Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

Göra abort pga "vinterbarn"?

Posh suburban girl skrev 2010-04-12 19:50:08 följande:
    Absolut, jag har aldrig påstått att aborträtten inte ska gälla idioter. Nu börjar jag tro att du inte läser mina inlägg överhuvudtaget.
    Absolut vad?

Absolut ska man fa göra abort för att man ångrar sig i v16 etc eller absolut ska det vara fri abort lite beroende pa anledningen?
  • siamusen
    Posh suburban girl skrev 2010-04-12 19:54:11 följande:
    Du minns inte dina egna frågor? Gå tillbaks och läs igen
    Joda, jag minns dem ( de var fler än en) men de gick inte att besvara med ett absolut.

Här har vi den första:

Och det borde väl inbegripa de som vill göra abort för att de inte vill ha barn i december, eller de som var snorfulla och råkade knulla sig till ett foster, eller de som ångrar sig i vecka 16?

Och här har vi den andra:

Eller menar du bara fri abort ibland lite beroende pa anledning?
  • siamusen

Och jag vill gärna ha svar pa Selfish Geenes tidigare fraga:

För oss som inte gör skillnad på liv utifrån hur de blev till, kan du väl förklara!
    Vilka är skillnaderna mellan ett liv som blivit till av fri vilja och av tvång??

• siamusen
    Hercule skrev 2010-04-12 20:00:33 följande:
    Varför skulle man inte kunna svara absolut på den?
    Läs fragorna en gang till sa ser du att de gar i tva helt olika riktningar:

Är du för fri abort eller ej?
  • siamusen
    Posh suburban girl skrev 2010-04-12 19:59:26 följande:
    Jag är för fri abort.
    Men den är bara moraliskt rätt ibland?
  • siamusen
    Posh suburban girl skrev 2010-04-12 20:02:20 följande:
    Antar att du så charmerande tilltalar mig?Ja du, som sagt det där är frågor ni får ställa till abortmotståndare. Då jag inte är en sådan blir det svårt att bemöta den typ av frågor man normalt ställer till såna människor.
    Ja, jag fragar dig. Varför ska jag fraga en abortmotståndare nâr du själv sa att du gör skillnad pa det?
  • siamusen
    Posh suburban girl skrev 2010-04-12 20:04:03 följande:
    Japp.
    Men da handlar det ju fortfarande inte om livets vârde.
  • siamusen
    Posh suburban girl skrev 2010-04-12 20:05:46 följande:
    Därför att.. tadaaa, jag inte är emot abort.
    Jag har förstatt det men du sade innan att du gör skillnad pa ett liv som uppstar under tvång och ett som uppstar under fri vilja. Vad är den skillnaden?

Och varför skulle det ena livet vara mer vârt än det andra om du nu baserar din moral och förkastandet av abort pga vinterbarn för att det är att pissa palivet?
  • siamusen
    Posh suburban girl skrev 2010-04-12 20:07:15 följande:
    Vet du vad? Du får tycka det om du vill. Men det är ganska ofint att göra ditt allt för att ändra min åsikt. Vi får alltså agree to disagree som det så fint heter.
    Jag försöker inte fa dig att ändra åsikt. Jag försöjer bara fa dig att inse att du baserar din åsit pa sexualmoral och inte pa livets egentliga vârde som du säger.

Att basera sin åsikt pa sexualmoral är helt ok dâremot men det kan vara bra att inse vad man baserar sin argument pa.
  • siamusen
    Posh suburban girl skrev 2010-04-12 20:10:26 följande:
    Ja men herregud. Skillnaden är ju redan påpekad, den står i den meningen. Det är ett faktum, livet blev till på olika sätt så att säga. Det säger inget om rätten till abort därefter. Det den här diskussionen egentligen handlar om är hur olika vi (uppenbarligen) värderar ett mänskligt liv och hur olika viktigt vi tycker en persons intention är.
    Ja, livet blev till pa olika sätt med livets egentliga vârde ligger vâl inte där? Skulle det gôra det skulle ju fostret pa nagot sätt vara ansvarig fôr sin egna uppkomst, och det är det ju inte.
Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?