Gravida i Västerås trakten
Jag är i vecka 26 och bor i Västerås. Väntar andra barnet.
Jag är i vecka 26 och bor i Västerås. Väntar andra barnet.
Memmal - BF 25 Juli - Andra barnet - Haga
Lova2010 - BF 2 september - Första barnet - Rudbecksparken
ByUS - BF 12 oktober - Andra barnet - Irsta
Familjen Rockström - BF 22 oktober - Andra barnet - Oxbacken
Här börjar magen bli väldigt tung och ivägen, är nu i vecka 28. Jag klippte tånaglarna igår och det var inte lätt, blir nog ingen mera gång innan bebisen är ute :)
Jag vill också vara med och fika! :D
Jag är i vecka 29, det går fort nu!
63 dagar kvar och önskar att bebisen var redo att komm aut, det är inte roligt längre!
Ont i ryggen, förvärkar, tung, tjock och klumpig, vill att tiden ska rusa fram nu...
Jag får inte gå på föräldragrupp den här gången för det är mitt andra barn, hade velat lyssna på förlossningsinfon då jag är förlöst med snitt förra gången men BM har lovat mig en egen liten genomgång. Hade jag fått gå på föräldragrupp hade jag varit tvungen att gå ensam då sambon varit tvungen att vara hemma med dottern. Tror ändå att det är viktigare när man väntar första barnet. Låter kanske hemskt men allt är mycket mera speciellt första gången den här gången är det faktiskt mest jobbigt att vara gravid, i alla fall nu i slutet...
Jag har en Looma Sino sjal och var jättenöjd med den till Alva, kommer använda den till nästa bebis också. Alva somnade nästan alltid i sjalen men det är inget man använder efter några månader, det blir tungt. Jag köpte den från babydesign, hon har en butik hemma hos sig så jag var dit och fick prova, jättebra.
Ang. syskonvagn så valde vi att köpa en ny eftersom det inte finns någon begagnad av sån modell vi vill ha. Vi fastnade för en iCandy pear och nu väntar vi bara på att den ska komma hem, dyr visst, men jag hoppas och tror på ett bra andrahands värde på de vagnarna.
Förresten, det verkar som att även denna bebis ligger i säte. Den har nu 2 veckor på sig att vända sig rätt annars kommer jag att snittas igen.