockervärden trots all glasskonsumtion

Bebisen rör sig mest på kvällarna, själklart precis innan jag ska sova. Gillar att pressa rumpan upp mot revbenen och boxa på urinblåsan. Den ligger med ryggen på min högra sida. Som jag har förstått det ligger de flesta med ryggen på mammans vänstra sida, har det någon betydelse?

Mina händer och fötter har svullnat massor, glad i dag att det är svalare så att jag kan ha långbyxor och stödstrumpor utan att rinna bort. Ska försöka hasa mig ner på festivalen, men någon sa att det skulle bli 30 grader i helgen. Godistältet lockar ju.... lät livsfarligt

Memmal, ligger du närmast BF i den här tråden? Spännande att det börjar bli bebisdags för många snart.

BF 25/8
  • PW80

Jag ligger på +12kg nu i v. 33. 4 kg på de senaste två veckorna. Tror att det är mycket vätska, mina händer och fötter ser ut som uppblåsta diskhandskar. Läste på nätet igår om vad som händer med graviditeten framöver och då stod det att det är nu den kraftiga viktökningen börjar. Men hallå - vad har det varit hittills då Hoppas det inte rusar iväg. Tycker 12 kg räcker rätt bra....

Håll tummarna för mig, ska in på extra kontroll idag efter lite bekymmer och oro. Det har varit så stilla i mer än ett dygn trots isvatten och saft. Hoppas verkligen att allt är ok...

BF 25/8
  • PW80

Hej alla, nu  har jag försökt läsa ikapp lite

Värmen tar verkligen kol på mig, sitter helst inne eller i bilen. Stödstrumpor är ju rena plågan när det är så varmt. Ska på bröllop igår och det är nog enda gången som jag inte är avis på männen som måste ha kostym Annars har de ju ganska lätt för sig...

Läste att någon (minns inte vem) här inne verkar ha lika jobbigt som jag med fogarna på nätterna. Smärta i höfterna efter typ en timmes sömn. INTE kul. Sista veckan har jag sprungit på besök hos läkare, arbetsterapeut och BM vilket har slutat med sjukskrivning för mig i 2 v till att börja med. Jag har fått sån enorm ledvärk i händer och fötter. Så nu är jag ordinerad vila.

Senaste besöket hos BM, SF 33 och puls i snitt 145. Låg lite över kurvan helt plötsligt. Måste bero på all glass...

Umm Elias skrev 2010-07-13 10:54:07 följande:
    ja fläkten står riktat mot mig men det går inte ändå.. Vi bor i radhus med fönster HELA solsidan hela dagen, så det blir trots persienner ca 35-40 grader i huset... Kan inte ha kuddar eller något alls i sängen för det är hysteriskt varmt så jag ligger inge bra m magen heller
    En till radhusbo här med fönstrena mot solsidan hela dagen och världens sämsta isolerade vind. Är olidligt. Funderar seriöst på att sy en kokong i myggnät och ställa en extra säng på altan och sova ute....
    BF 25/8
Svar på tråden Gravida i Västerås trakten