Inlägg från: Hedi |Visa alla inlägg
  • Hedi

Göra abort pga "vinterbarn"?

Muffinsmamman skrev 2010-04-14 10:43:53 följande:
    Jag tycker den här tråden (dock inte större delen av inläggen) är fruktansvärd. Givetvis är det fri abort men på vilka villkor, vill man inte ha barn under vissa måndader får man skydda sig. Men har man försökt att få barn under 1 år och dessutom haft missfall skall man nog tänka en vända till innan man bokar tiden. Vidhåller vad jag skrivit förut; barn kommer inte på beställning, de kommer när de kommer!! Min barn är född mitt i vintern, det funkade jättebra, dessutom var han 1,5 år när h*n skulle skolas in på dagis i augusti då det är absoult lättast att få plats på den förskola man vill ha plats (i platsbristens Stockholm :D) eftersom då går flest barn till förskoleklasserna. Sommaren när h*n var 6 mån var dessutom den varmaste på mannaminne, då hade det inte varit roligt att vara nyfödd... 
    Haller med!

Jag kan första att man kanske funderar lite kring när pa aret man vill ha ett barn. Om man börjar försöka da man tycker det verkar mest lämpligt att fa barn och sedan märker att det inte fungerar, hur faskien kan man ens välja att hoppa över en manad.

I hennes fall dessutom, jag tycker det verkar väldigt konstigt nästan sa att jag funderar pa om det är pa riktigt.
  • Hedi

Det roliga är att jag tycker att sommaren är den absolut sämsta tiden pa aret att fa ett barn . (finns ingen dalig tid men om man kunde välja)

• Hedi

Det känns nästan som att det är ett skämt!

Svar på tråden Göra abort pga "vinterbarn"?